Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Som overskriften sier. Etter at du flyttet hjemmefra, har du da tatt med deg alt som er ditt? Har du ryddet deg ut av foreldrehjemmet?Kastet det som kastes skal og lagret annet i esker? Hva lot du være igjen og hvorfor? Hva forventer du av foreldrene dine med tanke på dine ting? Jeg spør fordi jeg sitter igjen med veldig mye etter at unger flyttet hjemmefra. Barnebøker og leker som Lego synes jeg det er greit å ta vare på hos meg til den dagen de selv får unger, men så var det alt det andre da. Så altså. Hva gjorde du og hva forventet/forventer du? *Tellus*
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Har ingenting igjen - hverken av leker, klær eller utstyr. Da jeg flyttet flyttet jeg helt.
Gjest Iah Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Ja, jeg har en del ting hos mine foreldre. Leker, barnebøker og slike ting selvfølgelig. Men det er ting jeg egentlig ikke anser for mine lenger. Har også en del kjøkkenutstyr og andre småting liggende i esker i kjelleren. Jeg forventer ingenting annet enn hvis de føler de ikke har plass til det lenger, sier de i fra til meg før de kaster det. Slik at jeg har en mulighet til å hente det og prøve å finne en annen lagringsplass.
Gjest Vanndråpe Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Nå studerer jeg fremdeles og bor med samboer på en 38 kvadratmeters leilighet, så foreldrene mine har fremdeles mye av tingene mine hjemme hos seg. Men min søster som har fått hus, fikk beskjed om å gå gjennom tingene sine og sortere det som skulle kastes eller det hun skulle ta med seg. Det synes jeg er en grei ordning, at barna tar med seg tingene sine når de har plass til å ha dem selv.
Fanteria Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har ting hos mamman min. Og for å være helt ærlig aner jeg ikke hva jeg har lagt igjen. Da vi flyttet når jeg var 19 ble alt stuet opp på loftet. Flyttet hjemmefra året etter. Satser på å gå gjennom loftet denne sommeren for å se hvilke skatter som befinner seg der oppe
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er 23 år, flyttet ut da jeg var 18, og har fortsatt lagret ting hos mine foreldre. Da jeg flyttet ut tok jeg med meg alt jeg ville ha, kastet endel, men husker ikke om jeg lagret noe på det tidspunktet.. Har imidlertid brukt huset til foreldrene mine som en slags lagringsplass, siden vi er 3 stk som bor på 47 kvm, og ikke har tilgang til bod. Foreldrene mine har derimot 3 store boder pluss en låve som de kan lagre ting i. Vi spør alltid om tillatelse til å lagre ting hos dem, og vi ser også på det som midlertidig siden vi er i gang med å flytte ut for å finne oss noe større. Kommer da til å hente tilbake tingene våres og lagre det i vårt hjem i steden.. jeg forventer ikke at foreldrene mine skal gjøre noe som helst med våre ting annet enn å ha dem der i en periode. Hvis du synes det blir for mye med alle tingene til barna dine så er det ikke verre enn å ta en prat med de, og få dem til å ta en opprydning..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 akkurat nå har jeg eget rom hjemme. selv om jeg har flyttet ut så er det mitt rom, og det er mange av mine ting der. jeg har nok også endel ting på øverloftet, men jeg aner ikke hva det er. jeg bor sammen med kjæresten i en leilighet på 36/37 kvm. boden her er stappfull av mine ting da han allerede hadde flyttet inn da vi ble sammen. mamma og pappa har stort hus og de har ingen problemer med å ta vare på mine ting inntil jeg får stor nok plass selv. men når det gjelder leker, barnebøker og andrebøker så er vi fire søsken som har delt mer eller mindre på dette. dessuten har mamma barnehage osm benytter seg av disse tingene, så det ser jeg ikke på som mitt alene. skulle det bli arveoppgjør vil vi nok heller se litt mer på hvem som egentlig fikk hva.. uansett, dersom mine foreldre skulle se på det som et problem at mitt rom, som også benyttes som tvstue, er fullt av mine ting ville jeg nok ha sagt at jeg ønsket å ha noen av mine ting der da jeg tross alt benytter det rommet når jeg kommer hjem. noen nostalgiske ting som jeg forbinder med det rommet/barndommen.
Hinata Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har en del ting hos mamma og pappa som er mitt, det står inne på det gamle rommet mitt. De har såpass god plass at jeg tviler på at de bryr seg noe om det nå som jeg er student. Jeg regner med at når jeg flytter etter studiene og får bedre plass enn det jeg har nå, så tar jeg en ryddesjau.
Gjest Trajan Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Det ligger noen gammle skolebøker og skole oppgaver fra barne og ungdommskolen i kjelleren. Og jeg har et stabur som fremdels står oss foreldrene mine. Som jeg nok kommer til og hente iløpe av året Endret 14. juni 2010 av Trajan
Green Lady Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Jeg tok vel med meg bare sengetøy, klær, sminke, noen bøker/fotoalbum og tven da jeg flyttet ut for 4 år siden. Flyttet inn på hybel som var ferdig møblert. Nå bor jeg i en leilighet som var umøblert, men da kjøpte vi møbler jeg kunne ha i den. Tok dog med tv-bordet jeg hadde på rommet. Men ellers står rommet mitt igjen med alle sakene mine i. Mesteparten kan vel kastes, men med to mennesker og seks soverom, er det begrenset hvor stort behovet er for å ryddet ut av rommet mitt
sofie777 Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har flyttet ganske mange ganger siden jeg begynte å flytte ut, til varierende størrelse på leiligheter. Da jeg studerte hadde jeg bare det jeg trengte. Etterhvert som jeg har fått større plass, har flere og flere ting havnet over til meg, en eller to esker om gangen. Tror kanskje det er noen småting igjen, men mine foreldre som nå er pensjonister er i ferd med å gå gjennom det som de skal kaste, fordele på barna eller ta med seg når de en gang i fremtiden mest sannsynlig flytter til noe mindre. Når det er gjort, kommer det nok en kasse eller to til, men det er nok mer der fra mine yngre søsken.
Darkannie Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg er 27 og har enda barne/ungodmsrommet mitt hjemme hos mamma og pappa. Til og med min mor har sitt barnerom enda hjemme hos sin mor! Synes det er koselig jeg. Ellers er det ting og tang i kleskapet på "rommet mitt" som jeg ikke har tatt, og det er en del esker med ting i garasjen deres fra da jeg var ferdig å studere og flyttet til hjembyen igjen. På loftet er alle babyklærne, masse barneklær og masse leker fra da jeg og brødrene mine var små. Dette regner jeg ikke som "mitt" heller... Endret 14. juni 2010 av Darkannie
tineline Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Ja, har et piano hos pappa, som jeg ikke har plass til selv.
Gjest navnelapp Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Ja, og eg er 44... Men det er ting som har sentimental verdi, eller som mine barn brukar når dei er der, som bøker og slikt. Der ligg sikkert nokre skulebøker og slengande ein plass.
Gjest Psiv Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg tror ikke jeg har så mye liggende igjen nå, men fra jeg flyttet ut gikk det nok en periode på 5-6 år hvor ting ble liggende igjen, særlig leker, bøker, gamle ting og sko og yttertøy. Jeg hentet tingene mine etterhvert som jeg fikk større og større plass Det ligger noen leker igjen da, men de blir tatt i bruk når det er barn på besøk Etter at jeg hadde bodd hjemmefra et års tid ba mamma om tillatelse til å kaste endel ting siden hun skulle flytte, og det var helt greit. Det triste var at hun greide å kaste yndlingsskoene mine i samme slengen... Ellers så har hun alltid gitt beskjed når hun vil ha noe vekk og ber meg komme og hente det om ikke jeg vil at hun skal kaste det. Endret 14. juni 2010 av Psiv
Arkana Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 Ja, jeg har fremdeles en hel del ting lagret hjemme hos foreldrene mine, selv om vi har hus og nok av plass selv. Det meste er leker, bøker o.l. Hadde jeg bodd nærmere hjemme (bor i en helt annen landsdel) hadde jeg nok hentet alt for lengst, men det er litt mer styrete med så lang avstand så det blir nok liggende der på ubestemt tid. Nå har de et stort hus og har ingen som helst behov for å kaste noe av det som er der. De har jo opptil flere rom som ikke er i daglig bruk. Skulle det mot formodning være at ting skal kastes forventer jeg å bli spurt først slik at jeg evt kan ha muligheten til å
Gjest Awsome Skrevet 14. juni 2010 #17 Skrevet 14. juni 2010 Ja, det har eg. Mine foreldre har stort loft så der ligger mange av mine ting. Flytta ut når eg var 17, inn i ein liten kjellerleilighet med kjæresten min, og der var det lite lagingsplass. Så havna vi i ein litt større leilighet, og deretter i ein mindre ein. Så eg har rett og slett ikkje plass til noe av det. Det er nok for det meste ting som har samla seg opp gjennom årene, leiker (som både eg og mine foreldre vil beholde til dagen eg eller mine søsken får unger), ein svær sekk med bamser, bøker, klær, og diverse småtteri og pynteting. Ting eg samla opp fra eg var 0-17, eg har ikkje lagra noe der de siste årene. Eg skal hente det når eg og sambo får kjøpt oss egen kåk med kjeller eller loft. Og se igjennom det då, det fins sikkert noe som kan kastes eller gis til fretex/bruktbutikk.
Gjest Mahareth Skrevet 14. juni 2010 #18 Skrevet 14. juni 2010 Jeg vet ikke om det er noe igjen som jeg regner for mitt, men jeg har ikke tatt med meg barne og ungdomsbøker da jeg flyttet ut. Tok heller ikke med meg møbler fra soverommet, leker og ting jeg ikke hadde brukt for videre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juni 2010 #19 Skrevet 14. juni 2010 Ja, har en god del hos foreldrene mine, blant annet mye bøker og noen møbler. Har flyttet mye rundt selv, uten å etablere meg eller ha spesielt god plass. Det er ikke noe problem for dem, men hvis de hadde trengt plassen selv eller syntes det ble mye rot (stort sett er det pappesker) hadde jo det vært forståelig også - ingen bør vel forvente å lagre ting som er til bry og skaper problemer og plassmangel for de som lagrer dem... Svigers har også god plass, men har oftere storopprydning og disponerer rom/loft/kjeller annerledes enn foreldrene mine, så samboern min har ikke mye lagret hos dem lenger.
LukaFrost Skrevet 14. juni 2010 #20 Skrevet 14. juni 2010 Samboerne min og jeg bor på ca 85 m2, foreldrene har et stort gårdshus med både kjeller og mørkeloft. Da sier det seg selv at jeg har endel ting hos foreldrene mine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå