Gå til innhold

Lang weekend til....?


Felia

Anbefalte innlegg

Når vi er ferdig med å pusse opp her hjemme, vil vi unne oss en reise.

Vi tenker på en lang weekend, vi har tidligere vært i Barcelona på weekend tur.

Derfor lurer jeg på om noen har tips til hvor man kan reise?

Har du og din partner hatt en fin opplevelse fra et land?

Kom med tips, jeg tar i mot alt :)

Fint om hotellet ligger sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det spørs litt når på året en skal reise. Men byer som London, Paris, Berlin og Roma er alle klassiske byen som kan by på mye historie, god mat, sightseeing, flotte museer etc. På hjemmesiden min kan du se reisebrev fra disse plassene :-) Jeg synes Roma er flott ettersom jeg er glad i italiensk mat og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært en tur i Wien og i Budapest. Begge byene har masse kultur, god mat og bra shopping. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firenze kan jeg reise tilbake til gang på gang. Lisboa kan også anbefales. Og mine reisende venner anbefaler Istanbul på det varmeste - spennende, anderledes og masse å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam!!!! En ufattelig romantisk og koselig by! Min kjære overrasket meg med billetter hit i vår. Og det slo absolutt ikke feil! Vil anbefale romantiske "The Toren" hotell. FINT! Og veldig sentralt! Anbefaler blomstermarkedet, restaurantområdet.. Lei dere sykler! Deilige loppemarked... Shoppinggata er omtrent det samme som Karl Johan/Bogstadveien, så dropp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Budapest og Amsterdam:) Jeg liker begge byene veldig godt, men foretrekker Budapest på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Amsterdam!!!! En ufattelig romantisk og koselig by! Min kjære overrasket meg med billetter hit i vår. Og det slo absolutt ikke feil! Vil anbefale romantiske "The Toren" hotell. FINT! Og veldig sentralt! Anbefaler blomstermarkedet, restaurantområdet.. Lei dere sykler! Deilige loppemarked... Shoppinggata er omtrent det samme som Karl Johan/Bogstadveien, så dropp det.

Shoppinggata? Det er jo utallige gater med shopping der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest, Vilnius eller Praha, selv om jeg gjerne ville hatt mer enn en helg alle tre stedene :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente Kalverstraat. Der har de masse butkkker vi har hjemme el internasjonale butikker: Vero Moda, Vila... osv osv. for meg var det sløsing med tid. bruk heller tid på de søte gatene med "orginale" butikker, feks De 9 straatjes! heelt fantastisk! Små designerbutikker, second hand,interiør, fine kafeer.. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest, Vilnius eller Praha, selv om jeg gjerne ville hatt mer enn en helg alle tre stedene :rødme:

Flotte byer alle sammen! Krakow må heller ikke glemmes...

Selv var jeg i Vilnius for kun ett par uker siden. Gamlebyen har definitivt sin sjarme. :)

Endret av Medlem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler

- Dubrovnik, sommer

- Riga, når som helst

- Cêsky Krumlov, vår

- York, vår

- Praha, vår/høst

- Paris, vår/høst

- London, vår(påske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte byer alle sammen! Krakow må heller ikke glemmes...

Selv var jeg i Vilnius for kun ett par uker siden. Gamlebyen har definitivt sin sjarme. :)

Ja, Krakow står høyt på ønskelista mi, hvertfall :)

Definitivt, hele Vilnius er en enorm sjarmisby =) Har veldig sans for den noe kreative utsmykningen etter alle de sovjetiske statuene ble fjernet ;) Og blynai til frokost og bever til middag...iiih, jeg vil tilbake :rødme:

- Riga, når som helst

Jeg ville kanskje vært litt forsiktig med vinteren, med mindre man har en stor forkjærlighet for vekselvis snøstorm og intens kulde. Vi var der i månedsskiftet feb/mars og holdt på å fryse forderva :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...