Gå til innhold

sjokoladedessert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I god søndagsstil har jeg så lyst til å lage en god sjokolade-dessert, men tom for ideer!

Noen som har forslag? (har ikke fløte, så må være uten det..)

:spise:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å lage denne. Ikke ekstravagant, men den er faktisk veldig god, særlig om du spanderer noen dråper god cognac i pærene. :spise:

Glutenfri er den også, forresten.

Skrevet

Jeg holder på å lage denne. Ikke ekstravagant, men den er faktisk veldig god, særlig om du spanderer noen dråper god cognac i pærene. :spise:

Glutenfri er den også, forresten.

oj den så god ut! men null pærer i huset.... kanskje med epler?

andre forslag?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt prøve med tørkede aprikoser, om du har. :)

Skrevet

Det endte med American brownies så nå lukter det amazing her i huset (mannen jobber i hagen og kom inn å spurte hva som luktet så godt! så da plager jeg kanskje naboen også :fnise:

enkelt og fantastisk godt! kan serveres med is, jordbær, rips, krem, vaniljekrem etc etc.

Her er oppskriften:

Ingredienser;

100 g Smør

100 g kokesjokolade

2 egg

2,5 dl sukker

2 ts vaniljesukker

5 ss kakao

1,5 dl hvetemel

fremgangsmåte:

Smelt smøret i en liten kjele. Tilsett kokesjokolade og la det smelte i smøret. Ta kjelen av platen.

Pisk egg og sukker luftig,(dette skal ikke bli eggedosis!). Pisk deretter inn i sjokoladesmøret. Sikt i mel, kakao og vaniljesukker. Rør deigen raskt sammen.

Ha deigen i en liten smurt form med bakepapir i bunnen (enten liten rundt form 20 cm i diameteren eller en firkantet form som er 20x20 eller tilsvarende). Stek kaken midt i ovnen på 175*C i 25 min. Kaken skal fortsatt virke litt rå i midten. Avkjøl kaken i formen før den deles opp i små serveringsstykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...