Gå til innhold

Vaske turkis og hvitt sammen?


Rumohra

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vaskedag i dag, og har nå bare hvitt/lys grå + turkis igjen. Har tilfeldigvis tre turkise ting som ikke er vasket før. Dette er et undertøyssett og en stor, tynn genser i kunststoff. Det jeg lurer på er om det er trygt å vaske disse tre sammen med hvitt? Står jo "vaskes med liknende farger" på lappene deres, men hvis det går greit med hvitt slipper jeg den siste vasken ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke om jeg hadde turt, når de ikke er vasket før. Hadde de vært vasket før så er det mulig jeg hadde tatt sjansen. Eller vasket de med mørke klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Satte på mørkt først, og vurderte å ha dem oppi den vasken, men var litt redd for at det skulle komme mørk farge på dem. ;)

Men tror ikke jeg tar sjansen :)

Takk! Er greit å ha noen å spørre om små, hverdagslige problemer ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vaskedag i dag, og har nå bare hvitt/lys grå + turkis igjen. Har tilfeldigvis tre turkise ting som ikke er vasket før. Dette er et undertøyssett og en stor, tynn genser i kunststoff. Det jeg lurer på er om det er trygt å vaske disse tre sammen med hvitt? Står jo "vaskes med liknende farger" på lappene deres, men hvis det går greit med hvitt slipper jeg den siste vasken ;):)

Neei, det ville jeg absolutt ikke gjort. Det skal ikke mye til for å skape misfarging på det hvite tøyet, og jeg liker at mine hvite klær er HVITE. Du kan nok risikere en lyseblå tone der gitt :P

Jeg ville ha tatt den ekstra maskina/vasket med fargede klær/ventet til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hvite ting hadde jeg ikke vurdert å vaske sammen med noe annet enn - hvitt, om en ville beholde de hvite fremover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De turkise plaggene er vel ikke skitne i den forstand. Bruk passende vaskepulver og vask dem i servanten, eller kum hvis du har. Det går sikkert greit å bruke bøtte også. Jeg gjør det på denne måten rett som det er, når det bare er snakk om et par-tre plagg. Sparer strøm gjør man også :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...