Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

litt dumt spørsmål dette her, men om dere skal ut på byen og først på vors. hvor mye drikker dere på vors og så ute? jeg har aldri drukket før, men er 20 år da... tror ikke jeg tåler så mye heller..

jeg er slank/tynn og vil liksom bli full, men ikke sørpefull...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du burde drikke øl, om det er første gangen. Da blir du gradvis full, og ikke boom-full som med sprit.

Kjøp en six-pack, så drikker du det du føler for! Du tåler nok veldig lite. Så drikk sakte, og spis godt før/under vorset.

Gjest fireflies
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe meg ca åtte øl som jeg drikker før jeg stikker på byen. På byen kjøper jeg meg ofte et par halvlitere, og noen ganger en tyrkershot.

Ser at personen over meg anbefaler deg å kjøpe øl. Det syns jeg ikke du skal gjøre, fordi de aller fleste ikke liker øl til å begynne med. Anbefaler deg derfor heller å gå til innkjøp av noen cidere.

Skrevet

Cider er kvalmende, så det anbefaler jeg ikke. Det er så søtt og ekkelt at jeg har ikke ord. Da jeg tok min første drink, så var det to halvlitere (den gang var det halvliter flasker i butikken). Ble rett og slett dritings av det.

Gjest fireflies
Skrevet

Ble rett og slett dritings av det.

Da tror jeg det var placeboeffekten som slo inn, ikke alkoholen.

Jeg er enig med deg i at cider er kvalmende, men jeg tror likevel det vil være lettere å få ned for han/hun enn øl.

Skrevet

Dere må ikke se bort fra at ikke alle liker øl. Jeg syns det smaker pyton og foretrekker derfor rusbrus og annen blandingsdrikke. Hvis du er ute med venner og alle vet det er din første gang så er det greit om alle har litt forskjellige ting så du kan få smake/bytte med dem.

Folk har forskjellig smak, det er bare å prøve seg frem. Men for ikke å bli full så kanskje prøv litt flere ganger;)

Gjest Micka
Skrevet

Har vært på mage vors. Det vanligste er blant jenter å drikke ca. 4 flasker øl. to-tre glass vin på byen. Dersom blande: først øl.

Her er imidlertid litt medisinske fakta om alkohol for å unngå bakrus. Alkoholen begynner å påvirke hjernen og tilførsel av serotin etter følgende enheter:

- Tre enheter pils, eller

- to enheter vin, eller

- en enhet sprit.

Gjest Micka
Skrevet

Forresten. Det er viktig å spise først som de over sier. Og, minst like viktig er det å drikke vann inimellom inntak av alkohol.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En flaske hvitvin er ganske normalt på vorspiel. Noen drikker mer andre mindre. Du trenger selvsagt ikke å drikke den opp. På byen drikker man det man føler for ofte blir det ikke så mange drinker ute. Kanskje 2-3 stykker.

Skrevet

Jeg bruker å drikke en flaske hvitvin på vors. Siden det er første gangen så er sikkert 3-4 øl/cider/rusbrus passelig. Om du kjenner du blir full så stopper du bare å drikke.

Skrevet

Nei det var ikke det. Jeg drakk kun et par halvlitere lenge jeg. Var veldig tynn, tror det spiller en rolle. Men nå kan jeg drikke myyye mere, det er litt med vaneskap å gjøre også.

Da tror jeg det var placeboeffekten som slo inn, ikke alkoholen.

Jeg er enig med deg i at cider er kvalmende, men jeg tror likevel det vil være lettere å få ned for han/hun enn øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...