yoga Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Er det noen av dere som har noen gode erfaringer med disse posene en kan få kjøpt med ferdigblandet mel til brød? Noen typer å anbefale? Hvordan er sunnhetsgraden på de brødene kontra hjemmelaget grovt brød, som er laget helt fra bunnen av?
Ladylucky Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Hei! Jeg bruker å kjøpe ferdigblandingen til speltbrød,landbrød og bondebrød og er veldig fornøyd med alle tre (det er resten av de her i huset også). Ferdigblandingen med speltbrød er også nøkkelshulls-merket så det er ihvertfall sunt! (..den nye tomatbrød versjonen i hvit pose prøvde jeg også i helgen og de var fantastiske til tapas!)
Frøysa Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Min mor som har bakt på poser i flere år, bruker det merket de har på Rema1000. Husker ikke merket. Oransje poser. Kjempefine blandinger, og gir kjempegode og sunne brød. Vi har aldri brukt å ha kjøpebrød hjemme, for det ble bare luft i forhold til de hjemmelagde.
Dark Star Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Min mor som har bakt på poser i flere år, bruker det merket de har på Rema1000. Husker ikke merket. Oransje poser. Kjempefine blandinger, og gir kjempegode og sunne brød. Vi har aldri brukt å ha kjøpebrød hjemme, for det ble bare luft i forhold til de hjemmelagde. Kanskje kornbrød, den har orange pose. Den bruker jeg, og er i alle fall strålende fornøyd
Honesty Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 De gir veldig gode brød, men jeg ville lest på innholdsfortegnelsen. Jeg mener å huske at en sånn pose jeg kjøpte inneholdt palmeolje, og da var det over og ut for halvfabrikatabrød for min del.
Dark Star Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 De gir veldig gode brød, men jeg ville lest på innholdsfortegnelsen. Jeg mener å huske at en sånn pose jeg kjøpte inneholdt palmeolje, og da var det over og ut for halvfabrikatabrød for min del. Jeg har sjekket på min melpose, der står det vegetabilsk fett, transfritt, innholder soya.
Gjest petre Skrevet 7. juni 2010 #7 Skrevet 7. juni 2010 "Dansk grovbrød" bruker jeg. Saftig litt tung type, uten å være surt.
Hoppetaujenta Skrevet 7. juni 2010 #8 Skrevet 7. juni 2010 Veldig god erfaring med de meltypene jeg har brukt, og det er vel de fleste som er i handelen om jeg husker rett. Inkludert de små som er spesiallaget (inneholder alt man trenger, gjær inkludert) til bakemaskiner som gjør hele jobben for meg. Lykke til!
yoga Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2010 Takk for svar, alle sammen. Nå skal jeg gå til stor innkjøp av ulike poser for å prøve dem ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juni 2010 #10 Skrevet 7. juni 2010 Jeg ser virkelig ikke poenget med disse. Kiloprisen er mer enn tre ganger så høy som på vanlig mel, og det eneste man får ekstra er soya, palmeolje og annet søppel som man ikke trenger i brødet. Og de letter heller ikke brødbakingen i noen særlig grad, den hardeste jobben er å finne oppskriften første gangen. Etter det er det bare snakk om å røre sammen ulike ingredienser og hive det i en form, før det puttes i ovne.
Red headed girl Skrevet 7. juni 2010 #11 Skrevet 7. juni 2010 Ferdigblandingen med speltbrød er også nøkkelshulls-merket så det er ihvertfall sunt! Det at den er nøkkelhull-merket betyr da ikke at den nødvendigvis er så sunn, bare at det er et sunnere alternativ. Ta feks Grandiosa med biff og løk, den er også nøkkelhullmerket :gjeiper: Men klart, det er nok myyye bedre å lage sånne poser enn vanlig kjøpebrød, og de metter nok også bedre, siden de ikke er fulle av luft! Likevel sverger jeg selv til helt hjemmelagede brød, det blir ikke bedre enn det! Og myyye billigere i lengden, så absolutt et tips å prøve seg på det - om man likevel skal bake brød
O'hara Skrevet 8. juni 2010 #12 Skrevet 8. juni 2010 Jeg brukte slike ferdigposer da jeg studerte og hadde svært liten plass i kjøkkenskapene. Fungerer helt greit, men opplever at de enkelte ganger blir mer kompakte. I tillegg er det, som andre her har sagt, en del tilsetningsstoffer i enkelte av pakkene. Har du plass, ville jeg heller ha funnet meg noen gode oppskrifter og gått til innkjøp av mel og korn og blandet selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå