Tulle Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Jeg går på yasmin p-piller. Den sorten med 28 piller. Altså 7 hvite hormonfri piller man skal ta ved menstruasjon. Jeg forsto det slik at det gikk an å hoppe over mensen, eller hvertfall forflytte den, så jeg gjorde altså det. Hoppet over de hvite pillene, og startet direkte på neste brett. Men mensen kom overraskende nok likevel. Ved mensen glemte jeg altså en pille. Ble vel tatt ca. ti timer for sent, og jeg hadde sex i ettertid. Er det fare for graviditet da? I pakingsvedlegget står det at det gjør ingenting om man tar de hvite hormonfri pillene for sent, eller unnlater å ta dem i det heletatt. Vil det da ha lite å si om jeg glemte denne pillen? Siden jeg uansett hadde mensen? Håper på svar!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 det går nok bra ja. men jeg har det samme problemet selv med yasmin pillene, får ikke hoppet over mensen med dem. Spurte legen om dette, han sa at det var nok pga. det var for lite hormoner i dem slik at den klarte å stoppe mensen min. Derfor har jeg fått resept på en ny type p-pille, microgynon. De vet jeg fungerer da jeg gikk på dem for noen år siden. Bare sånn at du vet det hvis du ikke får hoppet over mensen neste gang du prøver og.
Maxi Skrevet 7. juni 2010 #4 Skrevet 7. juni 2010 Jeg bruker Yasmin og har aldri hatt noen problemer med å hoppe over mensen med dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå