Gå til innhold

Jeg skal bake kake.....


postit

Anbefalte innlegg

om ca 1 uke får jeg besøk av familien min, og jeg tenkte da at jeg skulle bake en liten kake, det er ikke så ofte jeg ser de, og hver gang de kommer så pleier jeg å lage noe godt. Det har som regel gått i ostekake, men da jeg har fått en samboer som ikke liker det så må jeg tenke i nye baner, bløtkake går heller ikke da det er noen som ikke liker det. SÅ hjernen min er egentlig littegranne tom ;) så hvis du har noen forslag til en god kake som jeg kunne ha laget, så tar jeg imot det med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fromage, pavlova, moccacake, det er så mye. min favoritt er konfektkake.

lag en brownie - ikke pose en som er litt seig (kan godt steke en fondant litt for lenge slik at den blir fast)

så lager du en mousse og legger på toppen av kaken. server med is, vaniljesaus eller krem. gjerne med ligg frukt/bær til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreokake, Drømmen, Pavlova, Verdens beste, Blåbærpai med is, Snickerskake, Sjokolademoussekake. Vet ikke helt hvordan type kaker du/dere liker :) Men bare si i fra om du vil ha oppskrift på noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oreokake, Drømmen, Pavlova, Verdens beste, Blåbærpai med is, Snickerskake, Sjokolademoussekake. Vet ikke helt hvordan type kaker du/dere liker :) Men bare si i fra om du vil ha oppskrift på noen av de.

kan gjerne få oppskriften på snickerskaken :) sjokolade liker vi :)

og til alle dere andre,, tusen takk for gode tips :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gjerne få oppskriften på snickerskaken :) sjokolade liker vi :)

og til alle dere andre,, tusen takk for gode tips :):):)

Har sendt den på mail til deg nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreokake, Drømmen, Pavlova, Verdens beste, Blåbærpai med is, Snickerskake, Sjokolademoussekake. Vet ikke helt hvordan type kaker du/dere liker :) Men bare si i fra om du vil ha oppskrift på noen av de.

Hva er Drømmen for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Drømmen for noe?

Det er på en måte et sjokoladekake-sukkerbrød som er delt i to. Mellom lagene er det vaniljekrem. Glasuren er laget av blant annet firkløversjokolade :-) Litt dårlig forklart, men husker ikke helt alle ingrediensene i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dajm iskake. Vanvittig god.

Kan lages i god tid i forveien siden den skal stå i fryseren.

Jeg har lagd den til bursdager, besøk, konfirmasjon mm og den forsvinner alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...