Gå til innhold

Mazda 5 eller VW Touran?

Snøkorn

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bil, og det står mellom disse to. Har vært å sett på begge to, prøvekjørt den ene. Likte begge to veldig godt. Noen som har noe negativt å si om dem? Aner ikke hvilken jeg skal kjøpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mazdaen er nok det tryggeste kjøpet. VAG-biler har ikke det beste ryktet, selv om de ser bra ut, har god interiørkvalitet osv. så er det mye feil og tull med dem. Mazda derimot er trygt som banken, selv om jeg personlig synes de er kjedeligere, så er det nok det mer fornuftige valget. Familiebil vel uansett mest forbundet med fornuft, og ikke følelser, eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg ny bil, og det står mellom disse to. Har vært å sett på begge to, prøvekjørt den ene. Likte begge to veldig godt. Noen som har noe negativt å si om dem? Aner ikke hvilken jeg skal kjøpe

Begge er ok biler, og du gjør nok ikke noe dumt uansett.

Det blir litt smak og behag, men jeg hadde gått for Touran.

Tror mer kurant når den skal selges og Mazda sliter like mye (eller like lite om du vil) som VW med problemer for tiden.

Passen i midten bak på Mazdaen er helt håpløs. Touran gir bedre kvalitesfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Eg ville iallfall prøvekjørt begge før eg bestemte meg for den eg evt ikkje hadde prøvekjørt! Jakta i biljungelen i fjor, og det var veldig greit å prøvekjøre bilane, så vi kunne ekskludere nokon! Hadde aldri funne ut det utan å prøvekjørt dei...

Som f.eks unormal høg motorstøy, ubehaglige seter over lengre strekningar, dum plassering av setebeltefeste, dårleg instrumentpanel osv.

Lykke til :) Har ikkje erfaring med nokon av bilane du ser på, så ingen konkrete råd der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...