Gjest anonym Skrevet 8. juni 2010 #1 Skrevet 8. juni 2010 Hei altså før spiste jeg 2 skiver til frokost, lønsj og kvelds + vanelig middag. Jeg følte jeg trengte å bli tynn gjør alt for å bli det. Altså så spiser jeg bare pittelitt middag. og nå i det siste kaster jge opp maten fordi jeg blir liksom kvalm og får dårlig samvittighet... er det bullimi? eller hva er det? (stikker finger i halsen..) Jeg greier ikke slutte, jeg vil og skal bli tynn i tillegg sliter jeg med depresjon og selvskading... men er det spiseforstyrelser, bullimi eller hva? Jeg merker ikke noe forskjell er ikke så sulten men er vell fordi jeg har blitt vandt med det og kroppen venner seg til det. Jeg vet det er skadelig men jeg bryr meg ikke! Jeg har lest mye om det men jeg vet det er dumt.. men kan ikke for det... Ps er snart 14 år
bergans Skrevet 9. juni 2010 #2 Skrevet 9. juni 2010 Ja, du trenger hjelp. Fra profesjonelle som har kunnskapen og midlene til å hjelpe deg. Ta kontakt med helsesøster, snakk med foreldre/noen voksne du stoler på og få time hos fastlege. Nyttige kontakter kan være Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser (IKS) og Rådgivende organ for spisefortyrrelser (ROS). Begge finnes på nett, og har hjelpelinjer der du kan ringe og snakke med dem anonymt Å være tynn bør aldri være målet. Det er ikke verdt det, og kommer aldri til å bli det.
Sekretæren Skrevet 9. juni 2010 #3 Skrevet 9. juni 2010 Kjære Gjest Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Vennlig hilsen SportyShorty, mod
Fremhevede innlegg