Hinata Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Tenkte jeg skulle bake boller fra møllerens bollemiks, men jeg stusset litt over at man skulle bruke 2 pakker gjær :klø: Det er altså 1kg mel,sukker og annet stæsj, og jeg ville trodd det holdt med en pakke tørrgjær, kanskje en halv hvis man har god tid også. Kan jeg satse på at det går bra med 1 pakke?
fink Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 kommer sikkert an på hvor luftige du vil ha dem. Hjemmelagde boller er ofte litt kompakte, men det er da litt av sjarmen?
Hinata Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg bare tenker at det blir gjærsmak Jeg har tenkt til å heve dem kanskje en time før jeg triller dem ut, og så heve dem igjen etterpå
Gjest Vanndråpe Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Leste ikke på pakken sist jeg laget dem og kjøpte kun inn en pakke. Men de ble gode og luftige likevel
Hinata Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 Det ble nok en pakke med gjær, har ikke bakepulver i hus Har akkurat trillet ut noen sjokoladeboller, tipper de blir gode uansett
Brunhilde Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Det ble nok en pakke med gjær, har ikke bakepulver i hus Har akkurat trillet ut noen sjokoladeboller, tipper de blir gode uansett Det har du nok helt rett i.
fink Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Det ble nok en pakke med gjær, har ikke bakepulver i hus Har akkurat trillet ut noen sjokoladeboller, tipper de blir gode uansett Nam
Hinata Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2010 Kan bekrefte at de er gode Men de er nok enda bedre når sjokoladen har blitt litt hardere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå