Gjest brunogblid Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har solt meg i solarium i vinter/vår uten å ha brukt beskyttelse, kanskje 4-5 ganger i alt, i 10 min hver gang (jeg ble ikke rød). Ene gangen var det en uke etter sist gang. Resten av gangene har det gått lengre tid; tre-fire uker, om ikke lengre. Har også tatt solarium i cirka 10 min for par år siden, kanskje to gang i alt, et av gangene er jeg sikker på at jeg brukte beskyttelse. Alt i alt, har jeg tatt solarium 7 ganger i mitt liv, kun en gang med solkrem, og ikke mer enn 10 min, da. Jeg synes at jeg begynner å få tegn på rynker rundt øynene (når jeg smiler), så begynner å lure på om det kan være av solariumsbruken? Uanett: pga min dumhet, kommer jeg vise tegn til rynker og det som verre er fremover med alderen, spesielt solariumsrynker (tenker ikke på de som kommer naturlig)? Er i tidlig tjueårene nå. Noe jeg kan begynne å gjøre nå for å forhindre at jeg blir rynkete pga solariumsbruken (utenom det å aldri ta solarium igjen, noe jeg aldri kommer gjøre igjen!)?
Gjest kriwin80 Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 Nei, det skal nok litt mer en det til før man får skader av det. De rykene (linjene) du har fått skyldes nok genetikk. Men å holde seg unna solarium er nok det lureste du kan gjøre for å unngå flere rynker.
Gjest stine Skrevet 12. juni 2010 #3 Skrevet 12. juni 2010 Ikke vær bekymret... du har knapt tatt sol jo! Å du får vell en del sol på kroppen ellers bare av å være ute? Du er i begynnelsen av 20årene, og det er helt vanlig å se tegn til rynker rundt øynene da=) Du vet, når du smiler/ler, så rynker det seg litt rundt øynene. Du smiler/ler sikkert inniblandt og det blir en bevegelse som gjøres ofte. Det setter sine spor=) Jeg er 20 år, har ikke tegn til rynker rundt øynene, men har hatt 2 smilerynker (en på hver side av munnen) siden jeg var 14. Rynker er ikke noe du skal tenke på! Men hvis det skulle bli så mye/irritere deg, så finnes det produkter som minsker synligheten.
Gjest fyr Skrevet 12. juni 2010 #4 Skrevet 12. juni 2010 dette er garantert ikke pga solariumsbruk - og er forresten helt normalt:) jeg begynte å få smilerynker rundt øynene etc på samme alder, og hvis det er noen trøst så har det ikke blitt noe mer selv om jeg snart er 30. bruk sminke med solfaktor året rundt, evt dagkrem med solfaktor dersom du ikke bruker sminke - kutt røyk, og spis variert og sunt for å hindre tidligere utbrudd enn det som er naturlig:) men solariumet kan du med fordel kutte ut uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå