Fanteria Skrevet 9. juni 2010 #61 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvorfor syns du hvordan han svarer sier en del, når det etter over 5 år sammen har ingen betydning for din del? Den siste setningen kom i feil sammenheng. Det var heller rettet mot tidligere forhold. Jeg har helt sikkert spurt han tidligere i forholdet, men det er ikke noe som jeg bruker tid og krefter på å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. juni 2010 #62 Del Skrevet 9. juni 2010 Men dette kan man da få greie på gjennom å snakke om holdninger til sex? Nettopp, som jeg skrev tidligere det er mange andre No can Do's i et forhold for meg, enn akkurat antallet. Holdninger til sex handler for meg ikke om antallet. Rett og slett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 9. juni 2010 #63 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Jeg mener at jo man bør få vite det tidlig slik at man kan finne ut om den man blir sammen med har samme følelser angående sex som deg. For meg er sex å elske med en man er glad i. For meg ville det blitt rart å være sammen med en som hadde hatt masse one night og ikke la følelser i sex på samme måte. Snakker ikke om at en med masse one night er moralsk forkastelig, men at kanskje en slik person ikke hadde vært den beste match for meg. For min del sier sexen med min partner mye mer om hvorvidt vi passer sammen seksuelt, enn et nummer ( ) han må hoste ut under granskning av fortid. Dessuten kan du fort ende opp med å måtte leve på en løgn, da folk som spør rett ut om antall sexpartnere for så å kunne basere personkarakteristikker på disse neppe vil bli fortalt sannheten. Jeg hadde i alle fall blitt redd dersom noen ønsket å foreta en personlighetsvurdering av meg på grunn av dette. Man kan jo heller flippe det rundt og si at mennesker som skal vite nøyaktig antall er usikre, sjalu og kontrollerende - ergo mennesker jeg ikke ønsker å ha et forhold til. :gjeiper: Edit: Skrivefeil Endret 9. juni 2010 av FoxyFish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juni 2010 #64 Del Skrevet 9. juni 2010 Go Foxy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 9. juni 2010 #65 Del Skrevet 9. juni 2010 ....usikre, sjalu og kontrollerende...... Hoi, nå blir det bråk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #66 Del Skrevet 9. juni 2010 Men dette kan man da få greie på gjennom å snakke om holdninger til sex? Ikke helt enig. En ting er hvordan man stiller seg etisk til å ha seg med andre utenfor forholdet. En annen ting er hvordan man som person føler det i fohold til sex. For noen så er det et rent fysisk behov man kan stilne med one night. For andre er det veldig vanskelig å ha seg med en man ikke er forelsket i. Ta meg f.eks. Jeg har ganske høy sexuell apetitt i et fohold. Så ja jeg må jo sørge for at behovet blir dekket på egenhånd når jeg ikke er i forhold. Jeg prøvde meg en gang på one night. Akten ble ikke noe velykket siden jeg ikke hadde noen følelser inne i bildet. Dagen etter ble jeg bare trist og følte meg såret over at noe så intimt bare er hei og hade. Ja jeg er en heterofil mann. Vet mange er sån, men de snakker ikke så høyt om det annet enn i forum. Jeg vil si det da ikke bare er snakk om holdninger men også hvordan emosjonene er knyttet til sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 9. juni 2010 #67 Del Skrevet 9. juni 2010 Antall partnere forteller ofte om hvor populær en mann er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. juni 2010 #68 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg vil si det da ikke bare er snakk om holdninger men også hvordan emosjonene er knyttet til sex. Men mener du du finner ut av det gjennom å spørre om antallet? Den mannen jeg kjenner som jeg har hatt best sex med hadde det slik som du, jeg vet ikke hvor mange han har hatt sex med, men at vi hadde svært like holdninger til sex og følelser, det vet jeg. Fordi vi var åpne og snakket med hverandre om det seksuelle. Men antallet kom vi ikke inn på. Det blir jo selvforklarende at når man tenner mest på sex i forhold så vet man det er det man har bedrevet mest med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 9. juni 2010 #69 Del Skrevet 9. juni 2010 Ikke helt enig. En ting er hvordan man stiller seg etisk til å ha seg med andre utenfor forholdet. En annen ting er hvordan man som person føler det i fohold til sex. For noen så er det et rent fysisk behov man kan stilne med one night. For andre er det veldig vanskelig å ha seg med en man ikke er forelsket i. Ta meg f.eks. Jeg har ganske høy sexuell apetitt i et fohold. Så ja jeg må jo sørge for at behovet blir dekket på egenhånd når jeg ikke er i forhold. Jeg prøvde meg en gang på one night. Akten ble ikke noe velykket siden jeg ikke hadde noen følelser inne i bildet. Dagen etter ble jeg bare trist og følte meg såret over at noe så intimt bare er hei og hade. Ja jeg er en heterofil mann. Vet mange er sån, men de snakker ikke så høyt om det annet enn i forum. Jeg vil si det da ikke bare er snakk om holdninger men også hvordan emosjonene er knyttet til sex. Men er du avhengig av at din partner er lik som deg selv? Er du redd hun bedrar deg hvis hun ikke knytter sex og følelser opp mot hverandre slik du gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #70 Del Skrevet 9. juni 2010 For min del sier sexen med min partner mye mer om hvorvidt vi passer sammen seksuelt, enn et nummer ( ) han må hoste ut under granskning av fortid. Dessuten kan du fort ende opp med å måtte leve på en løgn, da folk som spør rett ut om antall sexpartnere for så å kunne basere personkarakteristikker på disse neppe vil bli fortalt sannheten. Jeg hadde i alle fall blitt redd dersom noen ønsket å foreta en personlighetsvurdering av meg på grunn av dette. Man kan jo heller flippe det rundt og si at mennesker som skal vite nøyaktig antall er usikre, sjalu og kontrollerende - ergo mennesker jeg ikke ønsker å ha et forhold til. :gjeiper: Edit: Skrivefeil Du må da se at det er forskjell på dem som vil ha en jomfru, eller så blir de sjalu, og en som bare vil bli sammen med en som har samme syn på sex som seg selv. Dette er selvfølgelig litt hypotetisk siden jeg sansynligvis ville oversett litt one night fra fortiden hvis jeg var hodestups forelsket. Med eksen min kom vi bare naturlig over på samtalen hvem har man vært sammen med før, osv. det var ikke noe problem at jeg var jomfru og hun litt mer erfaren. Ble ikke plaget av eksene hennes siden jeg visste at hun ikke ville ha sex med andre enn en kjæreste hun var glad i. Vi var litt like der. Vil bare ikke at de som har litt mine holdninger skal rakke ned på andre med komentarer som løse, billige, osv. Dere som har mere motsatt holdning burde også slutte med komentarer som kontrolerende, gammeldags, etc. Tror bare begge leirer burde respektere hverandre og bare vite at det er mer enn nok å ta av blant det motsatt kjønn med akkurat dine holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #71 Del Skrevet 9. juni 2010 Men er du avhengig av at din partner er lik som deg selv? Er du redd hun bedrar deg hvis hun ikke knytter sex og følelser opp mot hverandre slik du gjør? Blir ikke nødvendigvis redd for utrosakp. Tror bare man får en litt bedere match hvis man ligner der. Vet de har forsket en del på de mytene om at "motsetninger tiltrekker". Dette har de funnet ut at sansynligvis ikke stemmer for flertallet. Nå snakker jeg ikke om utseende, men om personlighetstrekk, verdier. De har også funnet ut at forhold er ofte litt mer stabile, og holder lenger om likheten er tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 9. juni 2010 #72 Del Skrevet 9. juni 2010 Vel, er en rekke ting som sier MYE mer om et annets menneskes moral. Bryr du deg om andre? Hjelper du folk som trenger hjelp? Har du noen gang skulket jobben? Osv.. Hva folk gjøre under dyna sier da ingen ting om de er god eller dårlig moral Uenig. Det er mer interessant for meg (kall det moral eller ei) om den potensielle dama mi har en forkjærlighet for å suge og knulle ukjente menn på byens utesteder, og har hatt 17 ONS, enn om hun skulker jobben, og ikke er så hjelpsom av seg. Men nokså innlysende at hun bør være normal på alle de nevnte områdene skal hun være nogenlunde tiltalende. Med min eks ville jeg vite, med min nåværende vil jeg ikke av den enkle grunnen at jeg vet jeg ikke vil like antallet. Kanskje der hovedforskjellen ligger. Jeg er ikke så overfladisk at jeg stikker hode i sanden som en struts, og rett og slett "lurer" meg selv...At det i det hele tatt kan hjelpe deg noe å ikke vite, når du egentlig allerede vet - snakk om selvbedrag. Dessuten kan du fort ende opp med å måtte leve på en løgn, da folk som spør rett ut om antall sexpartnere for så å kunne basere personkarakteristikker på disse neppe vil bli fortalt sannheten. Jeg hadde i alle fall blitt redd dersom noen ønsket å foreta en personlighetsvurdering av meg på grunn av dette. Man kan jo heller flippe det rundt og si at mennesker som skal vite nøyaktig antall er usikre, sjalu og kontrollerende - ergo mennesker jeg ikke ønsker å ha et forhold til. :gjeiper: Om man blir levende på en løgn avhenger vel av hvor patetisk dama eller karen som lyver er. Du er et ganske så stort nek og en utrolig desperat person om du trekker fra 30 stykk på antallet, for at du endelig nå har klart å fått deg kjæreste. Innerst inne vet du vel at den andre overhodet ikke liker deg for den du er, men ja, du får gi deg et klapp på skuldra for at du har klart å manipulere å lure den andre inn i en nær relasjon. Sannheten kommer ofte for en dag. Personkarakteristikker Bør ikke være et geni for å trekke litt slutninger at en dame på 25 med 5 partnere, og en dame på 25 med 34 partnere, har ulik personlighet når det kommer til sex og synet på sex vs ukjente menn osv. Ja, kall det gjerne kontrollerende, usikkert osv. Da håper jeg at jeg heller blir kalt det og daten snur på hælene og går, enn at hun lyver og trekker fra 20 stykk. For ordens skyld så er jeg ikke opptatt av hvem, hva og når, men jeg syns det er helt naturlig å komme inn på emnet i 5 minutter når det gjelder anntall og synet på sex. Bare det at noen mener det er en privatsak, gjør personen nok en gang for ulik meg. Personen kan altså dele underlivet og munnen med f.eks. en ukjent svensk bartender, men det å fortell til en partner, om hun har pult 4 eller 40, nei, fy det er en privatsak. Må jo ærlig talt klare å se at det er RADIKALE forskjeller på mange områder her og hadde jo overhodet ikke passet med en person som var så ulik meg (anntallet er ikke en løs svevende boks som ikke henger sammen med noe som helst annet i en persons liv. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. juni 2010 #73 Del Skrevet 9. juni 2010 Men jeg forstår faktisk ikke hva ANTALL har med dette å gjøre. Vet jeg har hakk i plata nå, men jeg mener at antall kun er et tall. Jeg: "Hvor mange har du hatt sex med?" Han: "80" Jeg "Akurat" Jeg: "Er du tilhenger av ONS?" Han: "Nei, jeg har hatt en fast elskerinne når jeg ikke har vært i forhold. Hva med deg?" Jeg: "Da jeg var yngre. Nå liker jeg best sex med damer." Osv. Jeg vil si at siste eksempelet nærmer seg mye mer kjernen i om forholdet er liv laga enn det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 9. juni 2010 #74 Del Skrevet 9. juni 2010 Men jeg forstår faktisk ikke hva ANTALL har med dette å gjøre. Vet jeg har hakk i plata nå, men jeg mener at antall kun er et tall. Jeg: "Hvor mange har du hatt sex med?" Han: "80" Jeg "Akurat" Jeg: "Er du tilhenger av ONS?" Han: "Nei, jeg har hatt en fast elskerinne når jeg ikke har vært i forhold. Hva med deg?" Jeg: "Da jeg var yngre. Nå liker jeg best sex med damer." ?? Kjedelig for han at du foretrekker damer nå. Osv. Jeg vil si at siste eksempelet nærmer seg mye mer kjernen i om forholdet er liv laga enn det første. Enig med deg i det. Jeg velger den siste fremgangsmåten for jeg føler at den vil si meg mye mer om personens forhold til sex enn det et antall sexpartnere gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. juni 2010 #75 Del Skrevet 9. juni 2010 Spør ikke min samboer om det, har ingen interesse av å vite det heller. Om en mann er god i senga, så er jo det bra - jeg trenger ikke vite antall partnere han har hatt før meg for å dra en konklusjon om at han har god trening eller noe Er han dårlig i senga, så gjelder det samme der Om min samboer ønsker å vite hvor mange jeg har liggi med, så svarer jeg ærlig. Tåler han ikke høre sannheten, så får han la vær å spørre, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. juni 2010 #76 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Ja, foretrekker damer akkurat nå,ja. Men ja, den ene eksen som spurte om antall skulle også vite i detalj hva jeg hadde gjort med hver enkelt, det var også han som hadde en liten sort bok hvor han hadde skrevet opp alle damene han hadde pult, hva de hadde gjort, hva han likte, hvordan de så ut, med bilde, gjerne naken, om de sugde, svelget osv, OG gitt dem poeng på en skala fra 1 - 10, jeg måtte selvsagt lese boka for å bli bedre i senga. Fordi i et forhold måtte man selvsagt vite ALT om hverandre. Endret 9. juni 2010 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 9. juni 2010 #77 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Men jeg forstår faktisk ikke hva ANTALL har med dette å gjøre. Vet jeg har hakk i plata nå, men jeg mener at antall kun er et tall. Jeg: "Hvor mange har du hatt sex med?" Han: "80" Jeg "Akurat" Jeg: "Er du tilhenger av ONS?" Han: "Nei, jeg har hatt en fast elskerinne når jeg ikke har vært i forhold. Hva med deg?" Jeg: "Da jeg var yngre. Nå liker jeg best sex med damer." Osv. Jeg vil si at siste eksempelet nærmer seg mye mer kjernen i om forholdet er liv laga enn det første. Jeg klarer å trekke slutninger fra tallet 80, til at personen åpenbart syns det er greit med ONS, sex uten følelser osv. Jeg trenger med andre ord ikke spørre "liker du ONS?". Du henger deg jo bare opp i språklige formuleringer av hvordan man stiller spørsmålet - er det en prinsippsak? Endret 12. juni 2010 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #78 Del Skrevet 9. juni 2010 Uenig. Det er mer interessant for meg (kall det moral eller ei) om den potensielle dama mi har en forkjærlighet for å suge og knulle ukjente menn på byens utesteder, og har hatt 17 ONS, enn om hun skulker jobben, og ikke er så hjelpsom av seg. Men nokså innlysende at hun bør være normal på alle de nevnte områdene skal hun være nogenlunde tiltalende. Shit. Med andre ord så driter du i om den nye dama de er et bra menneske så lenge hun hun ikke har drevet med noe som kan gjøre deg sjalu? Jeg vil heller ha en som bryr seg om andre mennesker, så lenge han er snill og grei og ikke gjør andre mennesker noe vondt så må han da for guds skyld ha hatt sex med så mange han vil. Er det bare på KG menn har et sånt steinaladersyn på ting? Personlig er jeg veldig lite opptatt av sex. Sjelden jeg prater om det osv, og jeg synes bare det er teit når gutter (eller jenter) skal spørre meg om spørsmål av seksuell karakter. Sex er rett og slett ikke noen big deal for meg. Det er noe man gjør når man har lyst fordi det er deilig, og så lenge man beskytter seg er det ikke farlig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. juni 2010 #79 Del Skrevet 9. juni 2010 Uenig. Det er mer interessant for meg (kall det moral eller ei) om den potensielle dama mi har en forkjærlighet for å suge og knulle ukjente menn på byens utesteder, og har hatt 17 ONS, enn om hun skulker jobben, og ikke er så hjelpsom av seg. Men nokså innlysende at hun bør være normal på alle de nevnte områdene skal hun være nogenlunde tiltalende. Det må jeg nesten si jeg syns er en litt spesiell holdning Kristian. Det er da ganske vesentlig at en livspartner er til å stole på, er et vennlig og godt menneske og/eller er lik en selv i verdisyn og holdninger osv om du skal leve med henne? Å være en bitch er altså ingen dealbreaker for deg, så lenge man er en ærbar bitch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juni 2010 #80 Del Skrevet 9. juni 2010 Men er du avhengig av at din partner er lik som deg selv? Er du redd hun bedrar deg hvis hun ikke knytter sex og følelser opp mot hverandre slik du gjør? Jeg kunne i hvert fall ikke hatt en partner som "ikke knytter sex opp mot følelser", på det området må vi være like, ja, hvis det skal være noen fremtid for oss. En person som har hatt 80 partnere har et så grunnleggende annerledes verdisyn enn meg at vi ikke vil være kompatible på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå