Gå til innhold

Skal lage treretters i dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å lage en trerettes til daten i dag. Har tenkt følgende meny: Asparges i hollandaise. Kan jeg lage hollandaisen på forhånd?? For å så varme den opp igjen? Har tenkt å lage den selv. Biffene har jeg kontroll på, men hva med sjokolade fondanten? kan den også lages på forhånd??

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Vil tro du kan lage hollandaisen på forhånd ja, for så bare varme den opp etterpå.

Sjokoladefondanten er jeg litt usikker på. Du kan jo gjøre klart alt sammen, og sette de i ovnen evnt før hovedretten serveres - husker ikke hvor lenge de skal stå i ovnen jeg.

Skrevet

hollandaisen ville jeg ikke lagd på forhånd, den har lett for å sprekke når den blir varmet opp. Delia Smith har et triks for å unngå det, men jeg husker ikke hva det var. prøv å søke på youtube eller google.

Sjokoladefondanten kan du lage klar røra og ha i formene. Ha den i kjøleskapet frem til du skal steke den. Røra kan til og med fryses, og bare tines før den settes i ovenen.

Lykke til på daten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladefondant kan fryses i rå tilstand, sånn at du putter den direkte i ovnen like før servering. Jeg bruker alltid denne oppskriften, fungerer utmerket. :)

Jeg er mer i tvil om det går an å lage hollandaisen på forhånd, den kan veldig lett skille seg.

Skrevet

Ok..takk for tips! Jeg rekker ikke fryse fondanten, men jeg satser på at det går likevel...:)

Skrevet

Hvis du skal lage hollandaise fra bunn av kan den ikke varmes opp. Det gjorde jeg, og da ble hele ødelagt. Den skilte seg med en gang :( Når jeg har lagd sjokoladefondant har jeg ofte hatt den i formene og latt den stå kaldt og bare steke den rett før servering, det har gått veldig fint :)

Skrevet

jaja, får satse på at daten min i dag har god tålmodighet da! jeg har nemlig ikke laget dette før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...