Gjest Mona27 Skrevet 7. juni 2010 #1 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har fet/uren hud i den såkallte T-sonen, jeg gikk nylig over til å bruke noe som heter Acnicyl (bakteriedrepende) rensekrem og en fuktighetskrem uten fett/olje. Jeg syntes jeg har blitt litt værre, og det har også dukket opp urenheter i kinnene!???? Blir man værre før man blir bedre, eller bør jeg kutte ut disse produktene, det sies jo at man ikke kan se resultater før etter 4 uker? Noen tips?
Gjest:D Skrevet 7. juni 2010 #2 Skrevet 7. juni 2010 Vel jeg så denne filmen på youtube en gang: Huhn forteller om hvordan det var å ha uren hud med kviser og sånt, og se så flott hud hun har:D Hun tipser;)
Gjest tulleråd Skrevet 7. juni 2010 #3 Skrevet 7. juni 2010 Vel jeg så denne filmen på youtube en gang: Huhn forteller om hvordan det var å ha uren hud med kviser og sånt, og se så flott hud hun har:D Hun tipser;) Masse prat om kviser/acne og dårlig med råd som faktisk bunner i virkeligheten vann liksom er kuren.Litt vel lettvindt Tips fra en HUDLEGE : Kast alle så kalte Merkevarer,ala dyptrensendes hudvann/kremer.Toner og ikke minst siste idiotiske påfunnet : vann du dusjer fjeset med og kaller det noe fancy.. Ikke bruk penger på hudprodukter som lover gull,grønne enger og vakker ungdommelig hud.Meste er bare søl du betaler for. Bruk kun litt varmt vann og såpe evnt.maskara fjerner.Lett krem som inneholder mest mulig vann OM du har fet hud.Tilføre fett til en hud som allerede har betennelser i hårsekker osv ,gjør bare vondt værre.Jo mer du styrer med en betent /acne hud,jo mer kviser kan du ende opp med.Stimulanse av en kjertel uansett om det er i hodebunn (fett hår) eller ansikt( acne) Noen ganger er denne betennelsen så kraftig at rensevann(tullevann),rensekremer og andre ting bare med på å ødelegge enda mer OG du kan få større problemer med huden. Da må en få antibiotika av hudlege Kjære dere ,slutt å tro på alt hva markedet vil ha dere til å kjøpe.Oppsøk en HUDLEGE som faktisk kan noe om hud.En "hud"pleier i en skjønnhetssalong kan ikke noe i forhold.Hos en hudlege blir huden faktisk sjekket dypt nok og riktig.Og du får riktig behandling til DIN HUD.Ikke slik som i en reklame der en tar alle hudtyper og variasjoner til ett.Vi er ikke like
orca72 Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Jeg har fet/uren hud i den såkallte T-sonen, jeg gikk nylig over til å bruke noe som heter Acnicyl (bakteriedrepende) rensekrem og en fuktighetskrem uten fett/olje. Jeg syntes jeg har blitt litt værre, og det har også dukket opp urenheter i kinnene!???? Blir man værre før man blir bedre, eller bør jeg kutte ut disse produktene, det sies jo at man ikke kan se resultater før etter 4 uker? Noen tips? Det jeg har hørt og som funker for meg er: har du fet hud skal du ikke bruke produkter som tørrer ut huden, det vil bare øke fettproduksjonen. Du skal bruke en hudkrem som tilfører fuktighet slik at huden opplever at den får nok fuktighet, og ikke trenger produsere mer selv. Jeg bruker en vanlig rensekrem og en god dagkrem og nattkrem (Cliniderm) og huden min har aldri vært så lite "fettete". Bruker du produkter for tørr hud risikoerer du bare mer fettproduksjon og antagelig mer talgproduksjon/kviser.
pittie Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Tips fra en HUDLEGE : Kast alle så kalte Merkevarer,ala dyptrensendes hudvann/kremer.Toner og ikke minst siste idiotiske påfunnet : vann du dusjer fjeset med og kaller det noe fancy.. Nåh.. Idiotisk er ikke det for de som sliter med varm og rød hud, jeg blander riktignok sprayen selv og bruker ikke 300kr på det.
sophiaM Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 Hva med å prøve jojobaolje i ansiktet? Merket med en gang at huden ble jevnere og mykere, har fra før av veldig uren hud.
Angelfalls Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg har fet/uren hud i den såkallte T-sonen, jeg gikk nylig over til å bruke noe som heter Acnicyl (bakteriedrepende) rensekrem og en fuktighetskrem uten fett/olje. Jeg syntes jeg har blitt litt værre, og det har også dukket opp urenheter i kinnene!???? Blir man værre før man blir bedre, eller bør jeg kutte ut disse produktene, det sies jo at man ikke kan se resultater før etter 4 uker? Noen tips? Jeg var med mora mi på Enjo-selskap for et par år siden. Hadde akkurat da kjempeproblemer med uren hud spesiellt i panna. Utrolig frustrerende! Så viste hun en peelingklut til ansiktet og jeg tenkte "hvorfor ikke??" Kjøpte settet med klut til ansikt og kropp og rygg og vet du, aldri hatt en kvise siden! Folk som kjenner på ansiktet mitt sier det er som å kjenne på en baby. Huden er glatt og kjempeflott. Fordelen med kluten er at det er ingen kjemikalier. Bruker den hver kveld etter å ha fjernet sminken. Og det er ganske rart å se hvor mye sminkerester som er igjen på huden ETTER å ha fjernet den... Så mitt tips er denne Enjo ansiktskluten. Verdt å forsøke og den koster ikke mer enn 180 kr tror jeg. Endret 8. juni 2010 av Angelfalls
Gjest hudlegen Skrevet 21. desember 2010 #8 Skrevet 21. desember 2010 Hei jeg er selv hudlege, jeg vet en god del ting om urenheter i huden men jeg lærer noe nytt hver dag fordi jeg møter nye mennesker hverdag meg ulike probler og årsaker. når mine pasienter kommer til meg må jeg se på dem enkeltvis. mange har gått av å gå til en hudpleier og andre har ikke..jeg reagerte veldig når jeg så inlegget her om at å gå til en hudpleier/hudlege "bare er tull" av egene erfaringer vet jeg at ikke dette er sant! jeg har hatt mange hos meg med acne problemer og jeg gjør 90% av kundene fornøyde og en liten del blir desverre skuffet fordi behandlingen ikke ga resultat..så det er forskjellig fra pers.til pers. TIPS: IKKE BRUK SÅPE TIL Å TA AV MASCARA. bruk heller vips, eller bare varmt vann. jeg kjenner også mange som ikke renser huden i det hele tatt og har kjempe fin hud! man må bare tilpasse seg det som er best for sin hud. også kjenner jeg noen som må rense,bruke serum, hudmasker, peeling tonic, eller så fungerer ikke huden. så alle må ikke ta til seg at man må gjøre alt som står i blader/reklame man må gå sin egen vei. jeg har kjennskap til mange som bruker billige produker fra fkes.vita, hm de vanlige kjedene og som er kjempefornøyde, som de sier: hvis jeg vet at denne funker for meg hvofor skal jeg bytte ? bare for at jeg skal ha merke kremer. og mange kan ikke bruke kjedeprodukter fordi de har får mye kjemikalier i seg og huden blir forstyrret.. poeget er at du må gjøre det som er best for huden din og at jeg blir fryktelig irritert av andre som skriver inlegg uten mening kanskje fordi at hudpleier/lege ikke har hjulpet på han eller henne. slutt å gi ut falsk informasjon!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2010 #9 Skrevet 21. desember 2010 Hei jeg er selv hudlege, jeg vet en god del ting om urenheter i huden men jeg lærer noe nytt hver dag fordi jeg møter nye mennesker hverdag meg ulike probler og årsaker. når mine pasienter kommer til meg må jeg se på dem enkeltvis. mange har gått av å gå til en hudpleier og andre har ikke..jeg reagerte veldig når jeg så inlegget her om at å gå til en hudpleier/hudlege "bare er tull" av egene erfaringer vet jeg at ikke dette er sant! jeg har hatt mange hos meg med acne problemer og jeg gjør 90% av kundene fornøyde og en liten del blir desverre skuffet fordi behandlingen ikke ga resultat..så det er forskjellig fra pers.til pers. TIPS: IKKE BRUK SÅPE TIL Å TA AV MASCARA. bruk heller vips, eller bare varmt vann. jeg kjenner også mange som ikke renser huden i det hele tatt og har kjempe fin hud! man må bare tilpasse seg det som er best for sin hud. også kjenner jeg noen som må rense,bruke serum, hudmasker, peeling tonic, eller så fungerer ikke huden. så alle må ikke ta til seg at man må gjøre alt som står i blader/reklame man må gå sin egen vei. jeg har kjennskap til mange som bruker billige produker fra fkes.vita, hm de vanlige kjedene og som er kjempefornøyde, som de sier: hvis jeg vet at denne funker for meg hvofor skal jeg bytte ? bare for at jeg skal ha merke kremer. og mange kan ikke bruke kjedeprodukter fordi de har får mye kjemikalier i seg og huden blir forstyrret.. poeget er at du må gjøre det som er best for huden din og at jeg blir fryktelig irritert av andre som skriver inlegg uten mening kanskje fordi at hudpleier/lege ikke har hjulpet på han eller henne. slutt å gi ut falsk informasjon! DU er hudlege? Du som ikke har lært deg tegnsetting og korrekt norsk grammatikk har fullført en hel utdanning som har gitt deg tittelen "hudlege"? Tviler på at du er noen hudlege, men jeg er enig i en ting: har man problemhud bør man alltid først oppsøke en hudlege før man kjøper kremer på egen hånd. Selv om man spør om de ansatte om hjelp, så kan ikke en ansatt i butikk gi deg en analyse av huden din bare ved å se på den. Men det de kan gjøre er å veilede deg og fortelle hvilke kremer som er beregnet på hvilken hudtype. Samtidig kan ikke en hudpleier alltid gi deg riktige produkter enda han/hun har analysert huden din siden hudpleiere ikke er i stand å skrive resept på reseptbelagte kremer. Og det er nettopp disse reseptbelagte kremene som har en tendens å ta knekken på kvisene kjappere enn noe annet. Selv har jeg gått i fellen av å prøve ut dusinvis av forskjellige merker anbefalt av hudpleiere men ingenting fungerte før en hudlege tok en titt på huden min og skrev ut resept. Først da klarte huden min å stabilisere seg og jeg fikk en ren og fin hud. Man på den andre siden kan man fint bruke en krem fra Vita/Cubus/etc (som fører mange forskjellige merker) så lenge man vet at ens hudtype tåler det. Man skal alltid kjøpe produkter etter ens hudtype, og det har ingenting å si om det er et billig/rimelig/dyrt merke. For eksempel burde man vite at sliter man med fet hud og acne så er det kun vannbaserte kremer man bør se etter. Om man da velger å kjøpe en vannbasert krem på apotek eller på Cubus/Vita/etc er opp til en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #10 Skrevet 21. desember 2010 Nå vet ikke jeg om TS følger med på tråden men, urenheter som plutselig kommer på kinnene man aldri har hatt problemer med før, etter man har begynt med et nytt produkt kan tyde på at man har fått en veldig negativ reaksjon. Produktet kan være alt for sterkt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #11 Skrevet 21. desember 2010 DU er hudlege? Du som ikke har lært deg tegnsetting og korrekt norsk grammatikk har fullført en hel utdanning som har gitt deg tittelen "hudlege"? Tviler på at du er noen hudlege. Ok, dette er helt utenfor temaet "uren hud".. men jeg er egentlig ganske overraska (kanskje jeg ikke burde være det?) over hvilke bemerkninger som blir gitt her og der. Da mener jeg bemerkninger som enten drar en annen ned eller en kommentar som egentlig ikke var noe svar på spm i et innlegg, bare generelt en "sårende" kommentar! Lurer virkelig på hvorfor man bruker tid på å skrive slike ting?? Men jeg har en kommentar det det som ble sagt ang hudlege og tegnsetting osv; hvordan man skriver i forhold til norsk grammatikk og tegnsetting er virkelig ikke noe som stopper en i å ta den utdanningen en vil eller kunne arbeide med det en vil. Har venner med dysleksi som har gått noen av de høyeste utdanningene, kjempe flinke med det de gjør - til tross for at rettskriving o.l. kanskje ikke er den beste! Så hudlege eller ikke, skrivingen (og kanskje spesielt ikke på et diskusjonsforum!) en har sier lite!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #12 Skrevet 21. desember 2010 Har alltid fått inntrykket av at hudleger mener hudpleiere bare er vås. Og når brydde de seg så mye om å fjerne maskara på riktig vis at det må utheves i blokkbokstaver? Just sayin', har vært borti min del hudleger, og allmennleger.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2010 #13 Skrevet 21. desember 2010 Ok, dette er helt utenfor temaet "uren hud".. men jeg er egentlig ganske overraska (kanskje jeg ikke burde være det?) over hvilke bemerkninger som blir gitt her og der. Da mener jeg bemerkninger som enten drar en annen ned eller en kommentar som egentlig ikke var noe svar på spm i et innlegg, bare generelt en "sårende" kommentar! Lurer virkelig på hvorfor man bruker tid på å skrive slike ting?? Men jeg har en kommentar det det som ble sagt ang hudlege og tegnsetting osv; hvordan man skriver i forhold til norsk grammatikk og tegnsetting er virkelig ikke noe som stopper en i å ta den utdanningen en vil eller kunne arbeide med det en vil. Har venner med dysleksi som har gått noen av de høyeste utdanningene, kjempe flinke med det de gjør - til tross for at rettskriving o.l. kanskje ikke er den beste! Så hudlege eller ikke, skrivingen (og kanskje spesielt ikke på et diskusjonsforum!) en har sier lite! Rammer dysleksi kun tegnsetting? Det er forskjell på dysleksi og generelt lite kunnskap om norsk grammatikk. Men,ja - off topic. On topic: Oppsøk alltid hudlege først om du sliter med kviser. Alltid. Sparer masse penger og man får akkurat den hjelpen man trenger.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #14 Skrevet 21. desember 2010 Rammer dysleksi kun tegnsetting? Det er forskjell på dysleksi og generelt lite kunnskap om norsk grammatikk. Men,ja - off topic. On topic: Oppsøk alltid hudlege først om du sliter med kviser. Alltid. Sparer masse penger og man får akkurat den hjelpen man trenger. Neida.. dysleksi rammer mer enn det! Dysleksi er en svikt i utvikling av evner til rask og kontekstuavhengig gjenkjennelse av ord. Det er en alvorlig utviklingsmessig svekkelse i ordgjenkjenning og mangler i spesifikke prosesser knyttet til ordidentifikasjon. Men poenget mitt var kommentaren på grammatikk og tegnsetting i forhold til om en var hudlege. Derfor dro jeg frem eksempler på at man kunne ha dysleksi og likevel ha ganske krevende utdanninger bak seg!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Rammer dysleksi kun tegnsetting? Det er forskjell på dysleksi og generelt lite kunnskap om norsk grammatikk. Men,ja - off topic. On topic: Oppsøk alltid hudlege først om du sliter med kviser. Alltid. Sparer masse penger og man får akkurat den hjelpen man trenger. Men kan jo også tilføye at jeg er enig med deg at hudlege er greit å oppsøke først som sist! :-) Om en plages er det gunstig å få informasjon om hvordan man kan gå frem i forhold til behandling (ulike typer kremer eller lignende). På den måten kan man jo kanskje være mer sikrere på at det ikke blir verre (tenker da på f.eks. at man slipper å oppleve bruk av kremer som tørker ut, som da kan øke oljeproduksjon og da være mot sin hensikt osv).
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2010 #16 Skrevet 21. desember 2010 Har alltid fått inntrykket av at hudleger mener hudpleiere bare er vås. Og når brydde de seg så mye om å fjerne maskara på riktig vis at det må utheves i blokkbokstaver? Just sayin', har vært borti min del hudleger, og allmennleger. Det skjønner jeg godt om de gjør, for jeg har tidligere oppsøkt hudpleiere jevnlig i cirka to år fordi jeg slet med kviser. Ingenting av det jeg kjøpte hos de klarte ta knekken på kvisene før jeg endelig oppsøkte hudlege. Innen da har jeg kastet bort flere tusen (no kidding) på dyre renseprodukter, kremer og behandlinger hos hudpleiere. Jeg sier ikke alt det hudpleiere anbefaler er tull, det de fører er sikkert gode produkter, men kviser er ganske tricky å få vekk og de produktene de fører kan i beste fall klare å holde huden din i sjakk, men jeg tviler på at de klarer å behandle alvorlig acne i noen stor grad. For å ta et eksempel; jeg slet med tette porer som holdt på å utvikle seg til kviser. jeg hadde masse av de i panna etter å ha brukt en fet solkrem i ansiktet når jeg var i syden. Hudpleier anbefalte en rens og krem fra Dermalogica som jeg brukte i ca. en måneders tid, og jeg så ingen resultater. Først da huden bare ble verre oppsøkte jeg hudlege og fikk resept på Finacea og Differin sammen med antibiotika (Tetracyklin) og da forsvant kvisene totalt etter ca to uker. Hudlegen klarte noe på to uker som dyre hudpleieprodukter ikke klarte på nesten to år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå