BayliZ Skrevet 23. september 2003 #1 Skrevet 23. september 2003 Hei! Jeg vil gjerne gifte meg i kirken og ha hvit flott kjole og alt det der, men selve middagen og festen kunne jeg tenkt meg å gjort litt anderledes. Årsaken er at jeg ikke har mye penger, har liten familie og liten men veldig god vennegjeng også vil jeg ha det mer gøy enn å spise altfor flott mat :-) Noen som har noen forslag til hvordan jeg kunne lagt opp bryllupet mitt??
monja Skrevet 23. september 2003 #2 Skrevet 23. september 2003 Vi hadde et enkelt og stilfullt bryllup. Vi la ikke så masse penger i selve middagen, men de som var våre gjester var veldig fornøyde med den enkle og ikke minst uformelle feiringa vår. Vi leide et grendahus med stort fint kjøkken, og lagde maten selv. Til å servere stilte venner og bekjente av våre foreldre - og alle gjorde det som en vennetjeneste. Til forrett hadde vi laksepate med urtesaus på salat og til hovedrett hadde vi småsteik med poteter og grønnsaker. Det er veldig enkelt å lage og ikke så alt for dyrt. Til 50 personer holdt det med 11 kg mørnet oksekjøtt. Dessert slo vi sammen med da kaffegjestene kom - og de kom klokka 17.oo, noe som er tidlig i bryllupssammenheng. Men siden vi hadde bare familie og et par langveisfarende venner til middag ville vi gjøre mer utav festen og derfor ba vi kaffegjester så tidlig. Til middagen var det vi, våre fire forlovere, tre brudepiker, foreldre, søsken, svoger/svigerinne, faddere, tanter, onkler besteforeldre og som sagt noen få venner. I og med at det var bare ett av mine søskenbarn som kunne komme fikk hun komme til middag, men alle andre søskenbarn kom først til kaffe. (Noe som alle syntes var hel OK) Om dere ikke har så mye penger på en gang er det lurt å handel inn litt etterhvert. Vi kjøpte inn for et visst beløp pr mnd over ett års tid, og det fungerte kjempegodt. Og det som var til overs av øl og brus etc tok butikken tilbake og vi fikk pengene igjen. Jo mere du gjør selv, og jo mindre kostbare detaljer du bruker, jo billigere blir det - men slett ikke mindre stilfult... Lykke til!
hallingbrud Skrevet 23. september 2003 #3 Skrevet 23. september 2003 Hva med å velge koldtbord? Vennene dine kan jo eventuelt hjelpe til med å lage noe av det som skal på koldtbordet. Kanskje noen av de til og med er skuspillere, sangere, musikere el. og vil lage litt underholdning på festen etterpå?
Fakse Skrevet 23. september 2003 #4 Skrevet 23. september 2003 Kanskje dere ikke trenger noen middag i det hele tatt? Hva med snitter og champagne?
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #5 Skrevet 23. september 2003 Syns ikke bryllupet ditt var så veldig stilfullt Monja!Da syns jeg snitter og champagne høres mere stilfullt ut.
monja Skrevet 23. september 2003 #6 Skrevet 23. september 2003 Helheten, kjære gjest, helheten..... :blunke: *sparetips høres vel aldri glamourøse ut, men det var snitter og champagne i vårt bryllup også*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå