Gå til innhold

P-piller Yasmin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på 3 ukers ferie i Juni, og vil ikke ha mensen. Skrev inn på Klaraklok og de sa jeg kunen begynne på Yasmin 1.mensdag før ferien, men den mensenperioden er over, neste er i ferien jeg skal på.. Kan man begynne rett på Yasmin nå selvom jeg allerede har hatt den mensenperioden?

Noen andre tips?

Vil helst ikke ta Primolut hver dag i 21 dager for å utsette hele tiden.. da er p-piller smartest.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på 3 ukers ferie i Juni, og vil ikke ha mensen. Skrev inn på Klaraklok og de sa jeg kunen begynne på Yasmin 1.mensdag før ferien, men den mensenperioden er over, neste er i ferien jeg skal på.. Kan man begynne rett på Yasmin nå selvom jeg allerede har hatt den mensenperioden?

Noen andre tips?

Vil helst ikke ta Primolut hver dag i 21 dager for å utsette hele tiden.. da er p-piller smartest.

så vidt jeg forstår så kan man begynne når som helst MEN man er ikke beskyttet de første syv dagene når man starter utenom mens dagene.. Så om du begynner nå, går det nok bra, men husk kondom den neste uken ;p

Skrevet

Har ingen planer om å ha sex, jeg skal bare ta de for å utsette mensen, så da går jo det greit selvom man ikke er beskyttet :) Men å ta en telefon til legen min likevel er kanskje lurt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ingen planer om å ha sex, jeg skal bare ta de for å utsette mensen, så da går jo det greit selvom man ikke er beskyttet :) Men å ta en telefon til legen min likevel er kanskje lurt :)

Går det ikke an å begynne på p-piller rett etter at man har hatt mensen?eller må man begynne med pillen den dagen man får mensen eller den 5 dagen man har mensen?Viktig å få svar på!!

Kvinne, 18 år

Svar fra lommelegen

Kjære kvinne, 18 år!

Hvis du skal ha beskyttelse mot graviditet fra første tablett, må du begynne med pillene på menstruasjonens første dag.

Du kan begynne ellers i menstruasjonssyklusen også, men pillene vil ikke fungere som prevensjon før du har tatt dem i 8 dager.

Vennlig hilsen Dr. Cecilie Arentz-Hansen

Da kan du nok bare begynne i kveld, om du ikke vil ha det bekrefta fra fast legen din ;p

Skrevet

Åh, tusen tusen takk! :) Da begynner jeg antageligvis på Yasmin så fort som mulig. Men hvor får man kjøpt de? de er vel reseptbelagte?

Skrevet

Så lenge du ikke skal ha sex, kan du begynne når som helst. Du vil da bare utsette mensen til en annen dato. :)

Legger ved en link her.

Skrevet

Alle p-piller er reseptbelagte så du må til legen for få resepten. :)

Legg merke til at Yasmin er en av de sterkeste p-pillene så du kan merke stor endring i hormonene. Samt. nedsatt sexlyst og kanskje vektøkning om du er uheldig. Men det kommer helt an på hvordan kroppen din takler pillene.

Skrevet

De er reseptbelagte ja, så du må dra ti legen og skaffe resept.

Skrevet

Legen på klara klok skrev at man antageligvis ikke ville legge på seg av de..

Håper virkelig ikke jeg gjør det, det er veldig viktig. Har trent hardt i et halvt år og orker ikke å få fett på kroppen nå.

Men er det noen andre p piller som man ikke legger på seg av? Hvorfor ble jeg anbefalt Yasmin hvis de tydeligvis er så sterke?

Takk for alle svar forresten

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Legen på klara klok skrev at man antageligvis ikke ville legge på seg av de..

Håper virkelig ikke jeg gjør det, det er veldig viktig. Har trent hardt i et halvt år og orker ikke å få fett på kroppen nå.

Men er det noen andre p piller som man ikke legger på seg av? Hvorfor ble jeg anbefalt Yasmin hvis de tydeligvis er så sterke?

Takk for alle svar forresten

Tja si det.. Har og hørt man ikke legger på seg av de.. stemte i mitt tilfelle :P Jeg har gått på p piller i 8 år nå, og har ikke hatt noen problemer, men det kan variere fra person til person. Funker ikke yasmin for deg, så får du et annet merke av legen din :)

Skrevet

^

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, fordi det er veldig inviduelt hvordan kroppen reagerer på pillen. Jeg fikk høre av min lege at Yasmin var sterke, og det opplevde jeg også. Jeg la på meg mye av dem, på grunn av at jeg fikk mye mer matlyst, men jeg er ganske tynn i utgangspunktet. Så endret humøret mitt seg mye, og jeg hadde mange negative konsekvenser.

Loette 28 er jo en av de svakere. Den fungerer ikke like bra på mensutrasjonssmerter.

Skrevet

Loette er jeg veldig fornøyd med. Det eneste er det at de ikke tar mensmertene, ja. Noe jeg savner, men gjerne kan bytte imot å slippe humørsvingninger og mystisk mens!

Skrevet

Hm.. Loette høres jo bedre ut siden det er svakere.. Men klara klok legen anbefalte Yasmin. Jeg får vel ta en telefon til legen min likevel :)

Skrevet

Hm.. Loette høres jo bedre ut siden det er svakere.. Men klara klok legen anbefalte Yasmin. Jeg får vel ta en telefon til legen min likevel :)

Legene tar jo også feil noen ganger :) jeg ble først anbefalt Loette 28 når jeg skulle ha p-piller for mensutrasjonssmertene mine, men de hjalp jo ikke det heletatt. Etter grundig research fant jeg ut at kanskje jeg skulle prøve Yasmin så drog til legen å sa jeg ville ha respet på det. Det fungerte tusen ganger bedre :)

Dra til legen du! Så snakker du med han også skriver han ut en resept mens du er der ;)

Skrevet

Det er nok det lureste, det skal jeg gjøre :)

takk for svar, folkens =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...