Wind Skrevet 30. november 2010 #1181 Del Skrevet 30. november 2010 Åh, det er så typisk å glemme sånne åpenbare ting. Nei, bioingeniør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1182 Del Skrevet 30. november 2010 Åh, det er så typisk å glemme sånne åpenbare ting. Nei, bioingeniør. Ja, møkk!! Da gikk nemlig et SÅRT TRENGT poeng fra meg.... Stemmer det, bioingeniør, var det!! Hva gjør egentlig en bioingeniør? ( jeg har sikkert spurt før, og kommer til å spørre igjen... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1183 Del Skrevet 30. november 2010 Tar blodprøver og analyserer dem på utallige vis, jobber innen forskning eller olje, jobber med mikrobiologi (med sånne skåler med bakterier på som man ofte ser på tv), jobber innen patologi, cytologi, e.l., osv, osv. Det mest "vanlige" er kanskje å ta blodprøver og analysere dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1184 Del Skrevet 30. november 2010 Tar blodprøver og analyserer dem på utallige vis, jobber innen forskning eller olje, jobber med mikrobiologi (med sånne skåler med bakterier på som man ofte ser på tv), jobber innen patologi, cytologi, e.l., osv, osv. Det mest "vanlige" er kanskje å ta blodprøver og analysere dem. Patologi...? Du tenker vel ikke på den morbide retningen? Trodde patologer var leger, jeg? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1185 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Ja, patologer er leger. Jeg jobbet faktisk på patologen i sommer. Bioingeniører hjelper legene å ta ut blokker (nå snakker vi deler fra tarmer, nyrer, tær, bryst, osv.), og tar ellers ut blokker fra små føflekker og sånt selv. Og så skjærer de tyyyynne snitt av dem, og legger dem på objektglass, og farger dem, og gir dem til legene så de kan stille diagnose. Endret 30. november 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1186 Del Skrevet 30. november 2010 Ja, patologer er leger. Jeg jobbet faktisk på patologen i sommer. Bioingeniører hjelper legene å ta ut blokker (nå snakker vi deler fra tarmer, nyrer, tær, bryst, osv.), og tar ellers ut blokker fra små føflekker og sånt selv. Og så skjærer de tyyyynne snitt av dem, og legger dem på objektglass, og farger dem, og gir dem til legene så de kan stille diagnose. Hørtes jo ut som en...trivelig jobb.... Er dette en retning du kunne tenke deg? Hva er forresten cytologi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1187 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Cytologi er bare ymse væsker som tappes ut. F.eks. spinalvæske eller væske fra cyster og sånn. Og så farger de dem og sånn, og gir til legene. Trivdes ikke så veldig på patologen her i byen, så tviler på jeg begynner der om jeg har noe valg.. Men interessant var det absolutt. Jeg vet nemlig hvordan mye rart inni kroppen ser ut. Endret 30. november 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1188 Del Skrevet 30. november 2010 Cytologi er bare ymse væsker som tappes ut. F.eks. spinalvæske eller væske fra cyster og sånn. Og så farger de dem og sånn, og gir til legene. Trivdes ikke så veldig på patologen her i byen, så tviler på jeg begynner der om jeg har noe valg.. Men interessant var det absolutt. Jeg vet nemlig hvordan mye rart inni kroppen ser ut. Nam! Jeg har personlig ingen interesse av å se hvordan indre menneskeorganer ser ut! Yuk!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1189 Del Skrevet 30. november 2010 Det er skikkelig interessant, altså! Lover! Og morkaker og greier også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1190 Del Skrevet 30. november 2010 Det er skikkelig interessant, altså! Lover! Og morkaker og greier også. Vel...min egen morkake kan jeg jo få se om noen få måneder, da! Vet ikke om jeg har så veldig lyst til det, men kanskje? Er jo litt spennende å se hva som har livnært min lille, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1191 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Vet at foreldrene til ene venninna mi har bilde av morkaka da moren fødte småsøskenene. Vet ikke heeelt, jeg. :klø: Hva med å ramme inn og henge på veggen? Eller lage julekort av det sammen med lillemann året etter? Endret 30. november 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1192 Del Skrevet 30. november 2010 Vet at foreldrene til ene venninna mi har bilde av morkaka da moren fødte småsøskenene. Vet ikke heeelt, jeg. :klø: Hva med å ramme inn og henge på veggen? Eller lage julekort av det sammen med lillemann året etter? Bilde..??!! Morkakejulekort! Morkake med nisselue, da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 30. november 2010 #1193 Del Skrevet 30. november 2010 Tenk så gøy! Neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1194 Del Skrevet 30. november 2010 " Her er lille skatten min med solbriller! Og her er den med julesigaren! " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1195 Del Skrevet 30. november 2010 Får ikke lest igjennom alt du har skrevet i det siste. Men gøy å se at du nærmer deg 30 uker . Tida har virkelig gått fort. Tatt 3d-ul? Vi vurderer det, men nå går snart tida fra oss. Bør gjøre det før uke 30 har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1196 Del Skrevet 30. november 2010 Hei, Becky! Neida, tiden har ikke gått fra dere! Vi skal ta 3D-ultralyd i uke 32, den 17.desember. Mellom uke 30 og 34 har jeg hørt? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1197 Del Skrevet 30. november 2010 Hei, Becky! Neida, tiden har ikke gått fra dere! Vi skal ta 3D-ultralyd i uke 32, den 17.desember. Mellom uke 30 og 34 har jeg hørt? :klø: Åja, da sier de vel forskjellig de forskjellige stedene. Hos oss sier de mellom uke 25 og 30. Tenker uansett at det er greit å gjøre det seint, da ungen har vokst mer og forhåpentligvis ikke bare er liten og rynkete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. november 2010 #1198 Del Skrevet 30. november 2010 Åja, da sier de vel forskjellig de forskjellige stedene. Hos oss sier de mellom uke 25 og 30. Tenker uansett at det er greit å gjøre det seint, da ungen har vokst mer og forhåpentligvis ikke bare er liten og rynkete. Men det er dumt å vente for lenge også, for da blir ungen så stor at man ikke ser noe. Var på UL i uke 34, var fint lite vi så, fordi hun var så stor. Jeg har aldri sett noen anbefale senere enn uke 30, alle steder har jeg lest mellom 25 og 29, nettopp på grunn av dette med størrelsen. De er ikke spesielt rynkete før, men de er tynne, og det kan være ekkelt å se i 3D. Mellom 25 og 29 har de fått litt fett på kroppen, men likevel ikke blitt for store til å få gode bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1199 Del Skrevet 30. november 2010 Best etter uke 28 Gravide som vil ta 3D ultralyd bør gjøre dette etter uke 28-30, råder Anne Stensløkken. – Da blir resultatet på bildene eller filmen optimalt. Da har fosteret utviklet seg såpass at det har fått litt mer muskler og fett at det ligner mer på et lite menneske, sier hun Fant en klkk-artikkel om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 30. november 2010 #1200 Del Skrevet 30. november 2010 Takk for info. Bør med andre ord prøve å få time så fort som mulig. Problemet er bare at det passer så sjelden for mannen. Har mest lyst til at han skal bli med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå