Gå til innhold

Kvakseheimen

Sequax

Anbefalte innlegg

Jeg ville skrevet ned absolutt alt av utregninger. Da er man på den sikre siden uansett. :jepp: Det tar jo uansett ikke så mye lengre tid, og det kan hjelpe deg dersom svaret ditt er feil, men utregningen din er rett. :Nikke:

Dette kommer til å gå så bra! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpenbare ting som pluss og minus trenger du vel bare skrive svaret på, så sant du viser hva du har lagt sammen. De skal kunne følge tankegangen din, og helst evt. se hvor ting har gått galt (det kan være noe så teit som å skrive inn feil tall i en formel). :)

Ok :) Takk! :jepp:

Heia, heia, heia!

:hug:

Takk, søta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet ned absolutt alt av utregninger. Da er man på den sikre siden uansett. :jepp: Det tar jo uansett ikke så mye lengre tid, og det kan hjelpe deg dersom svaret ditt er feil, men utregningen din er rett. :Nikke:

Dette kommer til å gå så bra! :strix:

Ja, det kan kanskje ikke skade...Men på delprøve 2 kan jeg bruke digitale hjelpemidler...DA viser jeg vel ikke utregning ? ( for det kommer til å ta laaang tid, særlig angående funksjoner ) Men skriver jeg: " her har jeg brukt digitale hjelpemidler og kommet fram til...." ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan kanskje ikke skade...Men på delprøve 2 kan jeg bruke digitale hjelpemidler...DA viser jeg vel ikke utregning ? ( for det kommer til å ta laaang tid, særlig angående funksjoner ) Men skriver jeg: " her har jeg brukt digitale hjelpemidler og kommet fram til...." ?

:jepp: Syns å huske at det var sånn de mente vi burde skrive det. Men formler og sånn burde du fortsatt fylle inn (og så bare slå alt på kalkis uten å vise noe mer), for da kan de se om du bare har skrevet noe feil i stresset, men likevel har tenkt rett. :)

Og skriv alltid (!) hvilke formler du bruker! :jepp:

Tror dette går så fint, atte, Kvaksen. :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lineære og polynome funksjoner i tillegg til regresjon.

Wind: Med å skrive formel mener du at jeg må skrive:

f (x) = ... Ikke sant ?

Jeg fyller jo ut x-verdiene i "table"-funksjonen på kalkisen og tegner grafen deretter. Må jeg fysisk tegne table på arket, også ? :klø: Tror ikke det, altså...

Belle: jeg har bare fem timer på meg...jeg skal vel ikke vise utregningene til kalkulatoren ? :vetikke:

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, grafen ville jeg ikke tegnet dersom det ikke spesifikt blir spurt om det. Men dersom du får et spørsmål à la ''dersom x=3, hva blir f(x) da?'' eller noe i den duren, hadde ikke jeg turt å kun lage en graf og en tabell på kalkusen og finne svaret derfra - uten å skrive hvordan jeg kom frem til svaret. :klø: Men dersom matteboken din spesifikt viser den metoden for å finne svaret, er det nok jeg som er mer nøyaktig enn jeg trenger å være. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lineære og polynome funksjoner i tillegg til regresjon.

Wind: Med å skrive formel mener du at jeg må skrive:

f (x) = ... Ikke sant ?

Jeg fyller jo ut x-verdiene i "table"-funksjonen på kalkisen og tegner grafen deretter. Må jeg fysisk tegne table på arket, også ? :klø: Tror ikke det, altså...

Neida. Jeg mente bare ellers. :)

Skriv at du har brukt blabla-funksjonen på kalkulator. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt vanskelig å vite hva jeg skal inkludere...men jeg trenger vel ikke å skrive: "ved hjelp av utviding av brøken finner jeg ut dette" ? Jeg trenger bare å utvide brøken, ikke sant? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet:

1 * 2 2

--- = ---

2 * 2 4

Var det det du mente?

Det samme med likninger:

2x-2=6

2x=6+2

x= 8/2

x=4.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg tok med det meste som var av utregninger da jeg tok matematikk, men det var på Høyskolen.

Hjelpe meg så fort man glemmer!!

Det er jo ikke sååååå mange år siden? :klø:

.....eller, ved nærmere ettertanke så tror jeg det er 6 år siden!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet:

1 * 2 2

--- = ---

2 * 2 4

Var det det du mente?

Det samme med likninger:

2x-2=6

2x=6+2

x= 8/2

x=4.

Ja, ikke sant? Jeg trenger ikke å skrive: " dette er en brøk "...:)

Jeg mener jeg tok med det meste som var av utregninger da jeg tok matematikk, men det var på Høyskolen.

Hjelpe meg så fort man glemmer!!

Det er jo ikke sååååå mange år siden? :klø:

.....eller, ved nærmere ettertanke så tror jeg det er 6 år siden!! :dåne:

Tiden flyyyyyyyyyyyyyr! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Jeg trenger ikke å skrive: " dette er en brøk "...:)

Neeeei. :fnise: Det hadde tatt lang tid det. Men å skrive 1/2 = 2/4 holder ikke, var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeeei. :fnise: Det hadde tatt lang tid det. Men å skrive 1/2 = 2/4 holder ikke, var det jeg mente.

:fnise:

Nei...sånn å forstå! Jeg regner alltid ut på den måten! :)

Altså, den korrekte! :ler:

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner helt seriøst ikke et kvekk av det dere prater om nå ... :sjenert:

Hjelpemeg, jeg er glad det ikke er jeg som skal i ilden!

Dagens lille oppmuntring fra meg der, altså, Kvaks! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner helt seriøst ikke et kvekk av det dere prater om nå ... :sjenert:

Ikke jeg heller. Kvekk, kvekk. Her var det froskedam, liksom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...