Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juni 2010 #1 Skrevet 11. juni 2010 Etter en tapasmiddag sitter jeg igjen med 2 duker som har flekker av både rødvin og tomatsaus. På vaskeanvisningen står det 60 grader, men flekkene forsvant ikke i maskinen. Det står også at dukene er delvis syntetiske, og at de ikke kan klores. Noen som har forslag til hvordan jeg kan bli kvitt flekkene?
Grønt blad Skrevet 11. juni 2010 #2 Skrevet 11. juni 2010 hvitvin løser opp rødvin. Vet ikke om det fungerer når du allerede har vasket duken, men det er vel verdt et forsøk. hell hvitvin i en bolle, og legg duke oppi (der det er flekker). Jeg har reddet både duker og jakker fra rødvinsflekker på denne måten. Lykke til!
Roberto S. Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 (endret) Har hørt at det skal være bra å dyppe duken en halvtimes tid i eddik. Du kan jo prøve dette "kjerringrådet" først, før du tar skrittet fullt ut og eventuelt kjøper ny. Endret 14. juni 2010 av Roberto S.
Don Romeo Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Eddik??? Er du gal? Kan like godt legge den i appelsinjuice
hilli Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Hva med å prøve flekkfjerner, sånn på spruteflaske? Det finnes jo mange forskjellige typer å få tak i. Min erfaring er at slike flekker, speiselt fettete tomatflekker er vanskelige å få vekk, men hvis man vasker tekstilen mange ganger så forsvinner det til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå