Gå til innhold

flytting og ny kjæreste...

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herlighet det kommer jo ikke an på at man må bo sammen med kjæresten sin, men det er faktisk dyrt å bo aleine og man ønsker seg kanskje et større hjem for ungene sine. Når man er aleinemor så har man ofte ikke råd til å kjøpe seg noe i det hele tatt.

Det er dere to som må finne ut av det, snakk med han. Kanskje han går med på å ha de litt mindre en 50%. Er det en mulighet for at du og kjæresten din kan møtes på halvveien slik at det ikke blir like langt?

Jeg for min del har ikke lyst å bo aleine annenhver uke i en liten leilighet når jeg kan få et hus på et sted som er bra for ungene å vokse opp + at der bor hele familien til min kjære og jeg har verken nære venner eller familie i denne byen. Av og til må man ta vanskelige avgjørelser og tenke hva som er best for ungene, men somsagt har ikke du det bra så har heller ikke ungene det bra.

Videoannonse
Annonse
Gjest mammamø
Skrevet

Herlighet det kommer jo ikke an på at man må bo sammen med kjæresten sin, men det er faktisk dyrt å bo aleine og man ønsker seg kanskje et større hjem for ungene sine. Når man er aleinemor så har man ofte ikke råd til å kjøpe seg noe i det hele tatt.

Det er dere to som må finne ut av det, snakk med han. Kanskje han går med på å ha de litt mindre en 50%. Er det en mulighet for at du og kjæresten din kan møtes på halvveien slik at det ikke blir like langt?

Jeg for min del har ikke lyst å bo aleine annenhver uke i en liten leilighet når jeg kan få et hus på et sted som er bra for ungene å vokse opp + at der bor hele familien til min kjære og jeg har verken nære venner eller familie i denne byen. Av og til må man ta vanskelige avgjørelser og tenke hva som er best for ungene, men somsagt har ikke du det bra så har heller ikke ungene det bra.

Takk for støtten! Er mye sant i det du skriver for meg. Som alene vil jeg ikke ha mulighet til å kjøpe en egen leilighet her jeg bor nå... (og har jo ikke mulighet til å flytte til et billigere område- i og med at eksen bor her ;-)) Så da blir det til at vi må bo i en liten leid kjellerleilighet. Sammen med kjæresten ville vi kunne hatt råd til rekkehus...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten! Er mye sant i det du skriver for meg. Som alene vil jeg ikke ha mulighet til å kjøpe en egen leilighet her jeg bor nå... (og har jo ikke mulighet til å flytte til et billigere område- i og med at eksen bor her ;-)) Så da blir det til at vi må bo i en liten leid kjellerleilighet. Sammen med kjæresten ville vi kunne hatt råd til rekkehus...

Det er nok enklere for å sette seg inn i noen sånnt, når man har det på samme måte. Vi bor i den dyreste bydelen i denne byen og det koster minst 4 mill for et rekkehus med nok soverom til ungene og en enebolig nærmer 6 mill. La det synke litt inn og fortell eksen din om hva du tenker. Min ble rasendes i startsen selv om han nå ikke har de halvparten av tiden pga flere årsaker. Det kan ofte ta litt ti før de klarer å omstille seg og bli vant med det. Jeg sier at det er viktigere å finne løsninger istedenfor problemer og skal sefølgelig hjelpe å hente/bringe og det er ikke noe problem for han å kjøre ut til oss om han vil være med på aktiviteter eller hente ungene uten om samværet. Det er hva man gjør det til selv. Opptimalt hadde jo vært at vi bodde i gang avstand fra hverandre, men det er umulig å få til for oss, selv om vi kunne bodd i samme bydel da, men da hadde vi ikke begge to bodd i samme skolekrets uansett. Det hadde jo vært bedre praktisk å ikke kjøre i 20 min.

Jeg har mangen tanker å bekymringer av dette, men vet at dette blir det beste for oss og ungene kommer helt sikkert til å finne roen og trivest og vi skal forhåpentligvis aldri mer flytte :)

Ønsker deg lykke til og håper dere finner en løsning som passer for dere alle.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

men somsagt har ikke du det bra så har heller ikke ungene det bra.

Hvorfor kommer alltid dette frem i slike saker? Det burde vel være... så lenge barna har det bra, har mor det bra ;)

Hva med å gjøre slik en annen gjest skrev over her; bo en uke sammen, og en uke på hjemstedet til barna den uken du har dem?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huff da, stakkars meg som hele oppveksten vokste opp 30 minutters kjøretid fra venner og organiserte aktiviteter :skratte: (vokste opp ganske så øde, men stortrivdes med det, og mor og far var aldri vanskelig å be dersom jeg ville til "sivilasjonen")

Tull, du kan bare flytte så langt unna, men må være forbredt på at det bli mer kjøring på deg. Hente og bringe venner, hente og bringe i forbindelse med aktiviteter osv...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg må kanskje ikke leve sammen med kjæresten min for å være lykkelig..det føles bare tungt nå- jeg har små barn( 2 og 4 år), så det er lenge til vi evt kan flytte sammen i så fall. Men jeg får bare forsøke å gjøre det beste ut av det:)

Du har små barn som etterhvert vil ønske å delta på fritidsaktiviteter. Om det blir idrett, hester, musikk eller annet vet du enda ikke men det er noe som foregår ukentlig og ofte flere ganger i uka. Hvis din kjærestes barn er i ca samme alder, får dine barn lettere venner hvis du flytter, men det vil ta mye tid å hente/ bringe til fritidsaktivitene som må foregå ett sted.

En uke uten omgang med klassekamerater på ettermiddagene/kvelden er også lenge når barna blir eldre. De vil føle seg rotløse.

Synes du skal være takknemlig for at du og barnas far har delt omsorg og at han stiller opp for barna. Hvis forholdet til din kjæreste er noe dere begge er innstilt på å bevare, vil ikke ulik boadresse ha noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...