Gå til innhold

mistet mensen..

Fremhevede innlegg

Gjest canvas
Skrevet

Hei dere!

Nå har jeg - for første gang siden jeg fikk mensen - mistet den helt uten grunn.

- Jeg har tatt to graviditetstester. Den ene et par dager før jeg ventet mensen (pga VELDIG ømme pupper og dårlig matlyst), og den andre i dag tidlig. Er nå fire dager over. Den har virkelig vært HELT regelmessig siden første gangen jeg fikk den. Har ikke gått ned i vekt, så det kan ikke være grunnen heller. Er fortsatt litt urolig for at jeg kan være gravid, til tross for negative tester, men hva er oddsen når test viser negativt fire dager over ventet mensdato, og jeg i tillegg ikke har hatt sex uten prevensjon (bruker kondom)?

Hva annet kan gjøre til at jeg bare mistet den helt uten videre? Er det verdt å ta opp med legen når jeg alikevel skal dit på mandag, eller skal jeg bare slappe av og tenke at den kommer når den kommer?

Btw: om det har noe å si, så har jeg lavt stoffskifte (har akkurat begynt på litt høyere dose, og prøvene skal nå være ok), jeg har vært gravid før men spontanaborterte, og jeg har problemer med cyster på eggstokkene (mange små, men noen ganske store).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger skjer det bare, kanskje på grunn av stress? Jeg var 1 uke over tiden nå i vinter, og jeg har hatt regelmessig mens fra første stund. Gi det litt tid, hvis den ikke har kommet på noen uker ville jeg derimot ha tatt meg en tur til legen.

Skrevet

Du kan jo nevne det for legen hvis den ikke har kommet til mandag. Like greit siden du først er der, men jeg tror du bekymrer deg undødvendig. Av og til er mensturasjonen bare uregelmessig.

Skrevet

Det kan være mange grunner til at en kvinne ikke menstruerer som normalt i perioden. Du kan være gravid selv om at du har tatt to graviditetstester. Det smarteste du gjør er å vente til 2 uker etter utelatt mens, altså 2 uker fra den dagen du egentlig skulle fått mensutrasjon, og så ta en ny test da. Den vil være mye mer nøyaktig enn de andre to du har tatt.

Andre grunner til utelatt mensutrasjon er: vektøkning, stress, hormonforstyrrelse, osv. :)

Gjest canvas
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ja stress kan det selvfølgelig være! Tror jeg har hatt mer enn nok av det i det siste. Og det blir nok ikke bedre når man er redd man er gravid (på verst tenkelige tidspunkt!) så det kan jo føre til at den fortsetter å være borte. Kan jo alltids bare nevne det for legen på mandag når jeg alikevel skal dit med en hel liste med ting jeg må ta opp :) Evt gjør jeg som du sier i.am.me og venter 1,5 uke til før jeg tar ny test. For alt jeg vet kan jeg jo ha fått mensen innen den tid uansett! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...