Gå til innhold

Ma03's vei til et slankere liv!


Ma03

Anbefalte innlegg

Har lest veldig mange bra treningsdagbøker her inne og fikk lyst å lage min egen også, så kanskje jeg greier å holde litt bedre kustus på meg selv ;)

Fra 1. januar i år så har jeg begynt å trene mye mer enn før og lagt om kostholdet. Fra 1. april har jeg vært godtefri og spist dessert og godsaker kun nå jeg har blitt servert borte på besøk, har da også vært forsiktig med mengden. Akkurat dette har sklidd litt ut den siste uken dessverre og jeg har spist litt for mye sjokolade! Men har bestemt meg for å ha lørdag som en kose dag i uken og kjøper meg en sjokolade, spiser dessert eller noe jeg har lyst på den dagen :)

Jeg har tenkt å skrive opp både daglig mat og trening her inne - tror det da kan bli litt enklere å være flink til å ikke skeie ut, ikke noe kjekt å måtte innrømme dette, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du skrive litt mer om deg selv? Vekt, høyde osv (bare hvis du vil altså :jepp: ) Blir artig å følge med videre her.

*mine innlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skrive litt mer om deg selv? Vekt, høyde osv (bare hvis du vil altså :jepp: ) Blir artig å følge med videre her.

*mine innlegg*

Selvfølgelig, det glemte jeg helt av! :fnise:

Jeg er 173 cm høy og har vært 77 kg, når er jeg 67 kg! :)

Målet er å komme ned til ca. 62 kg, tror ikke jeg kler å være noe særlig mindre enn det ;)

Jeg synes også det er veldig greit å måle i cm, men har dessverre bare målt da jeg var 70 kg, men målene har vært og er slik:

1. januar 2010:

Midje - 76 cm

Mage under navle - 92 cm

Overarm - 29 cm

Pupper - 94 cm

Rumpe - 101 cm

Lår (breieste punktet helt øverst) - 59 cm

Legg - 39 cm

15. mars

Midje - 72 cm

Mage under navle - 89 cm

Overarm - 28 cm

Pupper - 90 cm

Rumpe - 100 cm

Lår - 58 cm

Legg - 39 cm

Lenge siden jeg har målt nå, så i morgen tror jeg at jeg skal kjøpe meg et målbånd (har lånt mitt mors tidligere) og få målt igjen! ;)

Når det gjelder trening så liker jeg litt variert trening. Trener litt styrke i studio, og varierer mellom sykling, jogging, elipsemaskin, fjellturer osv. Akkurat nå er jeg veldig lei av å løpe på tredemølle og har en periode hvor jeg er veldig glad i elipsemaskinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. juni

Dagens mat

Frokost: 2 knekkebrød med egg og agurk og 2 knekkebrød med blåbærsyltetøy, et glass vann og en kopp te

Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomat og et halvt eple i biter med melk og kanel (skulle egentlig ha cottage cheese, men oppdaget jeg hadde greid å kjøpe creme fraiche i stedet :fnise: )

Middag: Hjemmelaget lasange, salat og hjemmelagde grove hvitløksbaguetter

Kvelds: Halvt eple i biter med cottage cheese, en ss syltetøy og kanel

Dagens trening ble en gåtur på ca. 1,5 time

Endret av Ma03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. juni

Frokost: Tre knekkebrød med pålegg og et glass vann

Lunsj: To knekkebrød og en Tine skogsbær yoghurt

Mellom: Eple

Middag: Lasange og salat

Kvelds: Havregrynsgrøt med litt kruskakli i og noen eplebiter, cottage cheese og masse kanel over ;)

Dagens trening: 30 min elipsemasking og 30 min styrke på bein/rumpe, mage og rygg. Også syklet jeg til og fra treningssenteret ca. 20 min til sammen ;)

Oppdaterer målene mine senere i dag :) Har gitt meg selv forbud mot å veie meg frem til 1. juli og tror jeg skal ha den første dagen i måneden som veiedag fra nå av, blir jo helt tullete av å veie seg hver dag :fnise:

Endret av Ma03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det var på tide å måle igjen i dag ;)

Legger ved tidligere mål i dette innlegget også, så blir det lettere å holde styr!

1. januar 2010:

Midje - 76 cm

Mage under navle - 92 cm

Overarm - 29 cm

Pupper - 94 cm

Rumpe - 101 cm

Lår (breieste punktet helt øverst) - 59 cm

Legg - 39 cm

15. mars

Midje - 72 cm

Mage under navle - 89 cm

Overarm - 28 cm

Pupper - 90 cm

Rumpe - 100 cm

Lår - 58 cm

Legg - 39 cm

14. juni

Midje - 68 cm

Mage under navle - 85 cm

Overarm - 27 cm

Pupper - 88 cm

Rumpe - 96 cm (med dongeribukse)

Lår - 56 cm

Legg - 39 cm

Juhu! Positive resultater! Og det gir meg veldig mye motivasjon til å fortsette med trening og godt kosthold ;):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så innmari bra. Blir veldig motivert av å se at det har skjedd en fremgang. Tok kanskje litt tid, men det er bedre at du mister litt langsomt, enn alt på en gang. Da er det mindre sannsynlighet for at "fettklumpene" kommer raskt tilbake igjen, i tilfelel du skulle slutte å trene for en periode..

Nei, ser man det. Nå fikk jeg faktisk lyst til å trene, etter å ha lest det siste innlegget ditt :fnise::)

Endret av *Inspiration*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari bra. Blir veldig motivert av å se at det har skjedd en fremgang. Tok kanskje litt tid, men det er bedre at du mister litt langsomt, enn alt på en gang. Da er det mindre sannsynlighet for at "fettklumpene" kommer raskt tilbake igjen, i tilfelel du skulle slutte å trene for en periode..

Nei, ser man det. Nå fikk jeg faktisk lyst til å trene, etter å ha lest det siste innlegget ditt :fnise::)

Mister litt langsomt ja, men har ikke så veldig mye løst å ta av heller, men det er nok mer enn hva jeg tror med tanke på vekten :fnise: Men først nå går det opp for meg hvor stor jeg må ha vært når jeg var 77 kg... :nei:

Det var kjekt å måle seg igjen i dag ja, og tror det er lurt å ikke gjøre det for ofte, så ser man resultater litt bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. juni

Frokost: Havregrynsgrøt med cottage cheese, eple og kanel. Nam, nam!

Mellom: Ei grov tortillalefse med litt jordbærsyltetøy

Lunsj: 1 grov brødskive og to lyse horn med pålegg (var borte på besøk, derfor unte jeg meg lys bakst også :sjenert:)

Middag: Pasta fylt med kjøttdeig, salat og grove rundstykker

Kvelds: Et grovt rundstykke og et knekkebrød

Eneste treningen i dag ble en 20 minutters sykkeltur og en 45 minutters gåtur. Jada, sykkelen punkterte, så jeg måtte trille den hjem, haha!

Endret av Ma03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...