Marianneee Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg lurte på et par ting om p-piller :-) Jeg har hørt at man egentlig skal begynne på p-piller den første dagen man har fått mensen, men jeg begynte litt over en halv dag senere. Spiller det noen stor rolle? :/ Og så har jeg lyst til å hoppe over mensen de neste to mnd (ikke ta "sukker"pillene på brettet). Gjør det noe om jeg hopper over mensen to ganger etter hverandre? Jeg har hatt mensen sammenhengende i 1,5 år nå, så det kan vel ikke ha så mye å si? :-) Jeg har nemlig ikke lyst til å ha mensen i sommerferien... Og så lurte jeg på p-piller og vektøkning. Jeg har akkurat gått ned over 10 kilo, og vil nødig gå opp igjen noen kilo pga pillene. Jeg har gått på p-piller før og da syns jeg at jeg gikk litt opp i vekt, men da spiste jeg en del godteri + at jeg trente svært lite. Nå spiser jeg lite godteri og trener mye. I tillegg har jeg hørt at det med vektøkning bare er en myte. Men er det noen andre som har noen erfaringer med dette? :-) Takk for svar
Gjest wahaj Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Det er vel lurest å gå på pillene i 3-4mnd før du utsetter mensen, iallfall det jeg har hørt, hvis ikke ender du opp med å få små blødninger hele tiden. Det med vektøkning er en myte, ja man kan få mer matlyst, men alt i alt har det kun noe å si på hvor mange kcal man får i seg kontra det man forbrenner.
Avalon Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Det er vel lurest å gå på pillene i 3-4mnd før du utsetter mensen, iallfall det jeg har hørt, hvis ikke ender du opp med å få små blødninger hele tiden. Det med vektøkning er en myte, ja man kan få mer matlyst, men alt i alt har det kun noe å si på hvor mange kcal man får i seg kontra det man forbrenner. Man kan få ødem av p-piller, som vil si en opphoping av vann i kroppen, som igjen kan gi noen kilo ekstra, men det er bare vann Jeg har brukt mange forskjellige p-piller og mini-piller og aldri fått ødem.
Marianneee Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2010 Man kan få ødem av p-piller, som vil si en opphoping av vann i kroppen, som igjen kan gi noen kilo ekstra, men det er bare vann Jeg har brukt mange forskjellige p-piller og mini-piller og aldri fått ødem. Så man ser ikke de ekstra kiloene på kroppen? Blir det noe sånt som muskler veier mer enn fett opplegg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå