Gå til innhold

Tips til artige (og rimelige) bordkort?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sambo og jeg kommer til å ha nærmere 140 til bords neste sommer. Har ikke lyst til å ha helt vanlige bordkort, men gjøre noe stats. Men å male navnet til 140 pers på vinglass... Det blir litt mye jobb. Må være noe som er gjennomførbart og ikke koster altfor mye, ellers kommer jeg bare til å slå det fra meg. :)

Noen artige ideer? Og gjerne konkrete forslag til hvor jeg kan skaffe med ting som trengs og ca. pris. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir ca 125 til middagen og skal ha ganske enkle bordkort.

Lager små kort av farget ark som bli blå og hvite med en blå sløyfe på hver.

Henger de på vinglassene med små enkle sølvklyper :)

Enkelt og greit å lage, men samtidig veldig dekorativt :)

Skrevet

Et eple, med en lapp hengende rundt stilken hvor navnet står på. Dekorativt og enkelt :jepp:

Skrevet

Ta en tur innom Panduro hobby.Der har de masse bordkort til ustilling som kanskje kan gi deg en ide

Skrevet

Brett sånne origami-baller (bokser) i et fint papir og skriv navnet på de.

Skrevet

Vi har plukket runde steiner som vi skal skrive navnene på. Helt gratis, og enkelt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det jeg fikk lyst til å gjøre var å lage sånne: "A spoonful of happiness".

Med navnene på skaftet til skjeen. Problemet er.. at tanken er god, men jeg er ikke flink på kjøkkenet og det hadde tatt sååå lang tid. :) Men slenger det ut her om noen vil ha DET tipset.

Takk for flere tips, keep 'em coming!

Skrevet

TS her.

Det jeg fikk lyst til å gjøre var å lage sånne: "A spoonful of happiness".

Med navnene på skaftet til skjeen. Problemet er.. at tanken er god, men jeg er ikke flink på kjøkkenet og det hadde tatt sååå lang tid. :)

Så utrolig søte de var! Jeg tror jeg ville vært i godt humør hele bryllupet bare pga. de bordkortene, altså:P Husk at du sikkert har venninner som mer enn gjerne vil hjelpe deg med slike ting, jeg hadde venninnedugnad da vi lagde invitasjonene, og det ble en veldig koselig kveld. Om man er tre-fire-fem-seks jenter trenger det ikke ta så lang tid! Et par som lager kakeglasuren eller hva det er som er oppi skjeene (nam), et par som heller oppi skjeene og et par stasjoner med de forskjellige typene pynt - og vips. Håper du ender opp med noe du liker, uansett! :)

Skrevet

Du kjøper rimelige vinglass, så maler du på navnene med glassmaling i gull eller sølv. Du får også penner med slik glassmaling, noe som gjør det enkelt og kjapt. Dette brenner du så i stekeovnen.

Ikke spiselt dyrt, men aldeles nydelig og elegant. Dessuten er det et fint minne for gjestene å ta med hjem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kjøper rimelige vinglass, så maler du på navnene med glassmaling i gull eller sølv. Du får også penner med slik glassmaling, noe som gjør det enkelt og kjapt. Dette brenner du så i stekeovnen.

Ikke spiselt dyrt, men aldeles nydelig og elegant. Dessuten er det et fint minne for gjestene å ta med hjem.

Det blir sikkert fint, men som gjest ville jeg foretrukket å ikke ha det. Blir slitsomt å måtte passe på glasset hele kvelden og ta det med seg. Og helt ærlig, så tror jeg ikke jeg hadde brukt det hjemme. Har gode vinglass selv, og jeg foretrekker å ikke ha navnet mitt på glasset jeg drikker vin av. Jeg hadde heller ikke hatt glasset på "utstilling".

Var mange andre gode forslag her som jeg heller ville ha gått for. :)

Skrevet

Det blir sikkert fint, men som gjest ville jeg foretrukket å ikke ha det. Blir slitsomt å måtte passe på glasset hele kvelden og ta det med seg. Og helt ærlig, så tror jeg ikke jeg hadde brukt det hjemme. Har gode vinglass selv, og jeg foretrekker å ikke ha navnet mitt på glasset jeg drikker vin av. Jeg hadde heller ikke hatt glasset på "utstilling".

Var mange andre gode forslag her som jeg heller ville ha gått for. :)

Vi gikk for denne varianten i bryllupet vårt, og det var skikkelig stas!! Alle gjestene kommenterte det, og synes ideèn var flott. Det var bare nærmeste familie som tok med seg glasset hjem som minne, resten lot det stå (som forventet).

Meningen var at de som ville, kunne ta det med. Ikke alle som gidder det, og det var helt greit siden glassmalingen vi brukte, går av i oppvaskmaskinen (sitter på i håndvask). Så da har vi nok vinglass for resten av livet! he he :ler:

En annen ting som var utrolig bra med denne ideèn, var at det var veldig lett for gjestene å finne sitt eget glass etter å ha satt det fra seg :) Så slapp de å ta nye glass hele tiden.

Andre gode ideér er: å feste sløyfebånd rundt glassene, og skrive navn på enden av sløyfa, steiner med navn på, "vanlige" bordkort som man henger på glasset, da blir det litt mer spennende enn om de bare står på bordet. Evt. klippe de i hjerteform?

Mulighetene er mange! Lykke til, TS :)

Skrevet

Vi gikk for denne varianten i bryllupet vårt, og det var skikkelig stas!! Alle gjestene kommenterte det, og synes ideèn var flott. Det var bare nærmeste familie som tok med seg glasset hjem som minne, resten lot det stå (som forventet).

Meningen var at de som ville, kunne ta det med. Ikke alle som gidder det, og det var helt greit siden glassmalingen vi brukte, går av i oppvaskmaskinen (sitter på i håndvask). Så da har vi nok vinglass for resten av livet! he he :ler:

En annen ting som var utrolig bra med denne ideèn, var at det var veldig lett for gjestene å finne sitt eget glass etter å ha satt det fra seg :) Så slapp de å ta nye glass hele tiden.

Andre gode ideér er: å feste sløyfebånd rundt glassene, og skrive navn på enden av sløyfa, steiner med navn på, "vanlige" bordkort som man henger på glasset, da blir det litt mer spennende enn om de bare står på bordet. Evt. klippe de i hjerteform?

Mulighetene er mange! Lykke til, TS :)

Her kan man få ideer til øyet blir stort og vått: http://www.etsy.com/search_results.php?search_query=placecards&search_type=handmade

Eller kjøpe noe av dette lekre:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det var jo lurt å male med maling som kan vaskes av. Jeg har et vinglass fra nyttårsaften 2000, og det er brukt 0 ganger siden da... hyggelig der og da, for all del, men litt ubrukelig ellers. Men hvis man kan vaske dem og beholde dem selv er jo det lurt og økonomisk. Ellers ville jeg nok gjort det enkelt, en lapp med navnet på holder egentlig i massevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...