Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med tilbakevennede soppinfeksjoner i kjeden i 2 år og prøvd nesten alle metoder for å bli kvitt det. Nå lurer jeg på om det kan være efexoren som har noe med dette å gjøre, jeg synes å ha lest på pakningsvedlegget på denne medisinen at man skulle unngå soppmidler som inneholder klotrimazol eller hva det nå var.. har noen andre tenkt på det samme? tror dere det kan ha noe med medisinen å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stachtari83
Skrevet

Hadde ogsaa problemer med dette da jeg gikk paa efexor, men tenkte ikke i de baner at det hadde noen sammenheng. Men saa en dag da jeg skulle hente mer medisiner paa apoteket fikk jeg spm om jeg heller ville ha venlix (tilsvarende efexor, bare fra annen produsent og billigere) da de ikke hadde efexor inne. Sa ja til det (og har brukt disse siden), og har ikke hatt problemer "sörpaa" etter det. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men verdt et forsök...?

Skrevet

Hadde ogsaa problemer med dette da jeg gikk paa efexor, men tenkte ikke i de baner at det hadde noen sammenheng. Men saa en dag da jeg skulle hente mer medisiner paa apoteket fikk jeg spm om jeg heller ville ha venlix (tilsvarende efexor, bare fra annen produsent og billigere) da de ikke hadde efexor inne. Sa ja til det (og har brukt disse siden), og har ikke hatt problemer "sörpaa" etter det. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men verdt et forsök...?

Du mener venlafaxin? vet det er et billigere alternativ, men den inneholder jo akkurat det samme som efexor?!!eller?

Gjest Stachtari83
Skrevet

Du mener venlafaxin? vet det er et billigere alternativ, men den inneholder jo akkurat det samme som efexor?!!eller?

Man skulle jo tro det, har ikke studert innholdet. Men merka ogsaa at jeg er mindre trött etter at jeg bytta til venlix (venlafaxin), saa mulig det er en liten forskjell alikevel...? Ikke vet jeg, men synes det er verdt et forsök ihvertfall, du kan jo alltids bare bytte tilbake til efexor:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

når de på apoteket foreslår en medisin med et annet navn enn på resepten, er virkestoffene i medisinen akkurat den samme, bare ulike produsenter.

Skrevet

Ja, det kan være en årsak. Det kan også være hormonelt, enkelte er mer utsatt for soppinfeksjoner enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...