Gå til innhold

Arbeidsgiverperioden på 16 dager

Anbefalte innlegg

Gjest lillian-
Skrevet (endret)

Jeg har vært sykmeldt til og med fredagen som var. Så friskmeldt lørdag og idag.

Hvis jeg får sykmelding igjen fra mandag ( imorgen ), teller de med lørdag og søndag som jeg var friskmeldt med i de 16 dagene ( arbeidsgiverperioden)?

Endret av lillian-
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om du var borte fra arbeid fredag, så må du ha sykemelding for lør/søn også

Skrevet

Og hvorfor er du frisk lørdag og søndag, men syk igjen fra mandag? legend in må jo da sykemelde deg lørdagen og søndagen også, for elelrs må jo arbeidsgiveren din betale en ny runde, og det er da virkelig ikke riktig om du har vært syk i arbeidsdagene men frisk i helgen.

Eller har du vært på jobb i helgen? For blir du syk fra mandag av da, så må arbeidsgiveren betale for 16 nye dager.

Gjest lillian-
Skrevet

Om du var borte fra arbeid fredag, så må du ha sykemelding for lør/søn også

Tror ikke du skjønte spørsmålet:

Frisk lørdag og søndag. Hvis jeg blir sykmeldt igjen fra imorgen teller de med de to friskdagene lørdagen og søndagen inn sammen med sykemeldingsdagene på 16 dager?

Gjest lillian-
Skrevet

Og hvorfor er du frisk lørdag og søndag, men syk igjen fra mandag? legend in må jo da sykemelde deg lørdagen og søndagen også, for elelrs må jo arbeidsgiveren din betale en ny runde, og det er da virkelig ikke riktig om du har vært syk i arbeidsdagene men frisk i helgen.

Eller har du vært på jobb i helgen? For blir du syk fra mandag av da, så må arbeidsgiveren betale for 16 nye dager.

Kanskje syk igjen fra imorgen for jeg begynner å bli dårlig igjen. Derfor.

Jobber ikke helg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Feil.

Arbeidsgiver betaler ikke for nye 16 dager før det har gått 16 friskdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...