Gå til innhold

Hva slags kake til kakebakerkonkurranse?


elvital

Anbefalte innlegg

Skal være med i konkurranse, det vektlegges smak og utseende.

Kaken skal fraktes ca 3 timer i en (delvis) full bil. Tviler på jeg orker å ha den på fanget så lenge, så må vel i bagasjerommet.

Hva skal jeg lage? Og hvordan skal den se ut?

Bilder, linker, oppskrifter mottas med stooor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er stedet for å finne kaker: http://www.detsoteliv.no/

De har så mye godt der og siden det er bilder og får de sett hvordan de ser ut :) Lurer på om jeg ville gått for en konfektkake og pyntet når jeg kom frem hvis jeg var deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg var i konfirmasjon forrige lørdag, og da smakte jeg en utrolig god kake som i tilleg så veeeldig bra ut.

Har ikke oppskriften, men det var iallefall en rund kjeksbunn, og oppå kjeksbunnen var det en tykk rund del av fromasj med opphakket rød gele som var blandet inn i fromasjen sammen med krem. Og denne delen var helt stiv. Og på toppen var det et rødt gele-lokk. Og fin pynt ovet hele toppen.

Siden så mange i denne konfirmasjonen hadde sukker, gluten og melkeallergi, var kjeksbunnen lagd av glutenfri kjeks, og i fromasjdelen var det brukt erlet istedenfor krem. Og istedenfor sukker var det brukt Bjørkesøt.

Den var himmelsk god. Du finner sikkert oppskrift på de forskjellige delene på nettet om du er interessert i å prøve ut denne kaken. Vi skal iallefall lage den til min søsters konfïrmasjon til høsten :)

Høres gøy ut med kakebakekonkurranse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes godt ut! Endte med at jeg ikke bakte noen kake, ble for sent å starte klokka 11 på kvelden når jeg skulle kjøre tidlig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...