Gå til innhold

Lett servering til indiske venner?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg vet ikke hva jeg skal servere til par indiske venner som jeg er blitt kjent med på et kurs. De spiser vegetarmat, men bruker melk og egg i enkelte retter.

De kommer på en uformell visitt og drikker ikke kaffe eller brus. Hva kan jeg servere som er passe enkelt? Det skal ikke være middag eller masse kaker, men har lyst å servere noe likevel. Jeg vet ikke om de spiser ost. Vet de er glad i indisk ingefærte, men det har jeg aldri laget. Hvilke andre tetyper kan jeg gå for?

Takknemlig for alle forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må vel ikke være indisk mat du skal servere? Hummus i wraps er helt genialt! Lag hummus, prøv å få til en litt hard konsistens. Skjær opp grønnsaker som paprik, agurk, gulrot, crispy salat, løk, og ha i små boller slik du gjør når du lager taco. Serveres med wraps/tacoskjell, med salsa/guacamole.

Kjempegodt som snacks og som måltid. Jeg spiser dette kaldt, fungerer kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Indisk te er lett å lage, kjøp noe vanlig svart te i en innvandrerbutikk eller helsekost, fersk ingefær, kanelstenger og hel kardemomme. Trekk teen på tebladene som vanlig, også kan du enten knuse resten av tingene i en morter og hive oppi, eller så kan du dele det i større biter og ha det i teen. Dette er veldig godt, så anbefaler at du prøver det, er du usikker på mengden kan du smake deg frem på forhånd. :)

Ellers er jo vanlig vegetarmat ok, dersom du vil servere noe lunsjaktig, søk feks på tapas på nett og plukk ut de oppskriftene som er vegetariske og høres gode ut.

Vil du ha noe kaker til dessert er vel det enkleste å kjøpe noen i en innvandrerbutikk, bare si hva du skal ha dem til, så får du vanligvis god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dhal og raita som dip sammen med nan er fantastisk.

Ellers er det veldig godt med Aloo Gobi. Det er poteter og blomkål i en indisk saus (oppskrift finner du nok om du søker i google). Tarka dhal er også veldig godt.

Nå fikk jeg lyst på indisk mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg ville aldri ha laget "indisk" mat til indiske bekjente. Lag heller indisk mat sammen med dem en dag det passer seg slik.

Noen forslag:

Chili sin carne, guacamole, ris, pico de gallo.

Tomatbasert grønnsakssuppe og foccacia.

Fersk pasta med asparges i fløtesaus.

Pastasalat med diverse grønnsaker og feta.

Pai med grillede grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også, ikke indisk mat til indere. Finn på noe annet. Vegetartaco, gresk salat med hvitløksbrød, vegetargryte.

Men det som er lett å lage drikkemessig er mango lassi da, det er sykt godt.

Men ellers kan man servere vann, juice, smoothie, iste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...