Gå til innhold

ekstrem røyting


Sarah_83

Anbefalte innlegg

Vi har en blsndingsvofs på 3 år. Han er nyyydelig. Men han røyter som en gal, eller vi blir gale av det hehe. støvsuger hver dag. Men rett etter vi har støvsugd er det nytt lag med hår på gulvet etter bare noen timer.

Tips?

Alle tas imot med takk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en blsndingsvofs på 3 år. Han er nyyydelig. Men han røyter som en gal, eller vi blir gale av det hehe. støvsuger hver dag. Men rett etter vi har støvsugd er det nytt lag med hår på gulvet etter bare noen timer.

Tips?

Alle tas imot med takk. :jepp:

Dette kan ha sammenheng med ernæring, evt mangel på enkelte næringsstoffer. Alle hunder har en til to røyteperioder i året der de bytter ut mesteparten av pelsdrakten (sesongbetont.) Eksessiv røyting kan også være tegn på lett fòrintoleranse. Vil anbefale et fullfòr som tar hensyn til tørr og blass pels og tegn på lett fòrintoleranse (røyting, flassing, kløe o.l.). F.eks. Eukanuba Sensitive Skin eller Royal Canin's Sensible eller Derma Comfort (fåes hos faghandel).

For å "hjelpe" hunden med å kvitte seg med død pels / røytepels, kan du prøve Furmaster/Furminator. Dette er en spesiell karde beregnet på å fjerne røytepels, og den er bevist effektiv, fjerner opp til 90% løs pels. Den tar underull og overpels. Ta en titt på

for å se hvordan den fungerer :-)

Lykke til, og send meg gjerne PM dersom du har spørsmål om ernæring for hunden din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeshampoo mot røyting fins på dyrebutikken :) men mer kan jeg ikke si for hvilken shampoo du bruker kommer an på hvilken hund du har. Men ta deg en tur ned til dyrebutikken å skaff deg en slik shampoo, er utrolig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ha sammenheng med ernæring, evt mangel på enkelte næringsstoffer. Alle hunder har en til to røyteperioder i året der de bytter ut mesteparten av pelsdrakten (sesongbetont.) Eksessiv røyting kan også være tegn på lett fòrintoleranse. Vil anbefale et fullfòr som tar hensyn til tørr og blass pels og tegn på lett fòrintoleranse (røyting, flassing, kløe o.l.). F.eks. Eukanuba Sensitive Skin eller Royal Canin's Sensible eller Derma Comfort (fåes hos faghandel).

For å "hjelpe" hunden med å kvitte seg med død pels / røytepels, kan du prøve Furmaster/Furminator. Dette er en spesiell karde beregnet på å fjerne røytepels, og den er bevist effektiv, fjerner opp til 90% løs pels. Den tar underull og overpels. Ta en titt på

for å se hvordan den fungerer :-)

Lykke til, og send meg gjerne PM dersom du har spørsmål om ernæring for hunden din :-)

Hei. Takk for svar, skal se på den linken :)

Han spiser Eukanuba adolt 1-6 years, large breed.

Får han alle næringstoffer for stor hund, hvis vi velger for etter pels da?

Men skal se på linken nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan ha sammenheng med ernæring, evt mangel på enkelte næringsstoffer. Alle hunder har en til to røyteperioder i året der de bytter ut mesteparten av pelsdrakten (sesongbetont.) Eksessiv røyting kan også være tegn på lett fòrintoleranse. Vil anbefale et fullfòr som tar hensyn til tørr og blass pels og tegn på lett fòrintoleranse (røyting, flassing, kløe o.l.). F.eks. Eukanuba Sensitive Skin eller Royal Canin's Sensible eller Derma Comfort (fåes hos faghandel).

For å "hjelpe" hunden med å kvitte seg med død pels / røytepels, kan du prøve Furmaster/Furminator. Dette er en spesiell karde beregnet på å fjerne røytepels, og den er bevist effektiv, fjerner opp til 90% løs pels. Den tar underull og overpels. Ta en titt på

for å se hvordan den fungerer :-)

Lykke til, og send meg gjerne PM dersom du har spørsmål om ernæring for hunden din :-)

Den børsten der så veldig effektiv ut. Hvor får jeg kjøpt en sånn en? og hva koster den ca.?

Han har nok litt sensitiv hud, for vi må passe på at han ikke bade for mye, eller blir gående våt, for da får han vanneksem. Han elsker nemlig å svømme :)

Ellers han han en veldig blank og nydelig pels. Dyrlegen sier også det. Men hvordan blir det å bytte for? Får han i seg alle næringstoffer som en stor hund trenger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den børsten der så veldig effektiv ut. Hvor får jeg kjøpt en sånn en? og hva koster den ca.?

Han har nok litt sensitiv hud, for vi må passe på at han ikke bade for mye, eller blir gående våt, for da får han vanneksem. Han elsker nemlig å svømme :)

Ellers han han en veldig blank og nydelig pels. Dyrlegen sier også det. Men hvordan blir det å bytte for? Får han i seg alle næringstoffer som en stor hund trenger da?

Du får den på din nærmeste dyrebutikk :-) Hos Tropehagen Zoo koster den 329. Verdt hver en krone i mine øyne, har spart meg for mange timer med støvsuging :-p Bruker den på begge hundene mine; en glatthåret og en langhåret i tillegg til alle mine tre korthårete katter.

Eukanuba Sensitive Skin ville vært et naturlig valg for deg da :-) Eukanuba inneholder alle næringsstoffer en hund trenger. Hør med betjeningen på din lokale dyrebutikk og be om hjelp til fòringsmengde tilpasset din hund. Be om målebeger, og be dem vise deg på sekken hvor mye hunden din skal ha av fòret til dagen :-) Så lenge en fòrer med et fullfòr (i Norge er disse merkene kvalifisert til Premium/Fullfòr; Iams, Eukanuba, Pro-plan, Hills, Royal Canin, Brit og Spesific) er en garantert at fòret inneholder alle de næringsstoffer hunden/katten trenger. Har hunden/katten spesifikke behov (overvekt, fòrintoleranse, undervekt, sensitiv fordøyelse osv) fòrer en deretter med et fullfòr som tar ekstra hensyn til de spesifikke problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...