Gå til innhold

HJEMMESIDE ???

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll::roll:

Hva er det enkleste og beste programmet for meg å lage hjemmeside med.

Har aldri gjort det før, men har lyst å prøve å bruke html koder..........

Jeg har

World 2000

Office 2000

Frontpage 2000

Microsoft Access

Microsoft Powe Point

Frontpage 2002

Corell 11

og noe forkjellig til.........

Og disse må støtte Active isp- domene

Takker for mange svar ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste?

Det er Notepad det :)

Jeg bruker iallfall Notepad hele tiden når jeg lager hjemmesider, da jeg føler jeg får mye bedre kontroll over HTML koden (Krever selvfølgelig at du kan HTML, men det syns jeg alle som lager hjemmesider iallfall bør ha grunnleggende kjennskap til).

Og du kan nok også bruke et hvilket som helst FTP program for å laste sidene opp til ActiveISP.

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll:

Notepad ? Har lest litt html, tenkte å lære litt mere etterhvert som jeg holder på !!!

Aldri hørt om ?

Er det er dyrt progrem ? Er det på norsk, da jeg ikke er så stødig i " dataspråk "

Er det Microsoft sitt ?

Kan du fortelle litt om det programmet og ca. hvor mye det koster ?

Har du hjemmeside å linke til så jeg får se hvordan en hjemmeside laget i det programmet ser ut ??

Skrevet

Notepad er det samme som notisblokk og følger med Windows.

Ligger under programmer - tilbehør.

Skrevet

Notepad bruker man til "hardkoding" som jeg så fint kaller det. Om du vil ha ekstra hjelp til gratis generering av kode er det greit å bruke et verktøy. Er du derimot stø på html-koding er det jo greit med notepad eller en annen teksteditor. Men du sa vel at du aldri hadde gjort det før, så jeg ville satset på et hjelpeverktøy da. Av de programmene du har er Frontpage (2002) et du fint kan bruke. Ta gjerne en toutorial (guiding) hvis det finnes under hjelp. Ellers lærer man mye ved å leke seg.

-viXen-

Skrevet

Jeg synes du skal begynne med Frontpage, jeg. Det er enkelt å begynne med, men vær klar over at koden og utseendet på websidene blir meget tvilsomt. Men det fungerer og er bedre enn ingenting.

Selv har jeg Dreamweaver og elsker det, men det var ganske så vanskelig å sette seg inn i de første gangene (og da hadde jeg jobbet mye med Notepad og Frontpage fra før).

Skrevet

Jeg liker å skrive kodene selv, og har kun brukt notepad. Synes selve læreprosessen er givende, og det å lage sidene er minst like moro som å se det ferdige produktet. Dessuten er det enkelt og logisk, noe som også er en fordel. Nå er jeg blitt rimelig stø i html-kodinga, og er moden for noe mer. CSS blir den neste utfordringa. Skulle bare hatt bedre tid! :sukk:

Gjest *anonyma*
Skrevet

Skavvise.........

Notepad er greit hvis du kan kode, jeg bruker HomeSite (http://www.macromedia.com/software/homesite/) vanligvis og er veldig fornyøyd med den.

Ellers kom jeg nettopp over en ny gratisgreie som fungerer fint som en enkel editor samtidig som du kan sjekke om koden din er OK før du legger den ut. Kanskje et godt startverktøy?

http://www.htmlvalidator.com/

Frontpage er brømt for sin knotete kode, den ville jeg holdt meg langt unna..........

Skrevet

Og hvis du bruker FrontPage, så må du kontakte ActiveISP for å få ting klargjort for Frontpage.. om de ikke har endret ting nå da!?

Jeg måtte i alle fall kontakte dem når jeg skulle laste opp web-siden på jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...