Gå til innhold

Migrene


Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Hvor ofte, hvordan takler du det i forhold til jobb? Hvor i hodet sitter den? Hvilke medisiner tar du? Legen har gitt meg opp..jeg er lei meg..har mitt 2 anfall på 5 dager nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du må bytte lege først og fremst. Få deg en lege, helst nevrolog, gjerne en god migrenelege, som kan kartlegge deg og medisinere deg skikkelig.

Da vil du for det første bli bedre, som må være et mål.

Så, hvis du er tilstrekkelig rammet, så kan du få en åpen sykemelding/utvidet rett til egenmelding eller hva det er. Da trenger du ikke ringe legen for å få sykemelding hver gang du har anfrall.

Men medisinering, forebyggende og triptaner for å ta anfaall, regelmessig liv med søvn, trening og kosthold er det du må fokusere på.

Og som sagt - bytt lege.

Min mann var på vei mot uføretrygd pga migrene, nå har han et anfall i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..kan du fortelle litt om hvordan han kom dit? Til kun 1 anfall i mnd? Jeg har triptaner,men kan ikke ta dem så ofte som jeg trenger dem..forebyggende virker ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Er vel teknisk sett ikke migrene, men jeg er diagnostisert med klasehodepine.(selvmordshodepine) Heldigvis er jeg sannsynligvis av de som er lettere rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kronisk migrene. Noe jeg har arvet fra min far, han har en sjenden type av migrene (har 2 uker tilsammen i året som er migrene FRIE dager..).

Er heldig som ikke blir kvalmen eller noe. Har anfall 3-4 ganger i uken, spesielt om nettene. Noen ganger har jeg migrene konstant i opptil en uke. Dette går utover skolegangen, der jeg ikke får sove før sent på natten og derfor får liite søvn.

Har selv hatt en del forskjellige medisiner over årene. Blandt annet noe hjerte tabelett greier som gjør at hjertet slår senere for å minske blodtilførsel til hodet eller noe, dette funker ikke for meg (+hendene å beina mine sovnet hele tiden). Gikk også på imigran en stund, dette ga meg sykt vondt i kjeven min, klarte ikke snakke. Men nå går jeg på ibux, eller ibuprofen 600gram som det heter. Funker for meg, så lenge jeg tar 2 tabeletter når jeg kjenner jeg begynner å få vondt i hodet! Anbefales! :)

Føler med deg, migrene er ikke kjekt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

migrene siden jeg var 6 år ,har som voksen fått hortons hodepine/klasehodepine/clusterheadache(velg hva du vil kalle den :P )

Migrena var ikke under kontroll i flere år,testet alle mulige tabletter,"kurer" og hva søttens oldemor .

Nå går jeg fast på atacand (16mg) tabletter som forebyggendes.For meg har dette endelig gjort at jeg har redusert anfall med 80% !!!

Hortons/klasehodepine og migrene er i "slekt" og de medisinene (anfallsmedisiner) som jeg bruker mot migrene tar også noe av denne.Dessuten kan en få oksygenapparat til å ha hjemme.

I noen ekstreme tilfeller kan en operere inn en stimulator som "forstyrrer" signaler til hjernen. Dette for hortons/klasehodep.

Lillemeg ,har din far migrainosus?

Ved siden av atacand bruker jeg relpax.

Er blitt flinkere til å passe på hva jeg spiser,sover og jeg rører ikke alkohol. Har triggere som er basert på lukt ,så de er vanskligere å kontrollere.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg byttet p-pillemerke og ble kvitt min migrene :) Jeg har aura fortsatt da, men smerten er borte, så da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

ts her, skulle ønske jeg oppdaget en mirakelkur.. enten slutte på p-piller, eller noe annet.. har prøvd alt, nå går jeg på en klinikk og får nåler stukket langt inni muskulaturen samtidig som jeg får knukket opp nakke og rygg.. om det hjelper vites ikke :/ er ihvertfall kjempeøm der fysioen strakk i muskulaturen min igår.. men skjønner ikke hvorfor ørene mine ''popper''..de suser ikke, men reagerer på all lyd og popper, samtidig som jeg ikke tåler lys.. æsj! jaja.. :(:( har prøvd atacand, men nå var blodtrykket mitt lavt, så jeg slutter med det nå.. det kunne visst gi hodepine det også, får ta meg en tur ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

Slutte på p-piller hadde nok ikke hjulpet meg heller, poenget er at jeg går på en pilletype uten østrogen. Det var østrogenet som trigget migrenen.

Ellers har jeg hørt at MUMA skal være veldig bra: http://klinikkforalle.no/default.asp?emne=sider&fkAKId=209&AfkAkId=205&SiId=139

takk for svar! er klinikk for alle jeg benytter meg av nå, reiser langt for og komme meg dit, men forhåpentligvis er det verdt det! får nå kiropraktisk og fysioterapeut behandling på en gang. håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...