Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Jeg skal ha en fest med middag i sommer, den skal arrangeres i et fint naust hvor det ikke er kokemuligheter. Vi blir ca. 12 personer. Har tenkt på å grille, men helt ærlig er jeg ikke så dreven med grill. Maten må gå ann å forberede på forhånd, så jeg lurte på om reker er ok mat? Og hva er evt. vanlig å servere ved siden? Reker er vel mat de fleste liker? Bør jeg lage en pastasalat eller noe lignende ved siden av? Takk for all hjelp
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 er det ikke reker, hvitvin og majones og loff da? Å så sitron... Jeg HATER reker og annen sjømat.. Kanskje andre deler min oppfatning. Men de kan jo evt spise loffskiver å smør da... Eller den pastasalaten..
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #3 Skrevet 11. juni 2010 Reker er mat man enten hater eller elsker, så jeg ville helt klart sørget for minst ett alternativ. Tror de fleste hadde blitt litt misfornøyd dersom det eneste alternativet til reker var loff med smør. Det beste hadde vært å lage en salat med litt mat i også, som feks kyllingsalat, eller ost og skinke salat. Eventuelt kan du spørre alle som kommer om de liker reker eller ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #4 Skrevet 11. juni 2010 Jeg ville helt klart hatt både pastasalat og grønn salat ved siden av reker. Ellers er jo forskjelllig spekemat et alternativ. Hvor du på forhånd lager potetsalat, grønn salat og eggerøre og har flatbrød evt. brød og smør og rømme til.
blomsterhav Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Jeg hadde blitt strålende fornøyd med reker (loff og majones, evnt. lime, nykvernet pepper), men synes det høres ut som en god ide og også ha en pastasalat
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 I et naust er jo reker perfekt, særlig med noen alternativer for dem som ikke liker dette også. Det tradisjonelle er jo majones og sitron til, men om man vil være litt mindre tradisjonell er jo aioli, god salat med ruccola, tomatsalat (gjerne med litt mozerella eller feta i), foccaca, hvitløksdressing etc. gode tilbehør som gjør maten enda litt mer lukseriøs.
Gjest Nebula Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Her pleier vi ofte og ha reker ved slike anledninger, samtidig har vi kylling som alternativ til de som ikke spiser det (feks kylling og pastasalat). Hvitvin og loff passer jo til begge rettene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 Her pleier vi ofte og ha reker ved slike anledninger, samtidig har vi kylling som alternativ til de som ikke spiser det (feks kylling og pastasalat). Hvitvin og loff passer jo til begge rettene. TS her. Det var lurt Da tror jeg at jeg går for reker, loff, majones og sitron. Så kjøper jeg noen kyllingvinger og lager en salat ved siden av. Og selvfølgelig hvitvin. Problem løst
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #9 Skrevet 12. juni 2010 Jeg liker heller ikke reker, så fint at du har et alternativ utenom. Hadde følt meg passe dum om jeg på en tilstelning hadde kun loff med smør å spise!
Ladylucky Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Spekemat er jo ett godt alternativ både for seg selv eller i tillegg til reker. spekemat,flatbrød, rømme, potet og/eller potetsalat, foccacia, eggerøre er definitivt sommermat det og:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå