Gå til innhold

Mann med hovne føtter

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Etter en dag på jobb, eller en normal dag generelt, uten noe særlig aktivitet, så hovner føttene opp, spesielt den venstre. Leggen oppover blir hard. Dette er ikke noe vondt, men det ser jo rart ut. Jeg er overvektig, men har vært stabil i antall kilo i flere år, så jeg tviler på det er noe med de å gjøre. På jobben så sitter jeg 70% på kontor mens 30% er jeg rundt forbi.

Etter en god natt søvn så våkner jeg på morgene og føttene er helt fine. Utover dagen forandre dette, og til kvelden er de ganske så opphovned.

Erfaringer med dette noen? Tips?

Ja, jeg vet jeg bør gå til lege, men jeg sjekker her først om andre har noe å meddele.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Siden du er overvektig kan det ha med det å gjøre, tror det ville være lurt av deg å endre kostholdet ditt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan være fordi du sitter mye stille. Da vil væsken som skulle vært presset oppover tilbake til hjertet sive ut i vevet og du blir hoven. Prøvd støttestrømper, det kan du kjøpe bla på apoteket.

Gå så mye som mulig, kan du ikke gå så stram muskulaturen i bena når du sitter, stram og slipp. Når du har mulighet så ligg med bena høyt, over hjerte høyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...