Gå til innhold

Kjole i bryllup


babaloo

Anbefalte innlegg

jeg skal i bryllup i sommer, kleskoden i bryllupet er mørk dress! nå har jeg falt helt for en kjole, men den er elfenbenshvit med store brune/bronsefargede blomster!men den er kanskje feil når antrekket er mørk dress?!?! hva syns dere?

post-36603-1275845072,727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Synes den var kjempefin, og ville ikke hatt betenkeligheter med å bruke den. Bare dekk skuldrene i kirka (om det er kirkebryllup) og alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Enig med Mahareth!

Det er for lite hvitt på den til at det har noe å si, og den ser lang nok ut til å gå med mørk dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

det bør være lang fotsi kjole til denne dresskoden. Men i NOrge er vi ikke nøye. Dekk med sjal i Kirken så klart. Sleng det i bilen etterpå, om du ikke er frossen av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Til mørk dress gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy. En kort selskapskjole er et klassisk valg hvis selskapet foregår om kvelden, men en drakt med skjørt eller bukser er også en mulighet. Så jeg vil si at den kjolen din passer perfekt! Men jeg ville også dekke skuldrene i kirka, hvis ville jeg brukt den der.

Min mote hadde en artikkel om bryllupsantrekk for ikke så lenge siden, mange gode tips der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Fotsid kjole er vel strengt teke berre eit krav til galla, men i Noreg er det jo ingen som har livkjole, så ein tolkar jo gjerne "smoking" som lang kjole også, sjølv om kort er bra nok. Skal ein vere ærleg så er det jo mest berre i smoking-høve vi kan bruke lang kjole her til lands, dei færraste drar vel på galla så ofte. Eg gjer i alle fall ikkje det. Diverre.

Synest kjolen du hadde funne var fin, TS, men hugs å ha noko over skuldrane i kjerka. Ikkje berre er det skikken, men ingen kjerker i Noreg er varmare enn ein marsdag heller, så ta med deg eit sjal! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

det bør være lang fotsi kjole til denne dresskoden. Men i NOrge er vi ikke nøye. Dekk med sjal i Kirken så klart. Sleng det i bilen etterpå, om du ikke er frossen av deg.

Jeg anbefaler denne nettsiden for alt som har med kleskode og skikk & bruk å gjøre :) Kortfattet, informativ og ikke gammeldags. Som du ser, har innlegget kl 12.53 (#5) rett.

Til TS: kjolen var kjempesøt og kan ikke forveksles med en brudekjole. Tror denne er et trygt valg. Holder med de andre når det gjelder tildekning i kirken, både av temperatur- og sømmelighetshensyn.

For øvrig var jeg blant de som satt klistret og så kronprinsessebryllupet i Sverige i helgen, og enkelte av gjestene der ville blitt utskjelt av enkelte kommende bruder her inne. Det var jo både røde og temmelig lyse champagnefargede kjoler å se :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...