Gå til innhold

Tatt en p-pille for mye

Fremhevede innlegg

Gjest Ehem..
Skrevet

Heisann!

Jeg har et lite spørsmål her til dere som kanskje har litt mer erfaring med p-piller enn meg.

Nå har det seg sånn, at når jeg skulle ta p-pillen min i går kveld, så jeg at "HERREGUD jeg har jo glemt å ta pillen min på søndag kveld!! HJELP". Så jeg gjorde som man skal, og tok pillen for både søndag og mandag samtidig, og planla å fortsette på et nytt brett direkte slik det står i pakningsvedlegget.

MEN, i kveld la jeg merke til at det var færre piller enn forventet igjen (jeg er på de siste dagene i uke 3 på Microgynon), og jeg la merke til at jeg må ha vært trøtt søndag kveld for jeg har tatt pillen fra torsdag og ikke for søndag (sukk og akk. Ike kan jeg huske fra dag til dag heller. Hehe). Så i og for seg har jeg jo tatt alle pillene til riktig tid, men da tatt en for mye i går kveld slik at jeg vil være ferdig med brettet én dag før enn det jeg pleier.

Dette i seg selv er jo ingen krise, men det jeg lurer på er om jeg likevel kan ta den pillefrie uken nå slik at jeg får mensen og likevel være like trygg. Da har jeg jo tatt alle de 21 pillene, men kun i løpet av 20 dager.

Kan jeg da fortsette som normalt, og bare begynne å ta dem torsdag om 7 dager igjen (i stedet for fredag slik jeg pleier), uten at dette går ut over beskyttelsen? Eller bør jeg begynne direkte på et nytt brett og hoppe over den pillefrie uken? Jeg vet ikke om det å forskyve hele greia en dag pga. av jeg tok en pille for mye har så mye å si, men man vet jo aldri med disse hormonene og syklusene.

Så jeg håper noen forstår roblemet og kan gi meg noen råd (helst innen i morgen kveld, d det er de siste pillen på brettet)

Tusen takk på forhånd! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett som normalt. Ta en pillefri uke om du ønsker det, og start igjen på torsdag i stedet for fredag. Eller du kan hoppe på en nytt brett om det passer best for deg. Har veldig lite å si om du tar en pille for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...