Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Hei Mannen min er utdannet hjelpepleier, men grunnet mange personlige årsaker ønsker han ikke lenger å jobbe innenfor yrket. Dermed står han igjen med null utdanning, og har ikke så mye jobber å velge mellom. Han har jobbet som telefonselger, og nå jobber han på Kiwi, men bare 80 % stilling. Dette fører jo til at økonomien vår er veldis skrall, særlig siden jeg nettopp har kommet ut av studier og sannsynligvis ikke kommer til å få mer enn en 60% stilling på den jobben jeg har. Jeg skal også begynne å studere igjen om et år. Mannen min har lenge hatt lyst til å bli vekter. For å få til dette må han ha vekterkurs. Vi ringte NAV, og de sa han kunne søke til dem om støtte til kurs, siden vi ikke har råd til å betale det selv. Men hver gang vi har prøvd å spørre dem om hvordan vi søker, og hva vi skal skrive i søknaden, så har vi bare fått til svar at saksbehandleren til mannen skal ringe ham opp igjen, siden situasjonen hans er litt spesiell (noe tull med forrige jobben hans, ikke viktig). Så det vi lurer på, er om noen har erfaring med å sende liknende søknader til NAV? Hva skriver man, finnes det noe søknadskjema? Og pleier disse søknadene som regel å bli godkjent? Jeg blir utrolig takknemlig for svar, for det hadde vært så utrolig fint om mannen fikk seg en stabil jobb som han virkelig likte. Han har nemlig aldri trivdes i noen jobb, og har vært igjennom mye
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Hva slags kurs er det han har tenkt å søke på da? Kan ihvertfal ha med når det starter, pris evt, hvor lenge det varer o.l?!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Hva slags kurs er det han har tenkt å søke på da? Kan ihvertfal ha med når det starter, pris evt, hvor lenge det varer o.l?! sitat ts:Mannen min har lenge hatt lyst til å bli vekter. For å få til dette må han ha vekterkurs.
Plym Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Skriv en søknad i et vanlig brev, der dere legger frem hva det søkes om, prisoverslag, eventuelt flere leverandører. Forklar hvorfor det er nødvendig for mannen din at han får dette kurset for å komme i jobb. Når de får en skriftlig søknad er de forpliktet til å behandle den.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Han har nemlig aldri trivdes i noen jobb, og har vært igjennom mye NAV kommer vel uansett ikke til å betale kurs om dere ikke kan sannsynliggjøre at han faktisk kommer til å ville beholde jobben en stund. Han han tross alt ikke vite at han kommer til å trives i en jobb som vekter heller. Man trenger heller ikke ha vekterkurs for å begynne som vekter; noen tilbyr dette gratis. Et raskt søk ga denne annonsen f.eks. Begynn hos oss som vekter/kontrollør, og få gratis vekterkurs AS Skan-kontroll utfører en rekke oppdrag innenfor områdene svinn og sikkerhet som er rettet mot detaljhandelen. Vi utfører oppdrag for de fleste store dagligvarekjedene og elektrobutikkjedene, samt en rekke andre kunder/butikkjeder innenfor sportsartikler, klær etc. Vi søker nå etter både deltidsansatte og heltidsansatte som trenger en stødig og fast jobb, med interessante og utfordrende arbeidsoppgaver, samt utviklingsmuligheter. Du trenger ikke å ha erfaring fra vekteryrket, ettersom full opplæring vil bli gitt, inkluderer også vekterkurs.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 NAV kommer vel uansett ikke til å betale kurs om dere ikke kan sannsynliggjøre at han faktisk kommer til å ville beholde jobben en stund. Han han tross alt ikke vite at han kommer til å trives i en jobb som vekter heller. Man trenger heller ikke ha vekterkurs for å begynne som vekter; noen tilbyr dette gratis. Et raskt søk ga denne annonsen f.eks. TS her. Mannen har bare hatt tre jobber. I den første så var det mange forskjellige årsaker til at han ikke orket å jobbe der mer (vil ikke gå inn på det her), i den andre ble han trakassert av sjefene, og i den han har nå så har han altfor lav stillingsprosent. Så det er ikke fordi han ikke vil trives at han aldri har trivdes. Han har faktisk hatt lyst til å bli vekter veldig lenge, så dette er ikke bare et innfall fra hans side. Han liker å jobbe med noe praktisk, og så er han rett og slett typen til å passe inn i et yrke som har med sikkerhet å gjøre. Hvor i landet fant du den annonsen, forresten? Her hvor vi bor så finnes i hvert fall ikke noen slike tilbud (ja, har sjekket gang på gang). Plym, takk for svar. Vi skal ta med de tingene du foreslo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå