Gå til innhold

vingle vil bli mamma


vingle

Anbefalte innlegg

Nå er vingle og M i gang med prøvingen! :sengekos: Forhåpentligvis er det ikke alt for lenge til vi er en liten familie på 3 :rødme:

Det bytter på å være spennende, deilig, uvirkelig, stressende, gøy, skummelt, koselig, romantisk og overveldendende. Noen ganger er det nesten alt på en gang :sjenert:

Men likevel føles det trygt og godt nå :)

Jeg sluttet på pillen for et par måneder siden, og har begynt å ta folat. Forrige TR kom 17. mai, og etter det satte vi i gang med å prøve å lage oss en baby :babysmokk:

Jeg har villet dette en god stund nå, og nå er M klar han også. Det hjalp nok at en av kompisene hans nylig ble pappa, og at andre vi kjenner har blitt foreldre i det siste.

M er veldig fornøyd med at det blir mye :humpe: fremover. Når jeg gikk på pillen var det så som så med lysten til tider, jeg har merket stor forskjell etter at jeg sluttet - veldig deilig!

Men går morges kom TR igjen, tror jeg da i hvert fall. Har aldri hatt en så kort syklus noensinne, så jeg lurte på om det kunne være en mellomblødning (noe jeg heller aldri har hatt) eller en festeblødning (jatakk!). Tror aldri jeg har skiftet tampong så ofte før, bare for å sjekke om det kanskje hadde gitt seg... Men nei, nå er det andre dagen, og det arter seg veldig som en typisk mens altså. *sukk*

Så da får vi håpe at ferien eller sola eller varmen eller noe gjør så det klaffer på neste forsøk! :nigo:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Første til å besøke boka di :danser: Her vil jeg følge med!

Legger igjen masse babystøv mens jeg først er her

:strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går morges kom TR igjen, tror jeg da i hvert fall. Har aldri hatt en så kort syklus noensinne, så jeg lurte på om det kunne være en mellomblødning (noe jeg heller aldri har hatt) eller en festeblødning (jatakk!).

Nå har det sluttet å blø. Eller bare tatt en pause kanskje? :klø: Det pleier det, men ikke allerede etter dag 2!

Hvis dette var alt, så er det den korteste mensen jeg har hatt noensinne, kanskje med unntak av den aller første. Skulle ønske jeg visste hva i all verden det er som skjer! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med kort blødning :klø: Det kan jo være festeblødning da..... ? :sjenert: Jeg hadde det, og trodde det var mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke Pupsi :vetikke: jeg har lest at festeblødning er smertefri og at det er en liten blødning. Men jeg hadde menssmerter hele mandagen og det kom ganske mye, som det pleier 1 mensdag. Og på søndag hadde jeg typisk mensmage... :glare:

Men det varte himla kort da. Har ikke kommet noe mer siden tirsdag kveld.

M bestilte tester fra billigetester.no for meg i går, så håper jeg får dem snart! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går murret det i magen og det noen dråper igjen, så en stund konkluderte jeg med at "dette er TR". Men så sluttet det like fort som det kom, så nå er jeg fortsatt usikker på hva dette kan være! :bond:

Skulle liksom skrive oppgave jeg nå, men klarer jo ikke å fokusere med tusen sommerfugler i magen... :roll: håper så inderlig at det ikke er TR!

Ifølge nettsiden M kjøpte testene fra kan man få utslag så tidlig som 6-15 dager etter befruktning, så hvis jeg får dem i dag eller i morgen kan jeg ta en test i løpet av helgen. *krysse fingre og håpe*

Sånn, nå har jeg fått litt utløp for tankene, på tide å få fatt på oppgaveskrivingen! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med tanta di :klø:

Jeg kjøpte også de supersensitive testene som slår ut på 10 mml/u (eller hva de bokstavene var for noe) men jeg fikk ikke positiv test før 4 dager etter IKM ;) Så jeg var litt skuffet over dem egentlig.

Ønsker deg en riktig god helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med tanta di :klø:

Ja, veldig! Håper det stabiliserer seg fort, ellers kommer jeg vel til å tørne helt :ler:

Nei, jeg har skjønt at de ikke alltid virker så tidlig selv om de kan det noen ganger. Så jeg prøver å ikke skru opp forventingene alt for mye her... ;) Men lett er det ikke!

God helg til deg også, og kos deg på shopping og kino! Håper bekkenet ditt oppfører seg ;)

:regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med tanta di :klø:

Jeg kjøpte også de supersensitive testene som slår ut på 10 mml/u (eller hva de bokstavene var for noe) men jeg fikk ikke positiv test før 4 dager etter IKM ;)

Da må du jo enten ha hatt sen EL eller at egget er festet seg sent? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom postkasse i dag gitt! Håper testene kommer i morgen altså. *max utålmodig*

Ah, da var jeg ferdig med oppgaveskriving for denne omgang. DIGG :bolledeig:

Sommer, sommer, sommer kommer! :sol: Endelig FERIE :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg konkludert med at det var TR! :kosteskaft: I går kveld kom det litt igjen.

Så i kveld er det feiring av overstått semester, og jeg kan ta meg en øl eller to med god samvittighet! :ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på en liten "ferdig-med-eksamen-og-semester"-fest, med supre folk og supergod mat og drikke. Var superkoselig, og nå føler jeg meg superklar for en ny prøveperiode med masse :humpe: og late dager! Suuupaduupah :skya:

I morgen skal jeg en tur på Norwegian Wood - gleder meg masse! :nigo:

Fortsatt god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått resultatet på eksamen: B :hoppe: Så nå er jeg i feriemodus deLuxe!

Veldig fornøyd med det. Så nå er det laaate dager :hjerte:

Ble en nice runde :humpe: i sted og tror jeg har eggløsning i dag eller i morgen, så det passet perfekt :nigo:

Nå tror jeg at jeg skal bake etellerannet, for jeg er sulten og kjeder meg!

God søndag :kaffekopp:

Endret av vingle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:danse: Hipp hurra for ferie og overstått eksamen!

Gøy med nye dagbøker! Håper det klaffer raskt for dere! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med B, det er jo kjempebra! :hoppe:

Strør masse babystøv i dagboka di, og håper at svømmerne har gjort jobben sin ;)

:strix: :strix: :strix: BaByStØv :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Hipp hurra for ferie og overstått eksamen!

Gøy med nye dagbøker! Håper det klaffer raskt for dere! :Nikke:

Så koselig med besøk i boka mi! :velkommen: Alabama! Takk, og takk i like måte :) Har sniklest litt i boka di også, skal legge igjen et spor snart ;)

Gratulerer med B, det er jo kjempebra! :hoppe:

Strør masse babystøv i dagboka di, og håper at svømmerne har gjort jobben sin ;)

:strix: :strix: :strix: BaByStØv :strix: :strix: :strix:

Tusen takk Pupsi, det varmer! :hjerte: Trenger alt babystøv jeg kan få. Det håper jeg også, er kjempespent. Tusen sommerfugler har sankthansparty i magen min om dagen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig det er med sommer! :sol:

I dag har det ligget på 28 grader i skyggen, og jeg har vært nede ved vannet og bada to ganger!

Varmt og herlig i vannet også :)

Pysemannen ville ikke uti, han synes det var kaldt og jeg klarte ikke å overtale ham... :snurt:

Men dagene snegler seg litt avgårde når man har så mye fri, så begynner å bli litt utålmodig nå...jeg er ikke alltid veldig tålmodig av meg! Og mange ting svirrer rundt i hodet.

Er selvfølgelig spent på om det klaffer denne gangen. Og på om jeg egentlig burde leve 100% som man bør gjøre når man er gravid allerede nå, i tilfellet jeg skulle være det... :vetikke:

Ikke har vi fått :sengekos: så mye heller, vi er hjemme hos foreldrene hans i ferien og her er det stort sett folk overalt nesten hele tiden :sukk:

Ekstra stas er det jo når vi får sneket til oss en liten runde :lur: , men lett er det ikke! :ler:

Også har mamma akkurat fått vite at hun har leidenmutasjon, dvs. at blodet koagulerer raskere og lettere enn hos andre... og dette er arvelig.

Hun fikk slag tidligere i år pga dette, og jeg har lest at dersom man er gravid og har denne mutasjonen bør man i mange tilfeller gå på blodfortynnende (graviditet øker jo risikoen for blodpropp i seg selv).

Så det bekymrer meg litt. Er litt styr å dra til legen også og teste meg, siden vi ikke er hjemme om dagen. Men jeg må bare få ut fingeren! :rope:

Håper dere nyter sommer dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei hei,

innom og legger igjen litt spor her og jeg, så får jeg deg på listen min! :jepp:

Koselig med nye dagbøker her også - det forsvinner jo stadig vekk en del, av naturlige årsaker :fnise:

Håper dere også får et kort opphold her inne :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...