Gjest susanne_1987 Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hei, fikk for en uke siden en henvisning av legen min til å fjerne mandlene mine da jeg har vært mye plaget med halsvondt og hovne mandler. Hun henviste meg til et sted hun mente var bra, men jeg har hørt en del negativt om stedet. Uansett er det ikke aktuelt da disse kun utfører vanlig operasjon med narkose. Jeg vil for alt det er verdt UNNGÅ narkose da jeg ikke liker tanken på å ikke være tilstede. Og når det finnes laserbehandlinger skal jo ikke dette være noe å stresse med, derfor spør jeg; Har noen her fjernet mandlene med laser i Oslo? Hvilken klinikk og kan du anbefale/fraråde stedet? P.s Jeg ser helst etter steder som gjør dette med offentlig avtale (altså at man bare betaler egenandel)
Gjest Marianne89 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Har hørt om et par steder, men de ligger dessverre utenfor Oslo. Og tipper du vil ha det så nærme som mulig.
<CupCake> Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Jeg fjernet mine på den 'gammeldagse' måten.. Jeg har ikke peiling på noe sted som driver med laser - men om du skulle ombestemme deg så fjernet jeg mine ved Lovisenberg Diakonale Sykehus og der var alle kjempe snille - narkose gikk greit og det var noen ved meg både når jeg sovnet inn og når jeg våknet som var helt fantastiske mennesker. Det er desverre alt jeg kan hjelpe med
Titti72 Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Jeg "fjernet"/brente mine med laser, og det hjalp ikke. Driver nå og skal manne meg opp til å fjerne de helt. Jeg tok det på Høvuk i Bærum, i bygget der Meny ligger.
Gjest susanne_1987 Skrevet 22. juni 2010 #6 Skrevet 22. juni 2010 Jeg "fjernet"/brente mine med laser, og det hjalp ikke. Driver nå og skal manne meg opp til å fjerne de helt. Jeg tok det på Høvuk i Bærum, i bygget der Meny ligger. titti72, takk for tips! Man har vel lov til å ta det på et sykehus Bærum selv om man ikke er derfra selv? Hvorfor hjalp det ikke? Og hvordan er du blitt etter operasjonen? Jeg har hørt at mange må ta det med laser 2 ganger for at det skal bli optimalt. Var det lang ventetid?
Titti72 Skrevet 22. juni 2010 #7 Skrevet 22. juni 2010 Jeg fikk henvisning for å ta det med laser. Det stedet på Høvik, er et privat legesenter. Det kostet kun ca. 500,- å få det gjort. Da fikk jeg også en haug med resepter, og sykemelding med meg. Det var ikke lang ventetid. Tror jeg fikk det gjort 1 uke etter henvisningen. Mulig det skal gjøres 2 ganger for best resultat, men jeg fikk ingen slik beskjed. Jeg er ikke fornøyd, siden jeg fortsatt får hovne mandler. Ved minste tegn på "sykdom" kommer ballene i halsen fram. Jeg får også sånne klumper i hullene (som lukter jaiks) siden de ikke er helt borte, med det skal vistnok forsvinne når man fjerner mandlene helt på sykehuset. SIden det er fritt sykehusvalg, skal du kunne ta det over alt, men du surret kanskje med laser/privat, og full fjerning/sykehus?
Gjest Marlene Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Hei. Jeg fjernet mandlene mine med laser på Høvik klinikken. Det var Geir Grismo som utførte det. Han var veldig snill. Først fikk jeg en likegladsprøyte, så satt han i gang. Det hele tok maks 10 minutter. Det var vedlig vondt en time etterpå, men jeg fikk masse smertestillende, så om du tar de riktig er det ingen smerte. Jeg var helt frisk og mandelfri i et halvt år, men nå har de vokst ut igjen, så må nok fjerne de helt kirurgisk
HvittHus Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Å fjerne mandlene med laser innbærer en stor risiko for at inngrepet må gjentas. Jeg anbefaler deg derfor å få de fjernet kirurgisk en gang for alle. Lovisenberg sykehus har kort ventetid, og er veldig proffe på denne typen inngrep. Jeg fikk fjernet mine der i mars, og har ingenting å utsette på sykehuset og personalet.
Gjest susanne_1987 Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 SIden det er fritt sykehusvalg, skal du kunne ta det over alt, men du surret kanskje med laser/privat, og full fjerning/sykehus? Var fastlegen min som mente at alle nå for tia gjorde det med laser og at man fikk det dekket. Har også lest om flere privat klinikker som ikke tar annet enn egenandel for å fjerne mandlene. Siden du ikke har blitt fornøyd, har du kontaktet de som gjorde det? Hei. Jeg fjernet mandlene mine med laser på Høvik klinikken. Det var Geir Grismo som utførte det. Han var veldig snill. Først fikk jeg en likegladsprøyte, så satt han i gang. Det hele tok maks 10 minutter. Det var vedlig vondt en time etterpå, men jeg fikk masse smertestillende, så om du tar de riktig er det ingen smerte. Jeg var helt frisk og mandelfri i et halvt år, men nå har de vokst ut igjen, så må nok fjerne de helt kirurgisk Hvor mange år tok det før de vokste ut igjen? Og hvor gammel er du nå?
Gjest Flowerbomb Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Jeg har tatt mandlene kirurgisk og har ikke hatt noe problemer siden. Kjenner flere som tok dem med laser, men alle har tatt de kirurgisk senere fordi de vokste ut igjen. Det med narkose i dag synes jeg ikke du skal tenke på, selvom jeg skjønner at du ikke liker tanken på å ikke være tilstede. Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt de ordentlig med en gang, siden de likevel skal rote nedi der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå