Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal tørke klær på badet når vi nå flytter inn i ny bolig, og er ute etter et tørkestativ som enkelt kan pakkes bort ved behov (selv om det nok blir sjeldent, det er som regel alltid klær på stativet). Har noen av dere erfaringer med enten Antonius sammenleggbart stativ eller Frost stativ fra IKEA? Her er de forskjellige:

Antonius

Frost

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt begge, og begge har pluss og minus..

Antonius er praktisk da det tar lite plass, her står den nesten alltid (sammenpakket) inni dusjen, og man kan brette ut halve/hele stativet etter behov. Utbrettet får mitt fortsatt plass i dusjen. Det er plass til mye klær, men om man vasker mye håndklær/sengetøy blir det litt vansklig da det tar mye plass, siden de må henge nedover og man ikke kan tørke særlig under. Jeg pleier å vaske to maskiner om gangen, og da fyller jeg stativet ganske greit opp når jeg i tillegg slenger håndklær i tørketrommelen).

Frost er fint fordi det er plass til klær "så mange steder". De "vingene" kan justeres så de blir stående mer skrått og sengetøy/håndklær får lenger ned til bakken (slik at man kan bruke færre strenger til det). Du kan forsovid pakke ut kun halve her også, men det tar fortsatt betydlig mer plass en Antoniusen. De snorene som går på skrått ned fra vingene er fine til småting som truser og sokker.

Om jeg skulle kjøpt nytt nå ville jeg kjøpt Frost, da jeg syntes det kan være litt mye logistikk å henge opp mye på Antonius, med tanke på hvor langt ned klærene henger, og om man kan henge noe på snoren under. Jeg bruker heller ikke stativet så ofte (blir mye trommel), så kan like gjerne ha et som tar litt større plass når det først brukes, og begge pakkes lett sammen..

Skrevet

Tusen takk for utfyllende tilbakemelding :)

Jeg er usikker på hva som blir best for oss. Vi har som nevnt stativet mer eller mindre alltid stående fremme med noe tøy på. Vi er 5 i familien, så maskinen går stadig vekk. Håndklær og sengetøy henger jeg aldri opp, det går i trommelen. Det eneste som tar litt plass nedover er buksene til oss voksne. Men de henger man jo over snora sånn at de bare tar halve lengden liksom.

*tenke tenke*

Skrevet

Mine bukser dekker to snorer i alle fall.. Eller, det er mulig å ha klær på begge, for de dekker jo ikke så langt ned, men føler det tar ekstra lang tid å tørke om det henger dobbelt, selv om det bare er litt..

Skrevet

Den erfaringen jeg har med antonius er at jeg kun fikk brukt to av fire "hyller" når jeg hengte opp vanlig klær som genseren ol. Men jeg brukte kun halve stativet da. Men alikevel, syns "hyllene" er for nærme hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...