Gjest annonym Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Jeg skal til Tyrkia i sommer, og jeg vil gjerne ha FLAT mage til det! Herregud. Jeg ser ut som en sumobryter. VÆr så snill og hjelp meg! hva skal jeg gjøre? Det vil vel si, jeg veier 63 kg og er 172. Men jeg er jo et fleskbeger av en griseflokk. Jeg kan ikke gå på noen sånne kurer eller noe sånt, ettersom jeg er bare 16, og jeg kan ikke ta tabeletter ol. siden det pleier å være aldersgrenser. (Tror jeg.) Noen tips? ___ Fortvilt.
Gjest annonym Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 http://totallyfreaky.blogg.no/ ^ bilde, hvis noen er interessert...
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Du bør ikke tenke på slanking ennå ettersom du ennå utvikler deg. Spis sundt, unngå snop og legg inn 2-3 dager med trening i uka om du ikke trener. Hvis du sliter med å fullføre trening o.l vil jeg anbefale Jillian Micheal's 30 day shred. En treningsvideo du kan følge hver dag, ca 25min. Styrker og toner kroppen
Sidsel Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 (endret) Tar denne bort jeg, synes de andre rådene var bedre Endret 5. juni 2010 av Sidsel
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Du er tynn og trenger absolutt ikke å gå ned i vekt. Problemet ditt er at du har for lite muskelmasse og for høy fettprosent. Dette gjør deg til en såkalt "skinnyfat", det vil si en som er tynn, men som fremstår som litt slapp og fettete i kroppen på grunn av ugunst forhold mellom fett og muskler. Du må rett og slett "bytte ut" noe av fettet med muskler! Løsningen på dette vet du sikkert allerede: Spise sunt (og NOK), trene skikkelig styrketrening samt kardio (jogge, sykle, svømme osv). Det er ingen vei utenom. Dersom du nå tar en snarvei ved å f.eks sulte deg ned i vekt ved å spise for lite mat, vil det bare bli verre. Du vil miste enda mer muskler, og bli enda slappere i kroppen. Det er vesentlig at du spiser NOK mat (spesielt nok proteiner) og trener STYRKETRENING. Man kommer absolutt ikke utenom disse tingene dersom man vil ha en fin (og sunn) kropp. Ved å bygge muskler vil du øke forbrenningen din, og kroppen vil ta av fettreservene for å bygge og opprettholde musklene. Desto mer muskler man har, desto mer fett bruker kroppen for å opprettholde dem. Kondisjonstrening som jogging eller sykling forbrenner også fett. En annen ting: Du bør slutte å omtale deg selv i så negative vendinger. For det første er det negativt for selvbildet ditt, for det andre fremstår du som svært umoden, for det tredje kan andre lettpåvirkelige unge ta skade av at du som kun veier 63 kg fremstiller deg selv som overvektig. Kan du ikke forteller oss hvordan en typisk dag (trenings- og kostholdsmessig) for deg fortoner seg? Da kan vi komme med mer konkrete tips. Jeg ser Loppekasse foreslår situps. Det er i prinsippet helt ok, men jeg føler det kan være hensiktsmessig å minne om noe svært viktig i forbindelse med "slanking" og situps: Situps er en styrkeøvelse som gjør de rette magemusklene sterkere og litt større. Styrkeøvelser påvirker ikke fettet som ligger over musklene, og man vil ikke få smalere midje eller flatere mage av sit ups. Det er en vanlig misforståelse at visse øvelser/treningsmåter gjør deg slankere på ett bestemt sted. Dette er fysisk umulig. Med andre ord: Sit ups gjør ikke magen flat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Wow... Jeg er to cm lenger enn deg, veier 15 kg mer og ser mer "fit" ut :gjeiper: Men som 16-åring skal du ikke slanke deg! Du bør legge om til et sunt kosthold og trene både styrke og kondisjon, så tar det sikkert ikke lang tid før magen ser kjempebra ut Styrkeøvelsene trenger ikke være så avanserte heller. Diverse øvelser på matte vil sikkert gi bra resultat (du trenger ikke fancy apparater!). Når det gjelder kondisjonstrening så trengs det for å få mer definerte muskler, og da er det bare å ta seg i nakken og legge ut på løpe/jogge/sykkeltur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå