Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #1 Skrevet 12. juni 2010 Jeg skriver denne tråden fordi jeg lurer på om det er andre der ute som har spist seg frisk? Samme hvilken sykdom du har, syns det er spennende hva mat kan gjøre med kroppen. Jeg har slitt med depresjon og angst og migrene og hudproblem i mange år, ble bare værre og værre med årene. Jeg fikk sammenbrudd da jeg var 23 år, og flyttet fra livet mitt og hjem til foreldrene mine, siden jeg ikke klarte å fungere mer i livet. Etter å ha slitt i flere år, og foreldrene mine flere ganger ville tvangsinnlegge meg, kom moren min over at mat kunne gjøre en deprimert og gi angst og fremkalle migrene og gi mange andre sykdommer. Etter mye om og men, startet jeg på en glutefri, melkefri og sukkerfri diett. PLutselig skjedde det gradvis ting med meg selv, det var som om jeg plutselig våknet til liv igjen. Jeg var 10-15 kg overvektig, og gikk veldig ned i vekt, hadde ikke mer panikkangst der foreldrene mine måtte holde rundt meg om natten, jeg så lysere på tilværelsen,alt ble bedre. Migrenen ble borte, og jeg begynte å gå turer og kjente at jeg levde igjen. Før hadde jeg så vondt i leddene og ryggen at jeg ofte måtte krabbe på alle 4 for å komme meg frem, og jeg orket ikke stå lenge av gangen, da fikk jeg veldig vondt i ryggen. Nå kunne jeg gå tur alene eller på et kjøpesenter uten å besvime av synet av andre mennesker, og uten å ha plager i ledd eller rygg. Hudproblemene min forsvant også. Nærmer meg 30 år, og har nettopp begynt å studere igjen. Ser frem til å få meg et liv Gleder meg til svar, og er spent på om flere har vært i lignende situasjoner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #2 Skrevet 12. juni 2010 Jøss. Takk for tipset, og så bra for deg:) Jeg har slitt med noe av det samme selv. B-vitaminer og magnesium-tilskudd fungerer relativt bra. Men dette skal jeg prøve, en diett uten gluten, melk og sukker. Legene mener omega3-tilskudd også, men det blir jeg faktisk deprimert av. Det, og for mye a-vitamin. Magnesiumet hjelper også mot muskel-smerter, merker jeg, og ikke minst søvn. Sitter nå oppe på natta nå, men søvn er viktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Jeg lider av depresjon og angst. Jeg har også kuttet ut hvetemel, spiser midre sukker og drikke kun en kopp kaffe om dagen. Det hjelper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå