Gå til innhold

Arr som ikke går bort

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har noen arr på leggene som er blitt helt hvite. Jeg har hatt dem et par år nå og det som plager meg er at når jeg soler meg og blir brun, så synes arrene mye bedre for de er helt hvite. Noen som vet om det finnes behandling for å få arr til å bli mørkere?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen arr på leggene som er blitt helt hvite. Jeg har hatt dem et par år nå og det som plager meg er at når jeg soler meg og blir brun, så synes arrene mye bedre for de er helt hvite. Noen som vet om det finnes behandling for å få arr til å bli mørkere?

Hallo! Jeg har strekkmerker på magen og jeg bruker bare litt brunkrem sammen med hudkrem for å jamne det mer ut. Blir ikke helt borte, men ser penere ut.

Pass på at fargen matcher den du har på resten av kroppen og la det tørke før du har på klær. Kansje du kunne prøvd litt selbruning og blandet ut med krem? mindre kliss og lengre resultat...

Du kan jo prøve eterisk lavendelolje på vinterhalvåret for dette har jeg hørt kan ha god virkning på arr og åreknuter.

:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Jeg har strekkmerker på magen og jeg bruker bare litt brunkrem sammen med hudkrem for å jamne det mer ut. Blir ikke helt borte, men ser penere ut.

Pass på at fargen matcher den du har på resten av kroppen og la det tørke før du har på klær. Kansje du kunne prøvd litt selbruning og blandet ut med krem? mindre kliss og lengre resultat...

Du kan jo prøve eterisk lavendelolje på vinterhalvåret for dette har jeg hørt kan ha god virkning på arr og åreknuter.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg får prøve på det med brunkrem. Men har du noen tips til brunkrem der brunkremen sitter godt på lenge og ikke "sklir" av?

Og er det noen som vet om hvite arr kan bli mørkere med tiden eller om de er helt uten pigment for alltid?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg får prøve på det med brunkrem. Men har du noen tips til brunkrem der brunkremen sitter godt på lenge og ikke "sklir" av?

Og er det noen som vet om hvite arr kan bli mørkere med tiden eller om de er helt uten pigment for alltid?

hei igjen :) har ikke så mye peiling på brunkremer nei, men det er jo flust av dem og du kan sikkert søke på det på google eller noe..

Kansje det fins vannfast foundation eller brunkrem for alt jeg vet. kansje det sitter enda bedre hvis du sprayer sånn som man bruker i ansiktet etter sminke? ( har aldri prøvd det selv)eller pudrer lett utenpå? Tror desverre ikke arr får noe pigment senere, men kansje blir svakere. Du må nok gå til hudpleie/ kosmetisk inngrep hvis du skal fjerne de, men vet ikke nok om det heller. man får leve med den kroppen man har :) Men har du prøvd å søke på steder hvor andre kansje har diverse arr og kansje flere tips enn meg??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er arr, de blir ikke borte. De kan bli lysere etterhvert.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt sånne på leggbeina, sløvt barberblad, auch! Skikkelig stygge, har skjedd en gang på hver legg. Klarte å iallefall å skjære av et veldig tykt lag med hud, det blødde i "ukesvis" og ble kjempestygge arr etterpå som ikke forsvant på mange år.

Da jeg dro til syden neste gang og virkelig grilla meg, merket jeg at det sved litt ekstra i arrene og de ble rødlige. Etter hvert jevnet det seg ut, og da jeg kom hjem var ikke arrene der lenger. Jeg sjekket nå, i lyset, og det kan såvidt anes at det kanskje har vært et arr der. De synes iallefall så svakt at kanskje det bare er jeg som inbiller meg at jeg ser det, fordi jeg leter etter dem!

Vet ikke om det egentlig er noe godt tips, med tanke på den negative effekten sol i store mengder har på kroppen, men høy nok temperatur over lang nok periode (to uker) "stekte" iallefall bort mine arr :P

Edit: skrev litt fort og gæli, måtte fikse noen skrivefeil!

Endret av Malibulita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...