Gå til innhold

Singel?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og en annen venninne av meg er alenemor, og hun sliter med å finne et sted hun kan kjøpe som har to soverom, så hun leier fortsatt ...

Da har hun tak over hodet og er sikkert fornøyd med det. Man må ikke eie selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Kan vi da si oss enige i at single burde få ektra lønn??

Hilsen TS ...

Øh, nei det kan vi ikke. Jeg er selv singel, og må derfor betale alle utgifter selv, men noen ekstralønn av den grunn vil jeg ikke ha. Jeg har høy lønn fordi jeg tilfører bedriften verdi ved å jobbe mye og å være flink i det jeg gjør. De pengene har jeg gjort meg fortjent til. Noen "har-ikke-funnet-meg-en-mann-premie" har jeg derimot ikke gjort meg fortjent til på noen måte.

For ikke om de bedrifts- og samfunnsøkonomiske aspektene ved det hårreisende idiotiske forslaget. Jeg håper for din del at du tuller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sammenligner vi vel helst to sammenlignbare enheter altså singel (med eller uten barn) med par (med eller uten barn) på genrell basis.

Hva du syns er relevant å trekke inn i slike debatter kan jo være så ymse, men skal man sammenligne det ene med det andre må det være generelt. Det nytter ikke å diskutere brannfare med å ha som utgangspunkt at man huser en pyroman f.eks :roll:

Har du sett på lenken enda?

Jeg har sett på lenken uten at det gjør mye fra eller til. Problemet er at det ikke går an å sammenligne et ødeland med en gjerrigknark. Derfor vil ingenting være generelt. Alt avhenger av livsstil etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Øh, nei det kan vi ikke. Jeg er selv singel, og må derfor betale alle utgifter selv, men noen ekstralønn av den grunn vil jeg ikke ha. Jeg har høy lønn fordi jeg tilfører bedriften verdi ved å jobbe mye og å være flink i det jeg gjør. De pengene har jeg gjort meg fortjent til. Noen "har-ikke-funnet-meg-en-mann-premie" har jeg derimot ikke gjort meg fortjent til på noen måte.

For ikke om de bedrifts- og samfunnsøkonomiske aspektene ved det hårreisende idiotiske forslaget. Jeg håper for din del at du tuller...

Jeg vet at det aldri kommer til å skje - at single får dobbelt lønn, men jeg syns at de single skulle få en slags ektra bonus for å være singel. Alt blir jo så mye enklere når man er to, det er bare det jeg vil diskutere. Jeg syns det er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du man istedenfor grupperabatter på feks teater og museer, burde ha singelrabatt, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Synes du man istedenfor grupperabatter på feks teater og museer, burde ha singelrabatt, også?

Jeg skjønner jo hva du mener, men jeg syns det er så dyrt å bo. Det er der jeg syns ting kan virke litt urettferdig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det aldri kommer til å skje - at single får dobbelt lønn, men jeg syns at de single skulle få en slags ektra bonus for å være singel. Alt blir jo så mye enklere når man er to, det er bare det jeg vil diskutere. Jeg syns det er urettferdig.

Blir virkelig alt så mye enklere når man er to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kvinnfolk i dag er kravstore og dyre i drift. Derfor blir det garantert en økonomisk ulempe for meg å være i et parforhold. Det har jeg merket godt.

Jeg drifter meg selv som singel, så om jeg blir samboer med noen i morgen så ser jeg ikke helt hva han skulle måtte ofre av penger for å holde meg i drift og fylle mine krav. Kan du komme med noen eksempler på hva det skulle være? Og det bør da være generelle eksempler, ettersom du omtaler kvinnfolk generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drifter meg selv som singel, så om jeg blir samboer med noen i morgen så ser jeg ikke helt hva han skulle måtte ofre av penger for å holde meg i drift og fylle mine krav. Kan du komme med noen eksempler på hva det skulle være? Og det bør da være generelle eksempler, ettersom du omtaler kvinnfolk generelt.

De store utgiftene kommer hvis et samboerskap medfører bytte av bolig(er).

Men ellers er det nok ganske trygt å påstå at kvinnfolk generelt er pådrivere når det gjelder å pusse opp og bytte møblement etc. ;)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De store utgiftene kommer hvis et samboerskap medfører bytte av bolig(er).

Men ellers er det nok ganske trygt å påstå at kvinnfolk generelt er pådrivere når det gjelder å pusse opp og bytte møblement etc. ;)

Bruker du ordet "kvinnfolk" bevisst for riktig å vise din forakt for kvinner? Har du belegg for det du påstår, eller bare antar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du ordet "kvinnfolk" bevisst for riktig å vise din forakt for kvinner? Har du belegg for det du påstår, eller bare antar du?

Jeg brukte samme uttrykk som personen jeg svarte; "Og det bør da være generelle eksempler, ettersom du omtaler kvinnfolk generelt."

Som sagt, alt jeg har sett oppigjennom livet angående oppussing etc. beviser min påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg brukte samme uttrykk som personen jeg svarte; "Og det bør da være generelle eksempler, ettersom du omtaler kvinnfolk generelt."

Som sagt, alt jeg har sett oppigjennom livet angående oppussing etc. beviser min påstand.

Jeg sa "ettersom du omtaler kvinnfolk generelt", etter å ha sitert deg på at "Kvinnfolk i dag er kravstore og dyre i drift". Så det var nok jeg som brukte samme uttrykk som deg, ikke omvendt. Skal du først padle deg unna et svar så bør du vel helst holde deg til fakta ;)

Jeg drifter meg selv som singel, sa jeg. I min drift inngår også bolig og oppussing og møblement, jeg bor ikke i telt mens jeg venter på å bli samboer. Venter derfor fortsatt på eksempler på hva jeg eventuelt skulle pålegge min tilkommende å drifte, som jeg ikke allerede drifter selv. Og altså generelle eksempler, siden du snakker om kvinnfolk generelt. Mulig du har vært borti damer som forlangte at du skulle finansiere bolig og oppussing og møblement som du overhodet ikke ønsket selv (?), men det teller jo ikke akkurat som generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa "ettersom du omtaler kvinnfolk generelt", etter å ha sitert deg på at "Kvinnfolk i dag er kravstore og dyre i drift". Så det var nok jeg som brukte samme uttrykk som deg, ikke omvendt. Skal du først padle deg unna et svar så bør du vel helst holde deg til fakta ;)

Jeg drifter meg selv som singel, sa jeg. I min drift inngår også bolig og oppussing og møblement, jeg bor ikke i telt mens jeg venter på å bli samboer. Venter derfor fortsatt på eksempler på hva jeg eventuelt skulle pålegge min tilkommende å drifte, som jeg ikke allerede drifter selv. Og altså generelle eksempler, siden du snakker om kvinnfolk generelt. Mulig du har vært borti damer som forlangte at du skulle finansiere bolig og oppussing og møblement som du overhodet ikke ønsket selv (?), men det teller jo ikke akkurat som generelt.

Ja, det er jo greit det at du drifter deg selv som singel, men har du tenkt til å fortsette med det som samboer også?

Jeg har på feelingen at du da vil ønske økonomiske bidrag som de fleste andre gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Ja, det er jo greit det at du drifter deg selv som singel, men har du tenkt til å fortsette med det som samboer også?

Jeg har på feelingen at du da vil ønske økonomiske bidrag som de fleste andre gjør ;)

Hva mener du jeg ikke skal fortsette med som samboer? Tjene penger?

Kan du komme med ett eneste eksempel på hva i min nåværende drift som blir dyrere for ham når vi blir samboere? Og hvilke av mine nåværende krav som blir større og pålagt ham når han kommer inn i bildet? Bare ett? Når du fremsetter en påstand om halve landets befolkning så bør du ihvertfall klare såpass?

Hva legger du forøvrig i "økonomiske bidrag"? Medmindre du mener han plutselig burde bli gratis i drift når han blir samboer så ser jeg ikke helt hva du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvilken erfaring har du med dette? Tror du voksne, selververvende kvinner plutselig blir noen kravstore, avhengige krek så snart de får en samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du jeg ikke skal fortsette med som samboer? Tjene penger?

Kan du komme med ett eneste eksempel på hva i min nåværende drift som blir dyrere for ham når vi blir samboere? Og hvilke av mine nåværende krav som blir større og pålagt ham når han kommer inn i bildet? Bare ett? Når du fremsetter en påstand om halve landets befolkning så bør du ihvertfall klare såpass?

Hva legger du forøvrig i "økonomiske bidrag"? Medmindre du mener han plutselig burde bli gratis i drift når han blir samboer så ser jeg ikke helt hva du sikter til.

Det er ikke lett å diskutere dette på en generell basis. Det er altfor mange ukjente variabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Det er ikke lett å diskutere dette på en generell basis. Det er altfor mange ukjente variabler.

Da bør du vel isåfall unngå å fremsette ikke-variable påstander om mennesker på generell basis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du vel isåfall unngå å fremsette ikke-variable påstander om mennesker på generell basis?

Tja, jeg mener fortsatt at min påstand at damemennesker generelt sett er pådrivere når det gjelder å pusse opp og bytte møblement etc. holder vann. Etter hva jeg har forstått er også oppussing en vesentlig stressfaktor (økonomisk etc.) i mange parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg vet at det aldri kommer til å skje - at single får dobbelt lønn, men jeg syns at de single skulle få en slags ektra bonus for å være singel.

Det syns ikke jeg. Det er hver enkelt sitt ansvar å gjøre det beste ut av den situasjonen man er i. Syns du økonomien din er for dårlig så kan du gjøre noe med det. Blir helt feil å sette seg ned å forvente at samfunnet/bedriftene skal fikse for deg det du syns er feil med livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det syns ikke jeg. Det er hver enkelt sitt ansvar å gjøre det beste ut av den situasjonen man er i. Syns du økonomien din er for dårlig så kan du gjøre noe med det. Blir helt feil å sette seg ned å forvente at samfunnet/bedriftene skal fikse for deg det du syns er feil med livet ditt.

Jeg kommer ikke til å ha dårlig økonomi når jeg er ferdig å studere, men om jeg aldri møter en mann, så vil jeg aldri ha råd til det alle parene jeg kjenner har råd til - fordi de er to. De fleste parene vil jo se ned på meg, fordi jeg er singel og ikke har det like flott og fint som de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...