Gå til innhold

Anbefal meg en blender :)


Zinnia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke så erfaren på kjøkkenet, men har store planer om å bli flinkere i sommer. :) Jeg har derfor lyst til å spandere på meg en blender/liten kjøkkenmaskin, jeg har ikke hatt noe sånt før. Så da lurer jeg på om noen kan anbefale en til meg, det er jo så mange å velge mellom.

Dette ser jeg etter:

- trenger ikke være superavansert, men har lyst på noe litt mer skikkelig enn clas ohlson f eks.

- lett å bruke

- god holdbarhet/kvalitet, allsidighet

- lett å rengjøre, stort pluss om noen/alle deler kan gå i oppvaskmaskin

- jo mindre plass den tar på kjøkkenbenken, jo bedre. Lite kjøkken ;)

Noen tips? :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du lese en test. Jeg har Philips sin og er veldig fornøyd. Fant den ikke til 800 kr da. Tror jeg betalte 900.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nebula

Her er Kenwood favoritten, har hatt en annen type en den i testen og var fornøyd. Nå har jeg blender som hører til Kenwood kjøkkenmaskinen (men blir kanskje litt stor + at de blir jo dyre da man må ha hele maskinen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg har en fra Kenwood som jeg er veldig fornøyd med. Lett å bruke, lett å holde ren:)

Kenwood New York Smoothie, så den fikk mindre karakter hos forbrukerportalen, men når den ikke koster med enn 300 - 400kr så er den utrolig god i forhold til hva du betaler for den. Jeg har hatt den i over 2 år og den er like god som første gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Og forresten så kan den øverste delen(den som smootien blir laget i) plasseres i vaskemaskinen:) Og den andre delen tørkes bare lett over:) Lokket og pressegreia som følger med kan også legges i vaskemaskin, men er like lett å rengjøre forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Jeg ville heller kjøpt en stavmikser - en bamix! Utrolig god kvalitet, kan knuse is, lage smoothies, og stappes rett i supper og sauser for jevning. Ikke minst tar den en brøkdel av plassen i forhold til en blender. Den koster vel rundt en 1500 kroner, og da følger det med skiver til hakking, visping av fløte og en egen spesialdel som gjør laging av majones til en lek, en hakkeboks som kverner kaffe og mye mer.

Jeg har brukt opp flere kjøkkenmaskiner, blender og stavmiksere i min tid, men denne holder, og gjør jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass ihvertfall på at blenderen har lange nok knivblad, det har ikke min og da hjelper det ikke at motor`n er aldri så kraftig :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KitchenAid og er veldig fornøyd :)

Har hatt Princess og OBH Nordica, begge deler har gått i stykker etter kort tid..

Så vidt jeg vet kan de fleste delene vaskes i oppvaskmaskinen også! Selv om jeg behandler min som en baby og vasker for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...