Gå til innhold

Pomeranian med andre hunderaser?


Ida1989

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen her inne har eller har hatt en pomeranian og en annen type hunde rase sammen? Jeg har veldig lyst på en venn til min kjære lille en gang etter jeg er ferdig med utdanningen min. Kjæresten min liker veldig godt hunden min, men skulle ønske at hvis det skulle bli en hund til at den kunne vært hakke større! Lurte derfor på om noen hadde noe gode forslag til en rase som gikk godt ilag med pomeranians, og jeg utelukker at kleinspitz blir sett på som noe annet enn en litt større pomeranian i min kjærestes syn!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tenke meg at chihuahua er i samme kaliber.

Det vil nok kjæresten din ha!

Hah! Nei, beklager. Det er verken min eller kjæresten min sin drøm!=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke så mye på hvilken hunderase som går godt i lag med din rase. Det kan i teorien være alle slags raser. De store rasene kan ofte være mer godmodige og forsiktige med mindre hunder, hvis de er vant med de fra de er valper. Så kjæresten din burde heller finne en rase han vil ha, som dere liker begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal tenke så mye på hvilken hunderase som går godt i lag med din rase. Det kan i teorien være alle slags raser. De store rasene kan ofte være mer godmodige og forsiktige med mindre hunder, hvis de er vant med de fra de er valper. Så kjæresten din burde heller finne en rase han vil ha, som dere liker begge to.

Jeg er helt enig med deg, men hun er vokst opp med flatcoat retrivere. Det gikk ok i begynnelsen, men de ble til slutt litt for stor og ivrige. Dette kan jo ha noe med selve gemyttet deres å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva med japansk spisshund? Vet at rasen er krysset fram av pomeranian og samojed, men kjenner ellers lite til den selv. Tenker rett og slett at en annen spisshund gjerne vil "snakke omtrent samme språk" som din hund.

Har selv en stor spisshund, og den har det absolutt morsomst sammen med andre spisshunder, og helst av noenlunde samme størrelse. Dyret mitt "har sagt" at han synes generelt at terriere, settere og retrievere ikke forstår ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...