Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Fastlegen min var ikke på jobb i dag og jeg har hostet natt og dag i en uke. Jeg var forkjølet i april og andre har bemerket at jeg har hostet kraftig siden da. Jeg røyker. Når jeg ringte sa legesekretæren at jeg kunne kontakte legevakta i morn hvis jeg ikke er bedre eller ringe fastlegen igjen tidlig på mandag. Men hun sa på en merkelig måte at helse sør, så får du se hva legen gir deg. Jeg tok en overdose, så legen setter meg ikke på annet enn valium selv om jeg har fått cosylan før. Hun har fått advarsel fra ett eller annet organ pga at hun skrev ut mengder med piller til meg, men det er flere år siden. Hun er ikke så happy fordi jeg er pasient og ikke vil ha noen annen lege, men jeg er nede i 5 valium i mnd nå. Det er bare en krykke for meg. Men jeg hoster så jeg ikke sover. Og da får jeg nerver. Jeg er helt avhengig av stabilitet og døgnrytmer for å regulere angsten. Jeg hater piller, men hadde høyt forbruk også illegalt. Ser legevakta at jeg har hatt ett overdosetilfelle? Jeg forstår ikke at kun fastlegen kan skrive ut, og jeg spiser mindre og mindre for å beholde min lege. Narkomane får jo ikke smertestillende når de opereres eller føder. Så jeg får vel heller ikke noe for hoste???
Poppzy Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Narkomane får jo ikke smertestillende når de opereres eller føder. Jeg vet ikke om du får noe for jeg bor et annet sted i landet, men jeg reagerte på det du skriver om at narkomane ikke får smertestillende når de opereres? Det høres nå virkelig ille ut. Det må vel være etter operasjonen det da? Håper jeg.. Ang. fødsel så gjennomgikk jeg den uten smertesillende. Vondt var det ja, men det gikk helt fint. Endret 11. juni 2010 av Poppzy
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 I normale tilfeller så har ikke legevakten journalen din fra andre leger, kun fra legevakten. Men om det er noe veldig spesielt så kan det ha blitt skrevet i journalen din på legevakten, men det er veldig sjelden. Ring legevakten og forklar at legen din ikke var tilstede i dag og at du hoster så du ikke får sove og vanlige hostedempende virker ikke.
Frk Snasen Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 (endret) Fastlegen min var ikke på jobb i dag og jeg har hostet natt og dag i en uke. Jeg var forkjølet i april og andre har bemerket at jeg har hostet kraftig siden da. Jeg røyker. Når jeg ringte sa legesekretæren at jeg kunne kontakte legevakta i morn hvis jeg ikke er bedre eller ringe fastlegen igjen tidlig på mandag. Men hun sa på en merkelig måte at helse sør, så får du se hva legen gir deg. Jeg tok en overdose, så legen setter meg ikke på annet enn valium selv om jeg har fått cosylan før. Hun har fått advarsel fra ett eller annet organ pga at hun skrev ut mengder med piller til meg, men det er flere år siden. Hun er ikke så happy fordi jeg er pasient og ikke vil ha noen annen lege, men jeg er nede i 5 valium i mnd nå. Det er bare en krykke for meg. Men jeg hoster så jeg ikke sover. Og da får jeg nerver. Jeg er helt avhengig av stabilitet og døgnrytmer for å regulere angsten. Jeg hater piller, men hadde høyt forbruk også illegalt. Ser legevakta at jeg har hatt ett overdosetilfelle? Jeg forstår ikke at kun fastlegen kan skrive ut, og jeg spiser mindre og mindre for å beholde min lege. Narkomane får jo ikke smertestillende når de opereres eller føder. Så jeg får vel heller ikke noe for hoste??? Hmm.... Hvorfor får du ikke Cosylan? Jeg forstår ikke innlegget ditt egentlig. Har du tatt overdose av Cosylan siden du ikke får det? Hva skjedde når du tok overdose da? Regner med at du kom på legevakta da? Vil anta at det står i journalen din da, men jeg er litt usikker... Endret 11. juni 2010 av Frk Snasen
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #5 Skrevet 11. juni 2010 Selvsagt får narkomane bedøvelse/narkose når de opererer, det er jo ikke akkurat noen fare for at de tar overdose av narkose..
Gjest SmallTalk Skrevet 11. juni 2010 #6 Skrevet 11. juni 2010 For å oppklare en ting: Narkomane får narkose/smertestillende under operasjon og under fødsel. De får også nødvendig smertebehandling etterpå. De vil derimot vanligvis ikke få morfinpreparater skrevet ut som smertestillende ettersom dette er ekstremt avhengighetsskapende, og de allerede har en hang til rus. Men jo, de får absolutt smertestillende så lenge det er behov for det, men de får det ikke uten oppsyn. Og om du vil få utskrevet Cosylan eller ikke, er det bare legen din som kan svare på. Det kan hende at du først vil få beskjed om å prøve med noskapin eller noe annet hostedempende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå