Gjest Pia Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har slitt lenge med trøtthet. Vært til legen for et år siden for å sjekke om jeg har jernmangel,det hadde jeg ikke. Vurderer å ta en ny tur til legen,for føler at noe er gærnt her. Har vært mer eller mindre konstant trøtt i flere år nå, så det er ikke noe som kommer periodevis. Jeg kan lett sove 12-13 timer i strekk, og etter å ha vært våken iet par timer får jeg lyst å bare sove mer. Nå som jeg har mensen i tillegg så blir jeg svimmel og ekstremt slapp. Men jeg føler at trøttheten sitter hovedsakelig i øynene, jeg føler det er tungt å holde de åpne, og de føles tørre. Jeg tenkte dette var pollenallergi,men dette er rnoe jeg opplever hele året rundt. Denne trøttheten generelt føler jeg har gjort meg 10 år eldre, jeg har poser og ringer under under øynene som aldri forsvinner (jeg har alltid hatt det, men etter en kort stund etter jeg våknet forsvant de som regel). Føler jeg har blitt generelt svakere i muskulaturen, jeg føler meg ikke like sterk som jeg gjorde før. Ellers er jeg generelt tynn, bleik og dradd i ansiktet, føler alt dette kommer av at jeg sover for mye og ikke får bevegd meg nok. Jeg er lei av å se ut som en 35 åring i en alder av 25, har mistet underhudsfett i ansiktet og ser bare sjuk ut,så lurer på hva grunnen kan være som gjør at jeg er konstant trøtt og slapp?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Trener du? Spiser du nok mat? Spiser du sunn mat? Drikker du nok vann? Kom deg uansett til legen og ta en helsjekk. Det er jo merkelig at du ikke har gjort dette før synes jeg, når du er så plaget med dette. Trøtthet kan skyldes utallige ting, så at du kun ble testet for jernmangel er veldig rart.
Gjest Pia Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Jeg føler at jeg spiser sunt, og ikke for lite heller. Er kanskje ikke så flink til å drikke nok vann, blir at jeg drikker iste og brus som oftest. Men kan matinntak/væskeinntak ha så stor innvirkning på trøtthet og slapphet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, er 29, men føler meg mye eldre, har langt mindre energi enn andre på min alder. Jeg spiser sunt, trener og gjør det riktig i allefall. Jeg har også tatt opp dette med legen og det de sjekket var jernmangel. Da det ikke var det, fikk jeg bare generelle råd som å spise sunt, osv. Tror slik trøtthet kan være veldig vanskelig å finne årsaken til, og virker som leger bare sjekker dette ene, jernmangel
Gjest Pia Skrevet 9. juni 2010 #5 Skrevet 9. juni 2010 Nei jeg trener ikke, føler meg ekstremt svak og klarer ikke trene noe mye eller lenge. De gangene jeg har trent har jeg gitt meg etter 45 min, og da har jeg trent ganske rolig. Er redd for at om jeg pusher meg for mye så kommer jeg bare gå ned i vekt og se enda sykere ut... Jeg sykler endel fra jobb og hjem, så jeg er ikke helt inaktiv og føler at det virker bra på kroppen, men er fortsatt bleik og dradd i ansiktet og utrooolig trøtt i øya.
Sugerøret Skrevet 9. juni 2010 #6 Skrevet 9. juni 2010 Nei jeg trener ikke, føler meg ekstremt svak og klarer ikke trene noe mye eller lenge. De gangene jeg har trent har jeg gitt meg etter 45 min, og da har jeg trent ganske rolig. Er redd for at om jeg pusher meg for mye så kommer jeg bare gå ned i vekt og se enda sykere ut... Jeg sykler endel fra jobb og hjem, så jeg er ikke helt inaktiv og føler at det virker bra på kroppen, men er fortsatt bleik og dradd i ansiktet og utrooolig trøtt i øya. Hva med å ta en full sjekk hos legen igjen? Vitaminer,hormoner ,sjekke for lave/høye verdier av Thyroxin (skjoldbruskkjertelen) Du har alt tatt en test og da kan du sjekke gammelt nivå opp mot nytt.
Aerius Skrevet 9. juni 2010 #7 Skrevet 9. juni 2010 Sjekk blodtrykket, og ta en ellers generell legesjekk.
Gjest Pia Skrevet 9. juni 2010 #8 Skrevet 9. juni 2010 Har bestilt time nå,håper de tar en grundig sjekk av alt denne gangen. Og håper det er noe som kan fikses, ønsker ikke å forfalle helt heller.. Føler meg som en 60-åring innvendig
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #9 Skrevet 9. juni 2010 Hei Kosthold har alt å si. Du må kutte ut hvitt mel, sukker og kumelk. Jeg holdt på å omkomme for noen år siden, var trøtt, sliten, slapp, og så så gammel ut. følte meg som en 80-åring innvendig. Men da jeg kuttet ut alt med hvitt mel og sukker i, og spiste mer grønnsaker, fisk, kjøtt, og begynte å drikke kun vann, våknet jeg til liv igjen. Så nå tror alle jeg er 10 år ynre en jeg er
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #10 Skrevet 9. juni 2010 Hei! Før du begynner med dyrebar legesjekking /spesialister så vil jeg virkelig anbefale å kutte ut koffein/brus/sukker/hvitt mel/gjær et par uker, og se om du får mere energi da. Det fikk jeg altså..og det var veldig merkbart.
Gjest fysj Skrevet 9. juni 2010 #11 Skrevet 9. juni 2010 Hei Kosthold har alt å si. Du må kutte ut hvitt mel, sukker og kumelk. Jeg holdt på å omkomme for noen år siden, var trøtt, sliten, slapp, og så så gammel ut. følte meg som en 80-åring innvendig. Men da jeg kuttet ut alt med hvitt mel og sukker i, og spiste mer grønnsaker, fisk, kjøtt, og begynte å drikke kun vann, våknet jeg til liv igjen. Så nå tror alle jeg er 10 år ynre en jeg er en skal IKKE fjerne noe fra kosten uten å ha konsultert med en lege/ernæringsspesialist.
Gjest Stachtari83 Skrevet 9. juni 2010 #12 Skrevet 9. juni 2010 Be legen ta en borrelia test! Jeg hadde det akkuratt saann, og det viste seg aa skyldes et flaattbitt....
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #13 Skrevet 9. juni 2010 en skal IKKE fjerne noe fra kosten uten å ha konsultert med en lege/ernæringsspesialist. Haha. Hvor har du det fra? Er fysisk umulig å ta skade av å kutte ut hvitt mel, sukker og kumelk fra kosten.
Gjest Pez Skrevet 9. juni 2010 #14 Skrevet 9. juni 2010 Be legen ta en borrelia test! Jeg hadde det akkuratt saann, og det viste seg aa skyldes et flaattbitt.... Men et flåttbitt skal da ikke ha innvirkning på kroppen i så lang tid?
Gjest oppsnasig Skrevet 9. juni 2010 #15 Skrevet 9. juni 2010 Haha. Hvor har du det fra? Er fysisk umulig å ta skade av å kutte ut hvitt mel, sukker og kumelk fra kosten. ikke alle er utdannet nok til å finne gode erstatninger for vitaminer,mineraler ol.ol.ol som en da må erstatte fordi en har kuttet ut dette igjennom kosten. Og OM en har en tarmsykdom som kunne ha blitt påvist om personen hadde latt kosthold være ifred til personen var ferdig utredet.Isteden kan ting ta enda mer tid fordi DU ble bra av kutt i ditt kosthold. Ingen feil i å kutte ut,men du må vite hva du gjør og ikke ha en mulig tarmsykdom i bunn som kan være grunnen til at denne TS er slapp og trøtt osv.
Gjest mersnasig Skrevet 9. juni 2010 #16 Skrevet 9. juni 2010 Men et flåttbitt skal da ikke ha innvirkning på kroppen i så lang tid? http://nhi.no/livsstil-og-helse/reisemedisin/sykdommer/borreliose-flattbitt-1737.html http://sunshine35446.yuku.com/forums/95/t/Forum-for-borreliose-fl-tt-og-fl-ttbitt.html Folk som har blitt bitt og er syke i mange år etterpå.Noen blir aldri 100% friske igjen
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #17 Skrevet 9. juni 2010 ikke alle er utdannet nok til å finne gode erstatninger for vitaminer,mineraler ol.ol.ol som en da må erstatte fordi en har kuttet ut dette igjennom kosten. Det finnes ikke en eneste vitamin/mineral eller annet næringsstoff i hvitt mel, sukker og kumelk som man ikke får dekket av annen mat (og særlig sukker, det er raffinert av en plante som ikke finnes i vårt naturlige næringsgrunnlag). Tenk deg litt om. Korn, sukker og kyr er relativt nytt i menneskets mathistorie. Pussig at vi er her i dag, hvis våre forfedre ikke klarte seg uten.
Gjest Pia Skrevet 9. juni 2010 #18 Skrevet 9. juni 2010 Jeg tror jeg hadde merket det om jeg hadde blitt bitt av flått, de etterlater seg jo godt synlige merker.. Til da; hvor mange timers søvn burde jeg sove maks? Skal prøve kutte ut sukker og slikt fremover og se om jeg blir noe bedre. Men jeg har alltid spist mer eller mindre det jeg har lyst på, og jeg føler at jeg varierer kosten mye (fisk,rødt kjøtt,potet,pasta,grønsaker etc) og at jeg har mer eller mindre samme kostholdet (kanskje litt sunnere) som da jeg var 16-17 år. Kan ikke huske å ha følt meg så sliten i tenårene, og da drakk jeg mye brus og spiste godteri og annet usunt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #19 Skrevet 9. juni 2010 Har legen din noen gang foreslått for deg å få utført en søvntest? Det finnes mange som sliter med å aldri føle seg uthvilt uansett hvor mye de sover, pga. søvnforstyrrelser.
Gjest Stachtari83 Skrevet 9. juni 2010 #20 Skrevet 9. juni 2010 Jeg tror jeg hadde merket det om jeg hadde blitt bitt av flått, de etterlater seg jo godt synlige merker. Jeg merka absolutt ingenting, aner ikke hvor den satt hen jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå