Gå til innhold

Valpen er redd for katter


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Mamma har en valp som er 5 mnd nå. Da jeg var på besøk så jeg at valpen var i hagen og lekte da det kom en katt inn i hagen. Katten begynte å løpe etter valpen, og valpen var jo kjemperedd og løp fra katten. Det var det merkeligste jeg har sett. Er ikke det slik at katter er redd for hunder da?? Jeg spurte mamma om det men hun sa at valpen aldri har sett en katt før og det var sikkert derfor. Men er ikke dette litt rart? Er det noe feil med valpen siden den er redd for katter? Eller er det bare slik de er når de er små? litt dumt hvis den er pysete da. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Feil med valpen? Hvorfor skulle det være det? Katter og hunder har forskjellig personlighet. Noen er gode venner, andre krangler. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Feil med valpen? Hvorfor skulle det være det? Katter og hunder har forskjellig personlighet. Noen er gode venner, andre krangler. Hvor gammel er du?

Ikke akkurat feil, men om jeg må be henne kanskje sosialisere den med andre dyr og sånt, den er sosialisert med hunder men ikke med katter. Jeg har bare aldri sett at en hund blir livredd for en katt. Jeg går i 8 klasse, men hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Det er en VALP.

En flue kan være skremmende en periode hos valper uten at det trenger å være noe galt med valpen.

Herregud, det snur fortere enn du rekker å blunke og plutselig så er det bikkja som jager ei katte gjennom nabolager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ikke akkurat feil, men om jeg må be henne kanskje sosialisere den med andre dyr og sånt, den er sosialisert med hunder men ikke med katter. Jeg har bare aldri sett at en hund blir livredd for en katt. Jeg går i 8 klasse, men hva har det med saken å gjøre?

Fordi måten du skrev på, og "om valpen er en pyse" siden den virker redd for katten er ikke noe en voksen person ville sagt, men siden du går i 8 klasse så forstår jeg jo.

Valpen er sikkert helt perfekt som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebarn og menneskebarn har vel begge en tendens til å finne mamma sitt bein og gjemme seg bak om de møter noe ukjent og plutselig. I egen hage var vel siste sted valpen var forberedt på å møte et såpass svært dyr. Kanskje den spiser valper til middag? Hva vet valpen. Så da løper den vel i sikkerhet til mamma for å studere denne utingen i trygghet? :)

Endret av Minxie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke trøst den. Det underbygger bare redselen. Du kan ta den opp på fanget og si; se den fine kattepusen.

Katter som er vant med hunder, liker av og til å leke litt bitch. Moren din kan kanskje spørre naboen om å "låne" katten pga valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte hunder har respekt for katter.. Katteklo i hundeøye er ikke til å spøke med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Ikke trøst den. Det underbygger bare redselen. Du kan ta den opp på fanget og si; se den fine kattepusen.

Ta den opp på fanger underbygger redselen, så innmari dårlig eksempel ;)

Bedre å bare overse situasjonen og vise at det ikke er farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...