Satsuma Skrevet 9. juni 2010 #1 Skrevet 9. juni 2010 For en stund tilbake så jeg et livsstilsprogram på tv der de nevnte at PMS ofte skyldes mangel på et par vitaminer og mineral. Jeg fikk ikke med meg hvilke de sa, men innbiller meg at det enten var b- eller d-vitamin. Mineralet husker jeg ikke. Noen som vet? Eventuelt noen som har gode erfaringer med forbedring av PMS etter omlegging av kosthold?
Aeryn Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Hadde PMS tidligere som sannsynligvis skyldtes magnesiummangel. Begynte med magnesiumtilskudd av andre grunner, og etter noen måneder forsvant alle tegn til PMS. Har nå byttet fra magnesiumtilskudd til multivitamin- og mineraltilskudd, og PMS er fortsatt borte. Det tok ganske lang tid før merket noen forskjell så man må være tålmodig men det er absolutt verdt å prøve.
Satsuma Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2010 Takk for tips. Da blir det kanskje magnesium. Noe må det iallefall bli, for bringer ikke annet enn bunnløs pessimisme med meg for tiden
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #4 Skrevet 9. juni 2010 Tilskudd av B6/B12 kan hjelpe, husker ikke hvorfor. Kan selvfølgelig være at du trenger noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå